Ik woon in een huis met een CV-installatie en een zonneboiler. Sinds een tijd heb ik vaker het probleem dat er geen warm water uit de kraan komt. In het begin is het water redelijk warm, maar dit wordt in een halve minuut kouder tot het ongeveer "lauwig" tot koud is. Bij het dicht- en weer opendraaien van de kraan wordt hij soms weer even warm, maar daarna weer "lauwig" tot koud. Het statuspaneel op de CV installatie gaat dan van "="(Water opwarmen) naar "O"(idle, geen warmtevraag) en weer terug en het apparaat zelf maakt lawaai. Het vreemde is dat ik dit tot nu toe vooral 's avonds meemaak.
De zonneboiler warmt dit seizoen slecht op en bevat hoogstens lauw water. Ik verdenk de CV ervan dat hij denkt dat hij niet hoeft bij te springen omdat het water warm genoeg is. Gevolg is dat het lauwe/koude water uit de zonneboiler bij mij uit de douche komt. Kan dit? Kan iemand mij vertellen hoe de samenwerking tussen CV en zonneboiler überhaupt werkt?
De zonneboiler warmt dit seizoen slecht op en bevat hoogstens lauw water. Ik verdenk de CV ervan dat hij denkt dat hij niet hoeft bij te springen omdat het water warm genoeg is. Gevolg is dat het lauwe/koude water uit de zonneboiler bij mij uit de douche komt. Kan dit? Kan iemand mij vertellen hoe de samenwerking tussen CV en zonneboiler überhaupt werkt?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?