Aansluiten randapparatuur op tv of versterker?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Hallo allen!

Sinds gisteren de blije en trotse bezitter van de Yamaha RX-V481. Erg fijne versterker. Tevens heb ik een 5.1 set thuis staan/hangen. Ook ben ik in het bezit van een Samsung UE55KS7000.

Wat is het beste?
Randapparatuur (XBone, KPN, Chromecast) aansluiten op de Samsung Connect Box Mini of op de versterker direct?

Op dit moment is alles aangesloten via de Samsung Connect Mini Box, maar toen ik de XBone aanzette, had ik niet veel keuze qua geluid (ik game het liefst 3.1, maar kon alleen maar tussen 2.0 en 5.1 kiezen)

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via remco112 op 27-03-2017 16:00)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:24

FeaR

In GoT we trust

Net een review van de Samsung UE55KS7000 gelezen en mijn eerdere post was niet correct. Waar voorgaande Samsung-modellen met One Connect Box nog wel eens over een HDMI IN op de TV beschikten heeft de Samsung UE55KS7000 dat blijkbaar niet. Je zal dus eerst altijd nog met één HDMI-kabel van de receiver naar de One Connect Box moeten en vanaf de One Connect Box met de speciale kabel naar de TV. Op de vraag of alles op de One Connect Box aansluiten of direct op de receiver zou ik alles direct op de receiver doen. Dan ben je - mits de bron dat aan kan - verzekerd van HD Audio wat met HDMI ARC (tot op heden nog) niet kan.
stin00 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:55:
Groot voordeel hierbij is dat je receiver automatisch aangaat wanneer je de TV aanzet, en logischerwijs ook weer uitgaat als je de TV uitzet. :)
Dat doet HDMI CEC en niet HDMI ARC.

[ Voor 51% gewijzigd door FeaR op 23-03-2017 17:16 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

De One Connect box kan je in theorie tussen de set uithalen als je die alleen gebruikt om HDMI In de TV te krijgen. Dat lukt je met de receiver namelijk ook aangezien de Samsung wel een directe HDMI In heeft. De box er tussen laten kan ook, maar het voegt niets toe.
Als de TV geen ARC doet, de One Connect Box wel en je gebruikt dat dan zal je wel moeten.

Gamen in 3.1 gaat je alleen lukken als je van te voren de rear speakers deactiveert in de receiver. 3.1 als track bestaat namelijk niet op bijvoorbeeld een console. De receiver kan wel downscalen - als je dus die kanalen uitzet - maar een bron als de XBox zal geen 3.1 uit gaan sturen.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 22-03-2017 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
Dankje! Zal vanavond bekijken welke aansluitingen ik allemaal direct op de tv heb zitten :)

Laatste vraag (hoop ik :P )
Maar welke app is dit:
Afbeeldingslocatie: https://www.hifi.nl/gfx/20160520113102_IMG_0184.PNG

Gewoon Musiccast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik gok dat het de iOS (Apple) tablet versie is van de officiële Yamaha AV Controller app. Gebruik deze app zelf ook wel eens op m'n Android telefoon, ziet er daar net ietsje anders uit. Is gewoon gratisch en van Yamaha zelf :)

Gevonden: https://itunes.apple.com/...ntroller/id418512183?mt=8
( Rechts van het kopje 'Schermafbeeldingen' even iPad aanklikken ipv iPhone).

Edit: Ik heb zelf overigens ook een Yamaha receiver (RX V479) en heb deze op de ARC HDMI poort van m'n TV aangesloten. Hierdoor hoef je maar één HDMI kabel van je receiver naar de TV te trekken, aangezien ARC staat voor Audio Return Channel. Je kan dan al je randapparatuur gewoon op je TV aansluiten en zullen ze allemaal 'verbonden' zijn met je versterker. Groot voordeel hierbij is dat je receiver automatisch aangaat wanneer je de TV aanzet, en logischerwijs ook weer uitgaat als je de TV uitzet. :)

[ Voor 39% gewijzigd door stin00 op 23-03-2017 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
Dankje stin00! Vanavond lekker mee kloten :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Net een review van de Samsung UE55KS7000 gelezen en mijn eerdere post was niet correct. Waar voorgaande Samsung-modellen met One Connect Box nog wel eens over een HDMI IN op de TV beschikten heeft de Samsung UE55KS7000 dat blijkbaar niet. Je zal dus eerst altijd nog met één HDMI-kabel van de receiver naar de One Connect Box moeten en vanaf de One Connect Box met de speciale kabel naar de TV. Op de vraag of alles op de One Connect Box aansluiten of direct op de receiver zou ik alles direct op de receiver doen. Dan ben je - mits de bron dat aan kan - verzekerd van HD Audio wat met HDMI ARC (tot op heden nog) niet kan.
stin00 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:55:
Groot voordeel hierbij is dat je receiver automatisch aangaat wanneer je de TV aanzet, en logischerwijs ook weer uitgaat als je de TV uitzet. :)
Dat doet HDMI CEC en niet HDMI ARC.

[ Voor 51% gewijzigd door FeaR op 23-03-2017 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
FeaR schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 17:09:
Je zal dus eerst altijd nog met één HDMI-kabel van de receiver naar de One Connect Box moeten en vanaf de One Connect Box met de speciale kabel naar de TV.
Gedaan! :)

Hartstikke bedankt voor jullie reacties.
Kan gesloten worden
Pagina: 1