Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
Mannen,

Nou heb ik de afgelopen jaren alleen maar iPhone toestellen gehad maar daar begin ik nu toch wel een beetje klaar mee te raken. Vooral het gebrek aan een SD-kaart slot. Nu ben ik aan het rondkijken naar verschillende Android toestellen en heb m'n ogen tot nu toe gericht op de:
- Huawei P10
- Samsung S7
- Samsung S8

Mijn gebruik: werk (voornamelijk e-mail & bellen) en prive (standaard apps als Whatsapp en Facebook, geen games).

Wellicht heel kort door de bocht, maar uitgaande op bovenstaande argumenten, wat zouden jullie adviseren voor Android toestel? Wat betreft Android tast ik namelijk wel volledig in het duister. Ik heb echt nauwelijks ervaring met Android toestellen. Is het wachten op de S8 het waard t.o.v. de huidige S7 (en zelfs de P10)?

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb je topic even afgesplitst van [Samsung Galaxy S8-serie] Ervaringen & Discussie, aangezien het niet de bedoeling is om aankoopadvies te vragen in ervaringen topics.

Je vraag is al erg compleet, maar zou je nog even je budget en eventuele verplichte specs op willen noemen?

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Voor jouw toepassing heb je natuurlijk geen High-end toestel nodig (leuk is het natuurlijk wel)
Als je budget geen rol speelt zou ik zelf voor een Pixel (2) gaan vanwege de snelle updates.
Maar heb je niet meer wat meer wensen zoals afmetingen, gewicht, schermgroote, schermtype enz?

www.casarodriguillo.com

• EricNL
Bedankt rens-br!

Iets meer info dan nu ik toch "mijn" eigen topic heb:

Budget: Telefoons mogen voor mij best wat kosten maar dan moet je er ook wat voor terug krijgen. €700-800 vind ik wel het maximum.
Schermgrootte: Ik heb nu een iPhone 6 (16GB). Dit formaat vind ik prima. Iets groter geen bezwaar, maar ik heb eerder ook een Galaxy Note gezien en dat gaat mij wel te ver.
Schermtype: geen voorkeur.
Gewicht: "normaal". Iedereen natuurlijk z'n eigen definitie maar ik denk dat iedereen wel begrijpt wat ik bedoel.

Afgezien van de standaard apps (Whatsapp, Facebook, browser) etc is de enige wens dat gewoon alles snel en soepel werkt. Ik ben en blijf een Tweaker, dus zal mogelijk ook wat experimenteren met Rooten (wellicht alleen om het te ervaren of mee te "spelen"). Verder probeer ik wel een beetje in de toekomst te kijken. Mogelijk komt er binnen nu en een jaartje een nieuwe auto en hoe meer compatibility met zaken zoals navigaties etc des te beter, maar dat is altijd afwachten (zie nu bijvoorbeeld CarPlay van iPhone, wat ik overigens niet heb).

Voor mijn wensen is High-End misschien niet echt nodig, maar een telefoon blijft voor mij een gadget en ik ben wel gek op gadgets :).

Maar het belangrijkste: ik heb altijd gezworen bij iPhone en wil eigenlijk ook wel eens Android ervaren, en dat natuurlijk met een goede telefoon! In de tijd dat de iPhone populair begon te worden (iPhone 3 & 4) hoorde ik geregeld nog wel wat over trage Android toestellen etc, maar volgens mij is dat vandaag de dag al lang niet meer van toepassing en zijn er genoeg Android toestellen die zich kunnen meten met de performance van iPhones.

[ Voor 10% gewijzigd door EricNL op 22-03-2017 13:23 ]

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Makkelijk.

Een Pixel of een Oneplus 3T. Stock Android, actieve dev community en snelle toestellen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

EricNL schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:54:
Mannen,

Nou heb ik de afgelopen jaren alleen maar iPhone toestellen gehad maar daar begin ik nu toch wel een beetje klaar mee te raken. Vooral het gebrek aan een SD-kaart slot. Nu ben ik aan het rondkijken naar verschillende Android toestellen en heb m'n ogen tot nu toe gericht op de:
- Huawei P10
- Samsung S7
- Samsung S8

Mijn gebruik: werk (voornamelijk e-mail & bellen) en prive (standaard apps als Whatsapp en Facebook, geen games).

