[forum] afbeelding via fotoalbum toegevoegd, niet zichtbaar.

Pagina: 1
Acties:

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:26
in nachtnet in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?" heb ik tot 3x toe een afbeelding toegevoegd via uploaden naar mijn fotoalbum. Helaas is deze voor mij niet zichtbaar in deze post.* Wel zie ik de afbeelding als ik op bekijk druk in de post.
* ook niet na een refresh en browser herstart.

ik heb uiteraard 2 screenshots gemaakt. (prtscn + paint)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D2z5Oo9CszkgOGGe81e2KtMx/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Gwr3EKwNpubMgW98X9hbkIDm/full.png

Ik post in de F1 topic regelmatig op deze manier afbeeldingen. Dit is de 1e keer dat dat niet lijkt te lukken.

Zowel in IE11.953.14393.0
update version 11.0.40 (kb4012204) (mijn standaard browser (waar 3rd party cookies uitgeschakeld zijn.

als in EDGE 38.14393.0.0 met Ghostery treedt dit effect op.

De afbeeldingen in dit topic heb ik op dezelfde manier aangemaakt en gepost en zijn wel zichtbaar voor mij. :?

[ Voor 10% gewijzigd door nachtnet op 22-03-2017 16:12 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:54

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Apart, ik zie wel het plaatje gewoon in je post staan. Hier en het topic wat je linkt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Ik zie de plaatjes wel in Chrome en Firefox, maar niet in IE.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• nachtnet
@Hero of Time plaatje bestaat in ieder geval dus.
@Rone Gelukkig ben ik niet de enige met dit probleem. (Tenminste de kans is wat kleiner dat zowel @Rone & ikzelf een instelling verkeerd hebben staan..)

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik zie gewoon een afbeelding, zowel in Chrome 56.0.2924.87 als in IE11 (vandaar dat ik je TR ook niet snapte ;) )

[ Voor 29% gewijzigd door naitsoezn op 22-03-2017 16:26 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• nachtnet
naitsoezn schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:25:
Ik zie gewoon een afbeelding, zowel in Chrome 56.0.2924.87 als in IE11 (vandaar dat ik je TR ook niet snapte ;) )
Ik heb ook even mijn telefoon erbij gepakt en de pagina bezocht.. en dan zie ik geen afbeelding. (Lumia 535 WHP8. provider Vodafone)

In en uitloggen lijkt niet uit te maken.

Ook is er geen optie aanwezig bij rechts klikken (in de betreffende post) om Show Picture te selecteren.

@naitsoezn TR was meer uit verbazing over het ontbreken van de afbeelding.. Snap ook niet waarom specifiek deze afbeelding onzichtbaar is. Gebruik deze functie al tijden..

@Rone niet alleen IE, maar ook Edge?

[ Voor 63% gewijzigd door nachtnet op 22-03-2017 17:01 ]

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Bij mij worden in IE de links naar de plaatjes geheel vervangen door:

HTML:
1
<noscript class="lazyload"/>

Foutje van IE of van LazyLoad/jQuery? Ik kan het antwoord wel raden, maar goed. :p

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er is vandaag iets verandert want bij de mention tag was eerst alleen de naam met een stijl, nu is @ er ook bij.

• AW_Bos
  • Laatst online: 01:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Vorige week was toch de nieuwe release? Of is dat nu elke week en dus afgewisseld met grote updates en kleine updates?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• nachtnet
Hero of Time schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:46:
Er is vandaag iets verandert want bij de mention tag was eerst alleen de naam met een stijl, nu is @ er ook bij.
@Hero of Time weet je het zeker? Ik maak zelf de mention tag expres in blauw aan omdat ik dat er net iets beter uit vind zien @Hero of Time

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nachtnet schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:16:
[...]

@Hero of Time weet je het zeker? Ik maak zelf de mention tag expres in blauw aan omdat ik dat er net iets beter uit vind zien @Hero of Time
Jij boefje! Dat is dus het verschil. Ik vond 't al apart, want ik zag 't niet eerder en sinds de lunch was hier pas weer een mention tag. Het gebeurt namelijk wel eens dat er een kleine hotfix wordt uitgerold en dan kan een kleine styling fix er ook bij zitten.

