UPS als mobiele accu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exodus21
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-06 09:39
Ik ben voor mij werkgever aan het kijken om mobiele werkplekken te kunnen creeren op de fabrieksvloer.
Nu kwam ik al redelijk snel met het idee om hier een UPS voor te gebruiken in plaats van een accu pakket.
Dit vooral omdat hier gewoon een 220v aansluiting op zit en een lader in zit gebouwt.

Het systeem wat op deze stations staat gaat maximaal 250 Wh gebruiken, dit is al ruim genomen en zou dus ruim voldoende moeten zijn voor alle stations.
Deze stations zouden het minimaal 8 uur vol moeten houden, het liefst nog 1 of 2 uur langer.

Nu zijn de vragen, is dit mogelijk met een UPS en welke UPS zou ik dan naar moeten kijken?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:19

Rmg

exodus21 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:42:
Ik ben voor mij werkgever aan het kijken om mobiele werkplekken te kunnen creeren op de fabrieksvloer.
Nu kwam ik al redelijk snel met het idee om hier een UPS voor te gebruiken in plaats van een accu pakket.
Dit vooral omdat hier gewoon een 220v aansluiting op zit en een lader in zit gebouwt.

Het systeem wat op deze stations staat gaat maximaal 250 Wh gebruiken, dit is al ruim genomen en zou dus ruim voldoende moeten zijn voor alle stations.
Deze stations zouden het minimaal 8 uur vol moeten houden, het liefst nog 1 of 2 uur langer.

Nu zijn de vragen, is dit mogelijk met een UPS en welke UPS zou ik dan naar moeten kijken?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
1tje met genoeg vermogen en een groot genoege batterij pack.
Je weet het verbruik van je apparaten. Je weet hoelang je wil draaien op batterij.

Wat mis je dan nog om een selectie te gaan maken? :?
APC heeft bijvoorbeeld een heel makkelijk lijstje http://www.apc.com/produc...ily=165&ISOCountryCode=nl

[ Voor 6% gewijzigd door Rmg op 22-03-2017 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

UPS-en zijn er natuurlijk niet op gebouwd om hun accu regelmatig leeg te laten trekken, dus je zult moeten testen wat er gebeurd als je dat regelmatig doet. Maar waarom pak je niet gewoon een laptop? Doe hebben ook een 220v aansluiting en een lader erbij.. en een batterij ingebouwd :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:22
Een online UPS moet dit zeker kunnen. Maar kunnen ze wel snel genoeg opladen?
Het weegt wel een hoop. En een UPS is natuurlijk niet ontworpen om veel discharge cycles te maken.

Je zou ook kunnen kijken bij Victron, die maken inverters en opladers. Die zijn wellicht wat meer geschikt voor continu gebruik.

[ Voor 6% gewijzigd door jeroen3 op 22-03-2017 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exodus21
@Rmg Bij de UPS-en staat alles aangegeven als 1000 VA, geen idee hoe ik hier verder mee kan rekenen.

@BCC De werkstations bestaan uit een laptop en een tv scherm, het scherm is nodig voor de oudere werknemers die wat minder goed zien en zorgen dat er tekeningen op kunnen worden weergeven op groot formaat.

@jeroen3 Heb gekeken naar een UPS omdat dit een all in one oplossing zou zijn, maar ga zeker even bij Victron informeren. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

exodus21 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:08:
@Rmg Bij de UPS-en staat alles aangegeven als 1000 VA, geen idee hoe ik hier verder mee kan rekenen.
Wat wil je daar mee verder rekenen? :? dat is je maximale load size. Dat is een gegeven van de inverters/accu maar daar ga je je batterijcapaciteit niet uithalen.