Wellicht heel kort door de bocht, maar uitgaande op bovenstaande argumenten, wat zouden jullie adviseren voor Android toestel? Wat betreft Android tast ik namelijk wel volledig in het duister. Ik heb echt nauwelijks ervaring met Android toestellen. Is het wachten op de S8 het waard t.o.v. de huidige S7 (en zelfs de P10)?
pricewatch: Apple iPhone 7 128GB Zwart opslag genoeg ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• EricNL
Jeroenneman schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:23:
Makkelijk.

Een Pixel of een Oneplus 3T. Stock Android, actieve dev community en snelle toestellen.
De Google Pixel lijkt me zeker een gaaf toestellen maar 2 dingen vallen me wel gelijk op:
- Erg aan de prijs
- Geen SD-kaart slot

Waarom is het toestel dan zo duur (vergeleken met andere high-end toestellen)?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 11:50

Barrycade

Through the...

EricNL schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:25:
[...]

De Google Pixel lijkt me zeker een gaaf toestellen maar 2 dingen vallen me wel gelijk op:
- Erg aan de prijs
- Geen SD-kaart slot

Waarom is het toestel dan zo duur (vergeleken met andere high-end toestellen)?
Zelfde reden waarom Apples zo duur zijn....

En om inhoudelijk nog wat toe te voegen: Ik zou een Samsung hoger in schatten dan de Huawai. Ik heb ervaring met beide merken en Samsung heeft toch een betere feel dan de Huawai's
Amoled schermen zijn erg prettig, zeker voor je accu duur. Aan jou of je het nieuwste van het nieuwste wil of niet de S7 is een prima toestel.

[ Voor 30% gewijzigd door Barrycade op 22-03-2017 13:30 ]

• EricNL
Voor mijn eigen beeldvorming (ik ben niet echt op de hoogte qua mobiele hardware):

Wat is nou het verschil tussen de flinke Android-toestel-fabrikanten? Ik denk bij Android aan de volgende (grotere) fabrikanten:
- Samsung
- HTC
- Google

De Samsung Galaxy's hebben vaak wel een geheugen-slot en zijn zo te zien een stuk goedkoper dan de HTC's en Google Pixel (beiden geen geheugen-slot). Zit het verschil dan vooral in het scherm of CPU etc?

Want het verschil in prijs vind ik wel gigantisch. Iets minder dan €600 voor een S7 Edge met uitbreidingsmogelijkheid of bijna €900 voor een 32GB Pixel zonder uitbreidingsmogelijkheid.

[ Voor 17% gewijzigd door EricNL op 22-03-2017 13:35 ]

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

EricNL schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:30:
Voor mijn eigen beeldvorming (ik ben niet echt op de hoogte qua mobiele hardware):

Wat is nou het verschil tussen de flinke Android-toestel-fabrikanten? Ik denk bij Android aan de volgende (grotere) fabrikanten:
- Samsung
- HTC
- Google

De Samsung Galaxy's hebben vaak wel een geheugen-slot en zijn zo te zien een stuk goedkoper dan de HTC's en Google Pixel (beiden geen geheugen-slot). Zit het verschil dan vooral in het scherm of CPU etc?
Software, camerakwaliteit, OLED vs LCD, en de mate waarin je updates kan verwachten.

OnePlus en Pixel draaien allebei 7.1.1. Samsung en anderen draaien nu 7.0 ofzo. Samsung's zijn nu wat goedkoper omdat de volgende generatie er zometeen aankomt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 11:50

Barrycade

Through the...

Samsung heeft ook schaalvoordeel: veel afzet dus goedkopere ontwikkelingskosten dan de Google en de HTC's.

• EricNL
Ok, dan heb ik dus hier en daar wat plus en minpunten. Wat zouden jullie adviseren en waarom?
1. Kiezen voor een wat meer "main-stream" telefoon als de Samsung Galaxy (S7 of S8) met geheugen uitbreiding mogelijk
2. Kiezen voor bijvoorbeeld de Pixel of OnePlus

De reden waarom ik het zo open vraag is omdat ik benieuwd ben of er een doorgewinterde Android gebruiker is die zijn mening zou willen geven.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-11 06:51

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Waarom is het uitbreidbare geheugen zo belangrijk voor je? In dit kader: de meeste, maar in ieder geval de grootste apps kan je niet (out of the box) naar ExtSD verplaatsen (zonder een verwijzing middels de daartoe bestemde apps (die root vereisen)). Muziek en film draai je doorgaans uit de cloud. Bestandsopslag zit in de cloud.