• nachtnet
Hero of Time schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:18:
[...]

Jij boefje! Dat is dus het verschil. Ik vond 't al apart, want ik zag 't niet eerder en sinds de lunch was hier pas weer een mention tag. Het gebeurt namelijk wel eens dat er een kleine hotfix wordt uitgerold en dan kan een kleine styling fix er ook bij zitten.
Mea Culpa.. ;)

Maar dat lost nog steeds de 1e vraag nog niet op.. Waar is de afbeelding gebleven?

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

nachtnet schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:16:
[...]

offtopic:
Je beseft dat je posts daardoor af en toe er nogal bont uit zien, en dat users via allerlei mogelijkheden hun eigen stijl (die dus niet meer op jouw voorkeur hoeft te lijken) kunnen instellen, bv via custom-css? ;)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:20

crisp

Devver

Pixelated

Probeer eens het plaatje los te openen: https://tweakers.net/ext/f/kT8chpqoAuUA93n2GQkeuWrv/full.jpg
En daarna je post openen: nachtnet in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?"

Ik vermoed namelijk dat je browser het plaatje niet goed gecached heeft.

Intentionally left blank

• nachtnet
plaatje los openen en daarna de post opnieuw openen geeft nog steeds:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wkJMcRTPXj865jFtlzE0X3ml/full.png

Geen resultaat. Maar zoals gepost gaat het ook in EDGE niet goed. en op andere devices (windows Phone en een W10 Tablet) geven zowel EDGE als IE niet thuis.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik ga straks IE er even bij pakken :)

Intentionally left blank

• nachtnet
Als je nog vragen hebt of extra informatie nodig hebt.. ?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

nachtnet schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:43:
Als je nog vragen hebt of extra informatie nodig hebt.. ?
Ik kan het helaas (ook) niet reproduceren in IE 11 :(

Intentionally left blank

• nachtnet
@Rone kon de afbeelding zelf ook niet in IE zien.

Ik kan me nog voorstellen dat de suggesties een ingang kunnen bieden:
- LazyLoad
- Afmetingen van de afbeelding.(wat gek zou zijn want in "bekijk" zie ik de afbeelding wel
- iets met de laatste reguliere windows update (juist gisteravond een "grote" update gedaan.)

Maar waarom die dan in een niet ge-update IE in windows Phone 8.1 niet werkt, of in EDGE of op een andere pc..

Eventueel mag je ook onder mijn naam inloggen om te zien of je dan in IE11 het (on-)gewenste effect ziet.

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik probeer het nu thuis in Edge nogmaals (volgens mij eerste keer dat ik een website bezoek in Edge op deze laptop :') ) en ik zie geen plaatje als ik de link in de OP bezoek, ik zie wel een plaatje als ik daarna inlog, en ik zie wederom geen plaatje als ik daarna weer uitlog.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wat je nog kan proberen:
- kijken of het niet-ingelogged en/of in een incognito venster ook iet werkt
- een andere browser proberen (chrome, firefox)
- checken met uitgeschakelde add-ons

Kijk even of je misschien specifieke foutmeldingen ziet in je console (F12)

Intentionally left blank

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ik zie, niet-ingelogd in Edge, geen plaatje. Wel inloggen = wel plaatje. Niet ingelogd in FF = wel plaatje.

Als ik in Edge in de console kijk en volledig refresh zie ik helemaal geen request naar het plaatje - wat @Rone zegt zie ik ook - bij de pngs in dit topic zie ik dat dan weer niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BLWi6XnNyqFMn5XaWekez4Dl/full.jpg

Even testen, koekje voor @nachtnet als hij weet wie ^ is :P'

Dit plaatje zie ik dan weer wel in Edge - dus aan de extensie van de afbeelding ligt het ook niet (je weet maar nooit) - raar dit.