Sowieso je hebt het over een UPS/Batterypack(s) in een prijsklasse van 2000 tot 3000 euro per station, geef schneider/apc een belletje en laat eens iemand langskomen

[ Voor 18% gewijzigd door Rmg op 22-03-2017 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exodus21
@Rmg Die 1000 VA was een voorbeeld, maar hoe reken ik hiermee verder om te kijken hoe lang een UPS het uit houdt met de opgegeven load van 250 Wh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

exodus21 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:16:
@Rmg Die 1000 VA was een voorbeeld, maar hoe reken ik hiermee verder om te kijken hoe lang een UPS het uit houdt met de opgegeven load van 250 Wh?
Niet, VA zegt niets over hoe lang een UPS(batterij) het volhoud op een load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:45
Hoe groot moet het scherm voor die ouderen zijn? Want er zijn ook monitoren die stroom trekken van USB.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exodus21
@chaoscontrol op dit moment zit er een 32" tv op aangesloten, de systemen zijn dus al aanwezig.
Het enige wat mist is het mobiel maken van deze werkstations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
exodus21 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:16:
1000 VA is het maximum vermogen van de UPS. Dit staat gelijk aan ~1000 Watt bij een PF van 1.00.
Je moet zoeken naar de energie uitgedruk in Ah (ampere uur) or Wh (watt uur).

In je startpost geef je aan dat je 250 Wh aan energie verwacht. Dat betekent dat je maximum vermogen, voor 8 uur, 30 Watt is.
Dat is erg weinig, en waarschijnlijk bedoel je dat niet. Je bedoelt waarschijnlijk dat je gemiddeld vermogen 250 Watt is. Wat meer in de buurt komt van drukke een PC met een monitor.

Als je de link van Rmg had gevolgd had je een tabel gekregen met nuttige info.
Horizontaal het vermogen van de aangesloten apparaten.
Verticaal de verschillende UPS-en met hun verwachte run-time bij dat vermogen.
Jij wil 250 Watt voor 8 uur. Dus pak je 300 Watt in het lijstje en zoek je de eerste UPS op welke 12 uur kan.
De accu slijt, dus je uren worden minder. Wellicht wil je zelfs nog extra capaciteit voor toekomstige apparaten.
Dan zegt het lijstje dat je de SMX2200HV met 3 SMX120BP batterijen moet hebben.
Klik je op de UPS en ga je naar Technical Specifications (tabje), dan kun je een grafiek opvragen met batterijtypen en runtime. Hoe handig!

SMX2200HV = €1700 en 40 kilo.
(is dat incl or excl batterijen?)

Echter, dat is een Line Interactive UPS (met een omschakelrelais). Welke het wellicht niet leuk vind als hij dagelijks in batterijmodus staat. Een online UPS met AC/DC/AC topologie gaat wellicht langer mee.

Dus, vandaar mijn suggestie om een 1kW Victron DC/AC omvormer/lader te zoeken met een deep-cycle batterij. Die verkopen ze ook. En is waarschijnlijk nog wat beter te monteren op je werkplek dan een 4U rack.

Een goedkopere oplossing is natuurlijk een kleinere UPS voor ~2 uur, en een verlengsnoer.

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 22-03-2017 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Nu online

BCC

Of een monitor op 12V met een auto accu :) (eerste hit op Google: https://www.amazon.com/TV...ts-Function/dp/B00BCS1XZ0). Accu's en accu laders zijn ook niet zo duur.

[ Voor 64% gewijzigd door BCC op 22-03-2017 11:56 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
BCC schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:53:
Of een monitor op 12V met een auto accu :)
Klopt. TV's en monitoren voor boten kunnen ook. Die werken vaak op DC met extra helderheid omdat ze buiten gebruikt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

jeroen3 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:52:
[...]

SMX2200HV = €1700 en 40 kilo.
(is dat incl or excl batterijen?)
Excl batterijen :9

Daarom je praat over behoorlijk wat geld, zeker als je meerdere stations wil.

Wil je een goeie doorgerekende oplossing moet je gewoon iemand een UPS boer langs laten komen :X die kan ook adviseren over line-interactive, offline, online upses

Puur op runtime is

SMX750I een kandidaat, iets minder vermogen daardoor wat efficienter in gebruik bij een load van 250W

SMX750I 640 euro
en dan
4x SMX48RMBP2U a 609 euro per stuk

[ Voor 51% gewijzigd door Rmg op 22-03-2017 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Zo! Dan moeten er dus nog drie 4U racks a 60 kg bij!