Ik heb een toestel met 32 GB opslaggeheugen. Daar moet het OS nog vanaf. Maar heb nooit minder dan 15 GB vrij. Ik zou simpelweg niet weten wat ik erop moet zetten (behalve een 100 tal apps).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
EricNL schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:49:
Ok, dan heb ik dus hier en daar wat plus en minpunten. Wat zouden jullie adviseren en waarom?
1. Kiezen voor een wat meer "main-stream" telefoon als de Samsung Galaxy (S7 of S8) met geheugen uitbreiding mogelijk
2. Kiezen voor bijvoorbeeld de Pixel of OnePlus

De reden waarom ik het zo open vraag is omdat ik benieuwd ben of er een doorgewinterde Android gebruiker is die zijn mening zou willen geven.
Hier blijf ik ook bij Pixel of OnePlus. Helaas zijn er niet echt high-end Wileyfox toestellen anders had ik die ook nog geadviseerd, die hebben nml een SD Kaart slot. But het met je eens dat dat inderdaad erg fijn kan zijn :)

Samsung heeft een erg slecht track record qua updates, en dat is hun grootste probleem nog steeds. Vergeleken met de Stock toestellen kunnen ze er gewoon niet tegenop. Vroeger was de skin ook erg slecht geoptimaliseerd, dit is tegenwoordig wel beter, maar het blijft nog steeds iets groots en afwijkends.

• EricNL
AllSeeyinEye schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:55:
Waarom is het uitbreidbare geheugen zo belangrijk voor je?
Ik heb nu een iPhone 6 (16GB). Daarvan blijft effectief nog geen 12 GB opslag van over, en dan heb ik het nog niet over app's die waardeloos omgaan met cache-files etc op de iPhone. Foto's en video's zijn vaak niet zo'n probleem maar ik gebruik vooral veel Spotify. En elke keer alles 10 keer streamen is ook erg zonde, dus maak ik graag (een aantal) offline playlists. Nu is 128 GB misschien ook niet nodig maar 32 GB zal zeker het minimum zijn wat ik wens.

[ Voor 7% gewijzigd door EricNL op 22-03-2017 14:01 ]

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-11 06:51

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

EricNL schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:59:
[...]

Ik heb nu een iPhone 6 (16GB). Daarvan blijft effectief nog geen 12 GB opslag van over, en dan heb ik het nog niet over app's die waardeloos omgaan met cache-files etc op de iPhone. Foto's en video's zijn vaak niet zo'n probleem maar ik gebruik vooral veel Spotify. En elke keer alles 10 keer streamen is ook erg zonde, dus maak ik graag (een aantal) offline playlists. Nu is 128 GB misschien ook niet nodig maar 32 GB zal zeker het minimum zijn wat ik wens.
Volgens mij is tegenwoordig 32 GB het minimum bij de topmodellen van alle merken die Android voeren. In ieder geval bij Samsung, HTC, Huawei en de Pixels.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Pinin

Pinin

Ik zou als ik jou was niet zo letten op de SD, maar op het interne geheugen.

Oneplus (heb ik zelf) heeft zo'n grote schare fans omdat je een beest van een toestel krijgt voor een relatief lage prijs.

De keuze bij Android is wat lastiger dan bij Apple want er 601.000.002 verschillende modellen en merken zijn met allemaal hun voor en nadelen.

Samsung is vooral groot/bekend door hun enorm marketing budget. (maar met een S7 doe je jezelf niets tekort)

[ Voor 6% gewijzigd door Pinin op 22-03-2017 15:21 ]

www.casarodriguillo.com

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Pinin schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:51:
Ik zou als ik jou was niet zo letten op de SD, maar op het interne geheugen.

Oneplus (heb ik zelf) heeft zo'n grote schare fans omdat je een beest van een toestel krijgt voor een relatief lage prijs.

De keuze bij Android is wat lastiger dan bij Apple want er 601.000.002 verschillende modellen en merken zijn met allemaal hun voor en nadelen.

Samsung is vooral groot/bekend door hun beestachtige marketing budget. (maar met een S7 doe je jezelf niets tekort)
Dat is een loze kreet natuurlijk, het gaat om of alles goed op elkaar draait qua SoC, werkgeheugen etc.
Bij Android toestellen heb je zoveel verschil in SoC gebruik etc.

@EricNL Ik zou je iPhone6 upgraden naar 7 met 32gb ipv je 16gb nu.
Je hebt al een account en alles staat zo weer op je 7.

