Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 900593

Topicstarter
Goedemiddag,

Mijn man heeft een Lumia 650 dual sim.
Hij heeft data ingeschakeld op Sim 1. Op sim 2 zou hij dus geen data kunnen gebruiken. Echter heeft sim 2 toch data gepakt terwijl deze is uitgeschakeld. Weet iemand hoe dit kan? We hebben nu ineens een rekening van over de 1000 euro voor 480 MB.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:18

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb helaas geen Windows Phone, dus kan je niet helpen bij het goed instellen van de telefoon.

Ik neem even gemakshalve aan dat het twee verschillende providers zijn. Om internet te kunnen gebruiken moet je een zo genoemde APN instellen. Als je die verwijderd voor simkaart 2, dan zou je daarmee niet meer het internet op kunnen. Maar nogmaals, ik weet niet of dit kan op een Windows Phone toestel.

Maar een rekening van 1000 euro voor 480MB is sowieso echt heel erg belachelijk. Dat is meer dan 2 euro per MB. Was je in het buitenland?

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 23-03-2017 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 900593

Topicstarter
Het is idd veel geld de provider zegt dat het komt omdat er geen data abonnement is dit klopt idd.
Maar de telefoon staat ingesteld dat hij alleen van sim 1 data kan pakken. Dit heeft hij ook 2.5 jaar gedaan. De provider heeft ook de tijden aangegeven wat blijkt nu op die tijd was mijn man gewoon thuis en pakt de telefoon automatisch WiFi. Heel vreemd verhaal dus.
Nu zitten we in strijd met de provider zij zeggen wel data verbruikt, en wij kunnen aantonen op de telefoon dat hij geen data heeft gebruikt.