Prijs is "Call for info", dus onbetaalbaar.

Je hebt dan ook een palletwagen nodig voor je werkplek. 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door jeroen3 op 22-03-2017 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exodus21
Poeh, had dat gewicht zo niet verwacht, denkende dat de UPS-en ook meegaan met de nieuwe accu technologieën...

Mailtje staat nu uit naar Victron, kijken wat zij hierop kunnen antwoorden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

exodus21 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:18:
Poeh, had dat gewicht zo niet verwacht, denkende dat de UPS-en ook meegaan met de nieuwe accu technologieën...
Tjah wat is het alternatief. LiPo? het scheelt je ~30% procent in gewicht qua batterij.

Laad/ontlaad/protectie circuit is een stuk lastiger, het is een stuk duurder en je mag nog eens je brandblussysteem in je serverruimte (waar UPS's normaal staan) gaan overdenken vanwege de risico's die LiPo's geven.. Bedenk maar eens wat 60 kilo aan Galaxy note 7 batterijen gaan doen :+

LiFePo4 zit er tussen in qua gewichtsbesparing, heeft bijna dezelfde risico's/veiligheid als loodaccu packs, alleen weer een stuk duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Nu online

BCC

http://www.bmsat.nl/pages/camper/televisie.htm - 780 euro :) en dan kun je nog voetbal kijken ook ;)

[ Voor 25% gewijzigd door BCC op 22-03-2017 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Alleen de resolutie is niet zo verbluffend: 1366 x 768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Nu online

BCC

Nee, maar het ging vooral om grote letters toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:01

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Wat voor applicatie heb je nodig ? Is het een zware applicatie ? Kan je setup het niet geoptimaliseerd worden door bijv. alleen met een monitor/tv te werken via een terminal/intel compute stick o.i.d. ?
Dat scheelt dan al weer een pc die je van stroom moet voorzien.
Is 32" is echt noodzakelijk, kan het bijv. een slag kleiner (27" of 24" of zo, dat scheelt al flink wat verbruik).

Hoe dan ook is een UPS geen oplossing, de genoemde voorbeelden hebben wij in gebruik in onze server ruimte en moeten online geconditioneerd gebruikt worden en hebben een laad cyclus van 48+ uur wanneer ze leeg zijn.

@exodus21 Heb je al eens naar GOALZERO gekeken ? https://www.solarpowersup...0-lithium-solar-generator

Je kan dan nog beter kijken naar een aggregaat met luchtafvoer al vraag ik mij af of gewoon een stopcontact realiseren op de plek dan niet makkelijker is.

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 22-03-2017 15:43 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:54
In plaats van naar de UPS zou ik eerder naar het workstation kijken. Waarom is het nodig dat dat 250 watt verbruikt?

Er zijn tegenwoordig best laptops te koop die ~8 uur kunnen werken op hun interne accu. Waarom voldoet dat niet? Alleen vanwege de schermgrootte? Een modern 12 V LED-display van ~32 inch verbruikt echt minder dan 50 watt. Dan zou je met één flinke gelaccu (>50Ah) al een heel eind zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
PicoPSU ? die kan je gewoon met 12V voeden.. ipv 230V.. intern in je PC heb je toch weer 12 / 5V nodig...

scheelt je weer conversie stappen.. en dus verliezen :-)
scherm er bij welke je ook direct met 12V kan voeden en het wordt een stuk simpeler..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
exodus21 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:42:
[...]
Even ter herinnering dat er gezocht wordt naar een oplossing voor binnen in een professionele omgeving.
Een aggregaat en custom lcd panels zijn wellicht niet zo geschikt.

Victron doet ook lithium volgens mij. Dus dat komt helemaal goed. Die dingen worden veel gebruikt in industriepanelen als redundant 24V/230V bus.

