Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WiFi signaal delen dmv extra WiFi router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Robbaman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-11 10:10
Beste Tweakers,

Wij hebben in ons vakantiehuis de beschikking over internet dat ons wordt aangeboden via WiFi. Dit is allemaal prima, maar helaas is hun abonnementstructuur zo opgebouwd dat je betaalt voor het aantal apparaten dat je aansluit, wat vanzelfsprekend hard kan oplopen. Mijn idee was om dit te omzeilen door een WiFi router (als client) aan te melden op dit WiFi netwerk (als enige client) en dan hier alle telefoons, tablets, etc mee te laten verbinden.

De meeste WiFi routers vereisen echter een kabel voor de WAN aansluiting of staan het wel toe om als WiFi client gebruikt te kunnen worden, maar dan kunnen er alleen maar via de ethernet poorten nieuwe clients aangesloten worden. En aangezien ik niet goed weet hoe een dergelijke feature heet loop ik in mijn Google zoekopdrachten vast op allerlei posts over bridging.

Ik hoop dat er hier iemand rondloopt die mij op de juiste weg kan helpen. Toevallig staat er vandaag een artikel over de Keezel op de homepage , maar hier zit een betaalde VPN functie in waar ik niet op zit te wachten.

Overigens zou het wel heel mooi zijn als het apparaat ondersteuning biedt voor VPN, maar dan wel een naar eigen instelling. Ik zou, als het mogelijk is, namelijk graag alle verkeer via mijn huisnetwerk laten lopen, zodat (hopelijk) mijn KPN digitale TV ontvanger kan worden overtuigd dat hij gewoon bij mij thuis staat :)

Alvast bedankt voor alle hulp die jullie kunnen bieden.

Alle reacties

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
willekeurige router / accesspoint waar je DD-WRT / OpenWRT oid op kan flashen zal het voor je doen denk ik

Zelf doe ik dat ook altijd op de camping.. cheapass TP-Link B/G/N routertje met DD-WRT als client aanlaten melden, en DHCP laten afhandelen.. heb ik 4 LAN poortjes welke ik naar hartelust kan vol steken... al hangt er altijd maar 1 device aan, een Linksys E2000 welke als accesspoint ingesteld staat..

VPN toepassingen voor TV diensten etc werken bij mij op de camping niet / nauwelijks om dat de verbinding gecapped wordt op max 2mbit ( ligt 8mbit ADSL achter... voor 100+ plaatsen :') )

404 Signature not found

• Robbaman
Ik had de DD-WRT site al gevonden inderdaad waar ik deze pagina vond over 'client mode':
It uses its wireless connection as the WAN interface, and shares the internet connection only to the LAN ports. It is not seen as an access point by laptops or other computers scanning for AP's
Je hebt dan, zoals jij voorstelt, ook nog een WiFi access point nodig om weer WiFi te hebben. Dit kan wel, maar leek me wat omslachtig. Als het niet anders kan is het natuurlijk wel en optie, maar ik hoopte dat ik het mis had en er 'gewoon' apparaatjes te koop zijn die dit in een keer kunnen doen.

• SMSfreakie
  • Niet online
Robbaman schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:02:
Ik had de DD-WRT site al gevonden inderdaad waar ik deze pagina vond over 'client mode':

[...]

Je hebt dan, zoals jij voorstelt, ook nog een WiFi access point nodig om weer WiFi te hebben. Dit kan wel, maar leek me wat omslachtig. Als het niet anders kan is het natuurlijk wel en optie, maar ik hoopte dat ik het mis had en er 'gewoon' apparaatjes te koop zijn die dit in een keer kunnen doen.
ik heb er inderdaad 2.. maar als je een router / accesspoint hebt met 2 radio's er in.. kan je natuurlijk de 2de radio als accesspoint instellen :-)

heb een tijdje een WNDR4000 op 5ghz als client gehad en op 2.4ghz als AP..
maar goed als je een device hebt met 2 radio's kom je natuurlijk wel een heel eind..

als de camping een 5ghz netwerk had ging ik ook naar 1 device terug....
al kunnen al mijn devices inmiddels wel 5ghz aan... alleen geeft een caravan nog best wel wat demping helaas

[ Voor 6% gewijzigd door SMSfreakie op 22-03-2017 15:33 ]

404 Signature not found

• Robbaman
Aha, ik heb zelf geen verstand van DD-WRT, maar begrijp ik het dan goed dat als je bijvoorbeeld een WNDR4000 met DD-WRT erop hebt, dat je deze kunt instellen dat de 2.4ghz band ingesteld wordt in client modus en verbindt met de aangeleverde AP, dat je dan de 5ghz band kunt instellen om gewoon een eigen AP te zijn (welke via DHCP ip adressen uitdeelt) en dat clients die verbinden via deze 5ghz band over de WNDR4000 kunnen 'hoppen' van het ene naar het andere netwerk?

• SMSfreakie
  • Niet online
Yes!

en mogelijk zijn er wel meer routers / accesspoints die geschikt zijn.

geloof dat de WNDR4000 de 2de radio ook in 2.4ghz kon gebruiken.. maar dat weet ik niet geheel meer zeker ( en het is immers ook al een ouder apparaat )

De TPLINK ARCHER-C7 v2 (van Ziggo) kan in elk geval niet meer de 2de radio ook op 2.4ghz..
maar als je eigen devices gewoon 5ghz ondersteunen... ( of je aanvoer op 5ghz kan ) maakt dat natuurlijk niets uit :-D

404 Signature not found

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-11 12:14
Ik gebruik altijd deze op reis.
http://www.dlink.com/be/n...uct/dir-506l-shareport-go

Doet alles wat je verlangt en er zit zelfs een batterij in.

• Robbaman
Ah top. Ik zie dat ze tegenwoordig de 518L hebben (pricewatch: D-Link DIR-518L Wireless AC Mobile Cloud Companion welke dit kan.

Deze simpele routers hebben alleen geen mogelijkheid tot VPN. Voor mij dus even de afweging of ik wil gaan voor de simpele oplossing met een €30 apparaatje, of op onderzoek uitgaan om een DD-WRT router te configureren en aan de praat te krijgen....

In ieder geval beide bedankt voor de input.
Pagina: 1