Pc start spontaan opnieuw op of blijft draaien zonder beeld

Pagina: 1
Acties:

• Ariel2
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-09 07:39
Ik heb een aanhoudend probleem met mn pc dat willekeurig terugkeert. Soms elke dag, soms na een week, valt geen pijl op te trekken:(:(

Mn pc start normaal op, ik ben op mn pc bezig, soms is het tijdens intensief database werk dat ie uitvalt maar soms ook gewoonweg terwijl ik een wordbestandje zit te typen.

Er zijn 2 dingen die zijn gebeurd. Eerst startte de pc gewoon opeens opnieuw op terwijl ik bezig was. Echter de laatste tijd blijft de pc 'hangen' als ik ah werk ben, dwz het beeld valt weg maar de pc blijft draaien, t is een soort van idlestand, ik hoor de pc gewoon loeien maar ik kan niet zien wat er gebeurt omdat de schermen zijn uitgevallen. Ik kan vervolgens niet met reset of de aan/uitknop ingedrukt houden de pc uitzetten. Ik moet de stekker/stroomschakelaar uitzetten wil ik kunnen uitschakelen. Vervolgens start ik em op en gaat ie wel aan, voedingfan gaat ad gang, mobo lampje brandt, en mobofans gaan loeien maar hij start niet door naar windows.
Als ik em dan ff de tijd gun dan start ie na een min of 5/10 wel door naar windows. Helaas valt ie dan soms ook weer uit.
Ik heb het idee dat het probleem met opstarten nadat ie is uitgevallen vooral komt doordat ik de plug eruit heb getrokken en dat ie alles ff op n rijtje moet hebben voordat ie weer kan booten, aangezien het probleem nooit is dat ie niet opstart, behalve na een uitval terwijl ik op mn pc heb gewerkt.

Heb forumthreads gelezen maar kom er niet uit.

- Dacht aan videokaart, dus kaart vervangen, zelfde probleem.
- Heb windows memory test gedaan: geen fouten.
- kreeg een tip op energiebeheer gebalanceerd op: beeldscherm uitschakelen/pc in slaapstand zetten op NOOIT te zetten dus gedaan.
- heb 2 schermen eraan hangen maar beide schermen zijn prima in orde, vidkrt kan beide schermen aan ook.
-fans draaien goed en temperaturen lijken allemaal prima in orde
- pc is schoon van binnen, weinig stof

Wat kan het zijn? Voeding is vrij nieuw, heb niet het idee dat t daar aan ligt.

Irritante is dat ie t soms een tijdje doet zonder uitval en dan opeens weer instabiel is.

Wie kan me helpen?? Heeft iemand een stappenplan, suggesties?

Ik gebruik mn pc intensief en kan niet met deze bugs werken mbt verlies van gegevens. Echter het probleem is niet supervoorspelbaar dat ik weet wanneer het gebeurt, hoe moet ik dit troubleshooten?!?

HELP!!!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-11 12:57

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Om te beginnen even een wenslijstje maken met onderdelen van je pc. dit dan even in dit topic plakken ;)

Ik neem aan dat dit niet altijd zo geweest is? Dus ga ook even voor jezelf na wat er is veranderd voordat dit euvel voor kwam. Niet alle problemen ontstaan een dag na een update bijv. dus kijk naar grote veranderingen in de week ervoor. (dus best wel belangrijke info;) )

Daarna kijken we verder ;) Zou ook zomaar kunnen zijn dat je een slechte voeding hebt (klinkt iig heel erg naar een voeding probleem, uitvallen wanneer er power gevraagd wordt)

[ Voor 4% gewijzigd door PaRaDoX4 op 22-03-2017 11:43 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• JackDaniel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-11 14:39
Kan het een software probleem zijn? Heb je geprobeerd om in safemode op te starten?

• Ariel2
Intel core i7 4770K processor
Asus Z97-K mobo
Crucial Ballistix BLS8G3D 1609DS1S00 2x (16gb)
Asus GTX750TI-PH-2GD5 vidkrt
2x SSD Samsung 840EVO 250gb en 840 Pro 240gb
monitor dell 3008 en dell2007
Cooler Master V650 Semi-Modular

Nee niet altijd zo geweest idd, is begonnen 2 mnd geleden. het enige wat ik kan bedenken is dat ik toen wat bluetooth apparaten aan mn pc heb gehangen. usb bluetooth stick met extra toetsenbord.

heb wel in safemode gedraaid maar daar kwam niets uit.

• Ariel2
Ook zie ik sinds een tijdje bij apparaten--> een waarschuwingsteken bij mn pc staan, weet iemand wat dit betekent?

https://gyazo.com/d0de95a0c73ff88dc1333d7d463365bd

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Open je apparaatbeheer, maak "onzichtbare apparaten" toonbaar en kijk of je daar ook uitroeptekens ziet staan.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Heb je een andere voeding om het probleem er mee te testen?

• Ariel2
ja, heb er nog 1 die ouder is maar zeker wel nog goed doet. Die eerst erin doen?

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Ariel2 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:04:
ja, heb er nog 1 die ouder is maar zeker wel nog goed doet. Die eerst erin doen?
Ja, als die de juiste aansluitingen heeft zou je met die voeding kunnen kijken of je dan nog steeds dezelfde klachten hebt.
Pagina: 1