[ Voor 24% gewijzigd door jeroen3 op 22-03-2017 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:40
Is een lang en stevig verlengsnoer niet veel makkelijker/goedkoper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Een UPS heeft loodaccu's (SLA/AGM). Die zijn letterlijk loodzwaar en dus alles behalve mobiel. Vaak zijn deze accu's ontworpen om zo nu en dan leeggetrokken te worden. Wanneer je de UPS zeer regelmatig gaat laten werken vanaf de accu's dan neemt de acculevensduur snel af. Daarom kan ik een UPS niet zomaar aanbevelen als mobiele energieoplossing. Daarnaast heb je nog zaken als vibraties waar een gewone UPS niet altijd tegen kan.

APC heeft wel een 'ruggedized' Marine productlijn die ontworpen is voor gebruik op schepen en andere mobiele locaties:
http://www.apc.com/shop/m...68YGKz1qUj.prod_store01-2

Is het niet mogelijk om op de fabrieksvloer een extra stroomaansluiting te laten realiseren? Dit is wellicht goedkoper, zeker op lange termijn. UPS accu's gaan maar 3 tot 5 jaar mee en moeten dus telkens vervangen worden. En dit is bij normaal gebruik, met incidenteel een stroomstoring.

Als dit niet kan heb je meer aan een professionele laptop met meerdere reserveaccu's of goede powerbanks. Het voordeel is dat je dan geen energieverlies hebt door de conversies van DC (accu) ==> AC (uitgangsspanning UPS) ==> DC (waar je laptops op draaien).

Wil je toch voor een UPS oplossing gaan, dan kun je ook nog eens kijken naar een UPS met 12v LiFePo4 accu's. Deze zijn ontworpen om meer cycli te doorstaan, ± 2000 (En hebben vaak een hogere capaciteit.) De prijs is wel een stuk hoger.
http://www.intercel.nl/ac...s/12v-lifepo4-accu-s.html
http://accuweb.nl/pbq-lifepo4-accus/

[ Voor 16% gewijzigd door Tyrian op 23-03-2017 00:07 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exodus21
Ten eerste, bedankt voor alle hulp en aangegeven websites.

Op dit moment staat er een aanvraag uit bij Victron om daar te kijken wat zij kunnen betekenen voor ons.

Ook bestaat er nog de kans om de Goal Zero Yeti 1400 te gaan proberen en kijken of dit een optie zou kunnen zijn.
Deze laatste is op het moment de meest makkelijke optie, letterlijk plug and play (of mis ik hier nog iets?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

exodus21 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:41:

Deze laatste is op het moment de meest makkelijke optie, letterlijk plug and play (of mis ik hier nog iets?)
Lijkt te "voldoen" behalve dat hij het niet 8 uur volhoud met 250W aan verbruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online
exodus21 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:41:
Ten eerste, bedankt voor alle hulp en aangegeven websites.

Op dit moment staat er een aanvraag uit bij Victron om daar te kijken wat zij kunnen betekenen voor ons.

Ook bestaat er nog de kans om de Goal Zero Yeti 1400 te gaan proberen en kijken of dit een optie zou kunnen zijn.
Die Yeti 1400 lijkt me geen verkeerde oplossing. Omdat deze Lithium-accu's heeft vermijd je vele nadelen van loodzuuraccu's. Lithium accu's zijn wél geschikt voor zeer regelmatig leegtrekken en herladen en zijn veel lichter.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exodus21
@Tyrian Zou het geen kwaad kunnen dat wanneer deze ingeplugt is dat de apparaten daar ook nog steeds op aangesloten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Bel een van de vele AGF koelhuizen of AGF kwaliteitscontroleurs. Die hebben allemaal wagentjes met mobiele accupacks waar de controleurs hun laptops op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online
exodus21 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 17:17:
@Tyrian Zou het geen kwaad kunnen dat wanneer deze ingeplugt is dat de apparaten daar ook nog steeds op aangesloten zitten?
Dat durf ik niet te zeggen. Je zou de vraag hier kunnen stellen:
https://www.solarpowersup...0-lithium-solar-generator

[ Voor 23% gewijzigd door Tyrian op 27-03-2017 22:17 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:01

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

exodus21 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 17:17:
Nee, geen probleem. Wij gebruiken ze ook (voornamelijk mobiele wifi/4g punten bij evenementen)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1