Nog een edit: In Edge zie ik als ik naar https://gathering.tweaker...nd/poster/101204/messages ga en de post bekijk wél het plaatje 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door Migrator op 22-03-2017 20:10 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• nachtnet
@crisp

- inloggen/uitloggen/inloggen: geen plaatje
- incognito Private wel/ niet ingelogd: geen plaatje
-alle addons uit (Tracking protection): geen plaatje
Andere browser: heb niet anders dan IE11 en/of Edge.. Geen plaatje

Foutmelding in Console:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iW7fzOEtnFV07JJ3F2GVOUIG/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a9djnrnz2fAYLtvJ9l6S6iXw/thumb.png

@Migrator Rubens Barrichello ?

edit 2x zelfde plaatje.. 8)7

Kan ik met die koekjes iets leuks kopen? (of een uitleg hoe uit twitter de GIF video's op te slaan..? ;) )

[ Voor 27% gewijzigd door nachtnet op 22-03-2017 20:15 ]

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

@nachtnet Daar gaan mijn koekjes ;)
nachtnet schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:13:
[...]

Kan ik met die koekjes iets leuks kopen? (of een uitleg hoe uit twitter de GIF video's op te slaan..? ;) )
Even een quote voor een extra notificatie.
(en ik geloof niet dat koekjes geldige valuta zijn :+)

Zie je de afbeelding wel als je naar je post scrollt bij https://gathering.tweaker...nd/poster/101204/messages ?

[ Voor 82% gewijzigd door Migrator op 22-03-2017 20:18 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oCIZR88muP2KKcsIoE4VN36K/full.png

Als ik naar die post terug scroll zie ik bovenstaande... ga ik vervolgens naar het F1 kijken topic zie ik het plaatje niet... :(

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Die JS foutmelding is interessant, ik zal eens kijken of ik daar wat mee kan.

Intentionally left blank

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Die foutmelding in general.js heb ik dan weer niet. Bij mij is het juist https://tweakimg.net/x/min/frontpage+banners+compare_storage.js waar het misgaat, in dit gedeelte:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Selector('noscript.lazyload', root).forEach(function(el) {
temp.innerHTML = el.firstChild.nodeValue.replace(/\ssrc\s*=\s*(["']?)([^\s>]*)\1/i, ' data-src="$2"');
img = temp.firstChild;
createPlaceHolder(img);
img.setAttribute('data-lazyimg', '1');
addClass(img, 'lazyimg');
el.parentNode.replaceChild(img, el)
});
if (!images) images = document.getElementsByClassName('lazyimg');
if (checkStop()) return;
addEvent(window, 'scroll', scrollHandler);
addEvent(window, 'resize', scrollHandler);
loadImages()

Regel 2: 'Object required'
Regel 9: 'Object doesn't support this property or method'

In het .js bestand staat de boel op regel 11, vanaf respectievelijk character 455 en 706.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Rone schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 21:51:
[...]

Die foutmelding in general.js heb ik dan weer niet. Bij mij is het juist https://tweakimg.net/x/min/frontpage+banners+compare_storage.js waar het misgaat, in dit gedeelte:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Selector('noscript.lazyload', root).forEach(function(el) {
temp.innerHTML = el.firstChild.nodeValue.replace(/\ssrc\s*=\s*(["']?)([^\s>]*)\1/i, ' data-src="$2"');
img = temp.firstChild;
createPlaceHolder(img);
img.setAttribute('data-lazyimg', '1');
addClass(img, 'lazyimg');
el.parentNode.replaceChild(img, el)
});
if (!images) images = document.getElementsByClassName('lazyimg');
if (checkStop()) return;
addEvent(window, 'scroll', scrollHandler);
addEvent(window, 'resize', scrollHandler);
loadImages()

Regel 2: 'Object required'
Regel 9: 'Object doesn't support this property or method'

In het .js bestand staat de boel op regel 11, vanaf respectievelijk character 455 en 706.
Welke versie IE is dat?

Intentionally left blank

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
8.0.7601.17514

Het ziet er precies hetzelfde uit als bij @nachtnet. Compatibiliteitsmodus? :p

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Rone schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 22:46:
[...]

8.0.7601.17514

Het ziet er precies hetzelfde uit als bij @nachtnet. Compatibiliteitsmodus? :p
Veels te oude browser :P Die supporten wij simpelweg niet meer, en de lazyloader werkt daar inderdaad ook niet in...