Xiaomi
HTC
Google
Samsung
OnePlus
Huawei
Sony
Moto

Zou ik uitgebreid vergelijken en veel recensies van lezen, voor je besluit wat te kiezen.

32gb en android 7 is niet het enige, kijk dan waar je wensen liggen. Menu,Geluid, Camera, etc

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
Barrycade schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:27:
[...]

Zelfde reden waarom Apples zo duur zijn....

En om inhoudelijk nog wat toe te voegen: Ik zou een Samsung hoger in schatten dan de Huawai. Ik heb ervaring met beide merken en Samsung heeft toch een betere feel dan de Huawai's
Amoled schermen zijn erg prettig, zeker voor je accu duur. Aan jou of je het nieuwste van het nieuwste wil of niet de S7 is een prima toestel.
@TS: hier wordt een mening gegeven waar je je niet aan vast moet houden. Wat de Samsung S8 gaat doen is nog niet bekend (wel dat deze een veel te hoge introductieprijs tegemoet kan zien) maar de Huawei P10plus bijvoorbeeld is een prima toestel wat het voor mij op alle vlakken wint van de Samsung S7. Update naar Android 7 was bij Huawei ook eerder dan bij Samsung dus daar weer een argument wat het wint voor Huawei (P10 en P10 plus hebben ook de betere specs)

Je zou de toestellen eens in het echt kunnen bekijken bij bijvoorbeeld Mediamarkt ofzo.

• Pinin

Pinin

Hackus schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:05:
[...]

Dat is een loze kreet natuurlijk, het gaat om of alles goed op elkaar draait qua SoC, werkgeheugen etc.
Bij Android toestellen heb je zoveel verschil in SoC gebruik etc.
Uiteraard, maar zo'n loze kreet is het niet. Waar je bij Apple uit een model of 3 kan kiezen en verschillende geheugengrootte en kleur heb je bij Android een extreem grote keuze, en daarom is het ook niet zo makkelijk om de TS iets te adviseren zonder erg krappe wensen.

Idd, kijken bij de MM is een goed idee, maar veel meer dan het uiterlijk en oppervlakkig verschil tussen de schil over Android ga je niet zien, bovendien missen enkele (Chinese) merken.

[ Voor 15% gewijzigd door Pinin op 22-03-2017 15:22 ]

www.casarodriguillo.com

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Pinin schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:18:
[...]

Uiteraard, maar zo'n loze kreet is het niet. Waar je bij Apple uit een model of 3 kan kiezen en verschillende geheugengrootte en kleur heb je bij Android een extreem grote keuze, en daarom is het ook niet zo makkelijk om de TS iets te adviseren zonder erg krappe wensen.

Idd, kijken bij de MM is een goed idee, maar veel meer dan het uiterlijk en oppervlakkig verschil tussen de schil over Android ga je niet zien.
Kijk naar intern geheugen ipv opslag, wat ik dik gequoot heb, vind ik nogal loze kreet ;)

• Pinin

Pinin

Hackus schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:23:
[...]

Kijk naar intern geheugen ipv opslag, wat ik dik gequoot heb, vind ik nogal loze kreet ;)
Ok, over het hoofd gezien.*

[ Voor 11% gewijzigd door Pinin op 22-03-2017 15:28 ]

www.casarodriguillo.com

• EricNL
Bedankt voor de adviezen mannen. Ik ga zeker eerdaags even naar de MM om in ieder geval wat toestellen te zien. 32 GB is zeker het minimum wat ik wens. 64 GB zou wellicht geen overbodige luxe zijn in mijn geval. Qua uiterlijk gaat m'n voorkeur op dit moment uit naar de HTC OnePlus 3T, die vind ik er wel erg strak uit zien. Zeker gezien de adviezen hier schuift Samsung een paar plekjes naar beneden (hoewel ik de S7 Edge er wel erg mooi uit vind zien).

Overigens nog 1 ding: waarom is de HTC OnePlus 3T zo moeilijk vindbaar. Is deze ook bekend onder een andere naam, is deze gewoon nog erg nieuw of doe ik iets verkeerds? Ik zie namelijk wel veel de HTC U Ultra en deze lijkt er wel erg veel op.

Edit: Heel veel stommer kan ik natuurlijk niet zijn, op de één of andere manier dacht ik dus echt dat de OnePlus 3T het model was van het merk HTC...

[ Voor 29% gewijzigd door EricNL op 22-03-2017 20:20 ]

Pagina: 1