Ongewenste, politiek incorrecte en discriminerende opmerking

Pagina: 1
Acties:
  • 785 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 14:34
nieuws: 'Terroristen experimenteren met integratie explosieven in accu's elek...

SWS
@Lekker Ventje • 22 maart 2017 15:10
[*knip*]blabla[*/knip*] Daarom is islam ook een religie van dood.

Ik weet niet hoor, maar dit soort smerige, discriminerende rechts-populistische drek hoort m.i. niet thuis op Tweakers, laat staan op de FP.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 16:55
musje83 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:15:
nieuws: 'Terroristen experimenteren met integratie explosieven in accu's elek...

SWS

Ik weet niet hoor, maar dit soort smerige, discriminerende rechts-populistische drek hoort m.i. niet thuis op Tweakers, laat staan op de FP.
Maar discriminerend, rechts en populistisch over 1 kam scheren is natuurlijk geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Malt007 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:17:
[...]

Maar discriminerend, rechts en populistisch over 1 kam scheren is natuurlijk geen probleem.
Ik denk dat hij PVV vergeten, verder geen probleem natuurlijk.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Voortaan even de reactie linken? Gaat dus om Anoniem: 386319 in 'nieuws: 'Terroristen experimenteren met integratie explosieven in acc...

Dat is een heel fout stukje tekst ja, dit is op het fascistische af.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-06 23:19

Locke_

Iron within, Iron Without!

Eens dat het op Tweakers niet thuis hoort, maar de wijze waarop je aangeeft dat het niet wenselijk is, laat helaas ook wat te wensen over.

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:27
Het zou mensen sieren als ze niet alle opmerkingen van mensen op internet persoonlijk zouden opvatten.
SWS is blijkbaar tegen de Islam of tegen geloof in het algemeen. Wat is daar mis mee?
Binnen de Islam is het verboden om het geloof af te vallen, maar dat geldt gelukkig niet voor de andere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
Even voor de duidelijkheid; als ik zou posten dat het Jodendom verderfelijk is dan zouden jullie dit zonder meer accepteren omdat dat mijn mening is?

Welnu, ik ben van mening dat dit soort uitspraken volstrekt misplaatst én ongewenst zijn, vooral op een tech community site als Tweakers.
Als ik zeg dat het een rode, grote en naar diesel stinkende auto met 6 wielen is, scheer ik dan alle auto's over 1 kam of wijs ik dan specifiek naar die auto?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Playa del C. schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:26:
Het zou mensen sieren als ze niet alle opmerkingen van mensen op internet persoonlijk zouden opvatten.
SWS is blijkbaar tegen de Islam of tegen geloof in het algemeen. Wat is daar mis mee?
Jij vraagt serieus wat er is met dit soort extreem-rechtse uitspraken? Serieus?

Natuurlijk mag hij zijn mening hebben, maar die kan je ook normaal uiten, niet op zo'n extremistisch-fundamentalistische manier.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-06 23:19

Locke_

Iron within, Iron Without!

musje83 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:31:
Even voor de duidelijkheid; als ik zou posten dat het Jodendom verderfelijk is dan zouden jullie dit zonder meer accepteren omdat dat mijn mening is?
nee, want dan doe je feitelijk hetzelfde als waarvoor je nu SWS hier aangeeft.

Het probleem is ook niet dat je SWS hier aangeeft, maar het feit dat je dit nu zelf ook doet door een groep mensen over een kam te scheren.
Als ik zeg dat het een rode, grote en naar diesel stinkende auto met 6 wielen is, scheer ik dan alle auto's over 1 kam of wijs ik dan specifiek naar die auto?
Nee, je wijst specifiek naar grote rode auto's die naar diesel stinken en 6 wielen hebben. Er is nergens gezegd dat dat maar 1 auto is....

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
nee, want dan doe je feitelijk hetzelfde als waarvoor je nu SWS hier aangeeft.
Dat is mijn vraag helemaal niet. Ik leg jullie een vergelijkbare situatie voor. Lees nog even goed wat ik schrijf. Ik reageer vooral op mensen die reageren in de trant van 'nou en, het is gewoon zijn mening'.
Het probleem is ook niet dat je SWS hier aangeeft, maar het feit dat je dit nu zelf ook doet door een groep mensen over een kam te scheren.
Nee, dat doe ik dus niét. Goed lezen. Ik benoem een aantal kenmerken van deze ene uitspraak. Ik zeg niet dat de genoemde kenmerken onlosmakelijk verbonden zijn. Ik insinueer het zelfs niet eens, dit is wat jij er van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 10:38

JDVB

✅ ⟵ vinkje

musje83 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:15:

SWS

religie van dood

Waarom is deze quote dan zo erg? Ik vind het inderdaad erg dat er zo vele moslims zijn die dit op deze manier zien. Dood gaan in de jihad levert het paradijs op voor de 'martelaar' en 70 van zijn familieleden.