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

De JS-error van @nachtnet heb ik terug kunnen leiden naar deze post: sverzijl in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?" Deze gebruiker heeft als Homepage http://about:blank en blijkbaar verslikt IE/Edge zich daarin als je met javascript de href property van die link probeert te benaderen. En blijkbaar heeft dat weer invloed op het verdere uitvoeren van JS op die pagina.

Intentionally left blank

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
crisp schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 22:50:
[...]

Veels te oude browser :P Die supporten wij simpelweg niet meer
Dat weet ik, maar ik zag exact hetzelfde als TS (terwijl hij IE 11 gebruikt) dus wilde het alsnog melden.

Ik gebruik zelf Chrome dus maakt mij weinig uit, maar dit zijn dus twee totaal verschillende issues met precies hetzelfde resultaat. Oh, Microsoft...

[ Voor 6% gewijzigd door Rone op 22-03-2017 23:02 ]

• nachtnet
@crisp met het aantal posts per pagina op 20 krijg ik inderdaad keurig mijn plaatje te zien.. (dus zonder de post van sverzijl) _/-\o_

Zet ik hem weer terug op 100 pp (incl. sverzijl) dan verdwijnt mijn plaatje weer..

Zowel in IE als EDGE werkt dat prima.
Niet helemaal een Stoute Bug dus,..?

Wel top dat er een handvol Devver's en Moderators een halve avond besteden aan een bug. _/-\o_

+1 en nog een beetje

[ Voor 42% gewijzigd door nachtnet op 22-03-2017 23:06 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

nachtnet schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 22:59:
@crisp met het aantal posts per pagina op 20 krijg ik inderdaad keurig mijn plaatje te zien.. (dus zonder de post van sverzijl) _/-\o_

Zet ik hem weer terug op 100 pp (incl. sverzijl) dan verdwijnt mijn plaatje weer..

Zowel in IE als EDGE werkt dat prima.

[...]
Niet helemaal een Stoute Bug dus,..?

Wel top dat er een handvol Devver's en Moderators een halve avond besteden aan een bug. _/-\o_

+1 en nog een beetje
In feite is dit een IE/Edge-bug, maar wel een die al langer bestaat, dus weinig hoop dat die op korte termijn wordt gefixed... Ik weet wel een workaround, dus zal die eerdaags eens implementeren.

Ook zal ik even kijken of ik de error van IE8 mbt de lazyloader makkelijk kan voorkomen, dan kunnen IE8-gebruikers iig ook weer plaatjes zien :p

Intentionally left blank

• nachtnet
@crisp top!

Maar IE8 wordt dat nog veel gebruikt dan? (kon geen recente resultaten vinden bij zoeken naar browserstatistiek...)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

nachtnet schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 23:37:
@crisp top!

Maar IE8 wordt dat nog veel gebruikt dan? (kon geen recente resultaten vinden bij zoeken naar browserstatistiek...)
Ik heb geen idee. Zal het morgen eens vragen aan onze sysadmin :)

Intentionally left blank

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nachtnet schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 22:59:

+1 en nog een beetje
Je bent Tweaker of je bent 't niet. :P Dit is zo'n situatie dat mensen die interesse hebben hierin willen zien waarom het fout gaat. En we helpen de devvers ook nog om beter te pin-pointen waar het fout gaat. Scheelt hun weer tijd die ze beter kunnen besteden aan het aanpassen van de code. ;)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

@nachtnet: het zou inmiddels weer goed moeten werken ;)

wat betreft IE8 ga ik verder geen moeite doen. Het probleem is dat IE8 geen getElementsByClassName ondersteund en de inhoud van een <noscript> tag niet kan opvragen. Beide zaken zijn cruciaal voor de werking van onze lazyloader. Als workaround zou ik de noscript-tags nog conditioneel kunnen maken met IE's oude conditional comments, maar dat vind ik een dusdanige vieze workaround dat ik daar simpelweg niet aan wil beginnen :P

Intentionally left blank

• nachtnet
Inderdaad als ik nu mijn oorspronkelijke post open zie ik de afbeelding. (in IE & EDGE)

Alleen @Rone gebruikt nog IE8 .. :+

@crisp nogmaals bedankt voor het zoeken naar deze speld in de hooiberg.. Ik was al bijna zover om aan een schone installatie te beginnen..
Pagina: 1