Voor de moslim die dat niet wil, betekent het na het sterven moeten boeten voor zonden (branden in de hel) en daarna misschien het paradijs mogen betreden. Dit is een vrij duidelijke link waardoor te stellen is dat de islam inderdaad een religie van de dood (door jihad) is. (bron)

De enige nuancering die ik aan zou brengen is:
Daarom is islam voor velen ook een religie van dood.
wildhagen schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:19:
Dat is een heel fout stukje tekst ja, dit is op het fascistische af.
Op welke manier is dat fascistisch?
Kritiek hebben op een religie zie ik niet terug op die Wikipedia pagina.

Het valt ook niet onder racisme of discriminatie.

Dat zijn betoog over een woestijn kant nog wal raakt lijkt me overigens ook vrij duidelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door JDVB op 22-03-2017 17:38 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:27
wildhagen schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:32:
[...]

Jij vraagt serieus wat er is met dit soort extreem-rechtse uitspraken? Serieus?

Natuurlijk mag hij zijn mening hebben, maar die kan je ook normaal uiten, niet op zo'n extremistisch-fundamentalistische manier.
Ik zie in de quote in de TS nergens een 'extreemrechtse' of 'extremistisch-fundamentalistische' uitspraak. Dus ja, ik vraag mij serieus af wat hier eigenlijk het probleem is.

SWS krijgt ongeveer evenveel +2 en +3 als -1. Een indicatie voor jou om opnieuw na te denken over wat SWS nou eigenlijk feitelijk heeft gezegd. Of wil je beweren dat zo'n 50% van de tweakers een extreemrechtse uitspraak zou steunen?

SWS is in ieder geval duidelijk tegen de Islam of tegen religie in het algemeen en daar is niks mis mee. Zijn manier van spreken, heeft ook niet mijn voorkeur. Maar om dan een topic te openen en zijn uitspraken smerig, discriminerend, rechts, populistisch en drek te noemen is helaas van een nog lager niveau dan SWS al was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 10:38

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Als je het wilt stellen als dat kritiek hebben op een groep gelijk is aan fascisme, kun je ook niet meer stellen dat criminaliteit veroorzaakt wordt door criminelen zonder fascist te zijn.
Dan moet ik dus ook simpel mogen stellen dat de islam verantwoordelijk is voor islamitisch terrorisme.

Ja maar de meerderheid is vredelievend. De meerderheid is niet relevant!

De islam is in mijn optiek de grootste bedreiging voor de westerse samenleving. Niet zozeer om wat de media zeggen, maar om wat islamitische prominenten zeggen. Mensen zoals Erdogan, want hij is bepaald niet de enige.

Erdogan evenals die vele andere moslim prominenten zijn antidemocratisch. Dat willen zij ook en zien Europa als het primaire zendingsveld. Wil je onze democratische westerse samenleving zonder slag of stoot opgeven?

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:09

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Playa del C. schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:26:
[...]
Binnen de Islam is het verboden om het geloof af te vallen, maar dat geldt gelukkig niet voor de andere mensen.
Dat geldt (volgens strikte interpretatie) ook wel voor andere religies. Wat dat betreft was Mohammed gewoon een apostaat (die -religieus gesproken- gewoon de doodstraf verdiende).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
De post van de beste SWS heeft net zoveel meerwaarde binnen Tweakers dan dat dit topic heeft. Niets dus.

Hij geeft zijn mening aan zonder "extreemrechts en fascistische" opmerkingen. Weliswaar was die laatste zin over "Religie van de dood" niet nodig geweest, het is geen haatzaaien of racisme. (Ik ben het wel met hem eens dat deze volgelingen van de "islam" een gevaar zijn voor onze westerse cultuur, maar dat daargelaten)

Enfin, Misschien moet je jezelf even achter je oren krabben in plaats van dat je iemand met een andere mening dan dat van jou bestempeld als een racist.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Het was waarschijnlijk een zegen voor de mensheid geweest als dat destijds ook daadwerkelijk gebeurd was.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:13

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
De stelling 'de islam is een een religie van de dood' volgt uit zijn voorgaande betoog en is als zodanig een valide stelling. Ik ga dit dan ook niet aanpassen.

Voor een inhoudelijke discussie verwijs ik naar Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.