Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Goede prijs tweedehands Macbook?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://www.marktplaats.nl...reviousPage=mijnberichten

Vraagt de koper hiervoor de juiste prijs voor deze Macbook? 400 euro?

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 15:25
Ik heb geen idee, ik vind 400 euro wel veel voor een laptop van 6 jaar oud met niet erg indrukwekkende specs ook al is het een Macbook

3 jaar geleden had ik zelf een destijds 1 jaar oude Asus gekocht en ik vergeleek toen de prijs met de nieuwprijs van een recente laptop met soortgelijke specs (benchmarks etc) om te bepalen of ik het risico van 2e hands wilde nemen tov een vergelijkbare nieuwe.

In dit geval zou je de specs van die MacBook kunnen vergelijken met laptops die nu 400-500 euro nieuw kosten. Heeft deze MacBook nog betere specs dan een nieuwe laptop nu in die prijsklasse en vind je dat het risico waard, of betaal je vnl voor de merknaam?

Kan je meer advertenties van soortgelijke Macbooks vinden (al dan niet op ebay?) dan kan je kijken of de vraagprijs vergelijkbaar is.
Zelfs dan is het nog aan jou de keuze of je 400 euro wil neertellen voor een 6-jaar oud model of dat je misschien beter wat bij kan sparen voor een nieuwer model met betere specs.

Persoonlijk ligt bij mij de grens op 2e handse elektronica op 1,5 jaar (zodat ik nog een half jaar garantie kan gebruiken), bij andere zaken vind ik leeftijd minder belangrijk, maar dat verschilt natuurlijk per categorie (bij muziekinstrumenten is leeftijd niet zo belangrijk (soms zelfs waardeverhogend)).

Star Citizen Referral Code

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:25
Kijk anders hier eens in vraag en aanbod en zoek daar een vergelijkbare macbook air.
Persoonlijk vind ik 400 euro wel erg veel geld voor een air met slechts 2GB ram geheugen.
De SSD van 256 maakt een deel goed maar om daar nu 400 euro voor uit te geven.
Daarnaast kun je ook vragen wat de status is van de accu. Is die bijna overleden of kan deze nog wel een tijdje mee. Anders moet je daar ook nog geld in gaan investeren en dan is het de macbook al helemaal niet waard.

in de V&A kom ik deze bijv tegen.
V&A aangeboden: Apple MacBook Air 13.3" (mid 2011)
denk dat je meer aan de 4 gb hebt dan aan de 256 gb ssd opslag. Deze persoon vraag 375,- en macbook is nog minder dan 4 jaar oud.

[ Voor 24% gewijzigd door koentjuh1987 op 22-03-2017 10:04 ]

...

• Metaalhoofd
koentjuh1987 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:01:

denk dat je meer aan de 4 gb hebt dan aan de 256 gb ssd opslag. Deze persoon vraag 375,- en macbook is nog minder dan 4 jaar oud.
mid 2011 - begin 2017 is toch ook al bijna 6 jaar. Heeft die 2,5 jaar op de plank in een winkel gelegen voor die persoon hem kocht?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:26:
http://www.marktplaats.nl...reviousPage=mijnberichten

Vraagt de koper hiervoor de juiste prijs voor deze Macbook? 400 euro?
Eerlijk gezegd vind ik deze prijs veel te hoog. Ik zou de verkoper een mailtje sturen en daarin een bod neerleggen van €200,00. Vervolgens kijk je even waar hij mee komt, maar persoonlijk zou ik niet meer dan €300,00 betalen aangezien de Macbook Air al 6 jaar oud is en een nieuwprijs heeft van €1100,00. Hij wil de accessoires waarschijnlijk ook terugverdienen, maar zo werkt dat niet. Als je namelijk een auto verkoopt of inruilt, dan worden de opties ook niet meegerekend. Voor een tweedehands Macbook Air moet je dus nooit meer betalen dan 30% van de nieuwprijs.

Succes. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2017 12:01 ]

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:39

Grin

Ride si sapis.

Jammer van die 2GB, hierdoor is hij m.i. niet meer dan ~300-325 waard. Een i7 met 256GB SSD is dan wel weer leuk, maar die 2GB maakt het toch een beetje jammer. 400 Euro zou ik er i.i.g. niet voor uitgeven. Toevallig vandaag mijn MBA verkocht, ook een mid 2011 model: 11", i7, 4GB, 256GB SSD, hoes, nagenoeg nieuwe oplader, en een een goede accu. Ik zal 'm 100-150 keer gebruikt hebben, dus hij was echt nog als nieuw (geen krasje te bekennen). Hier heb ik wel 400 voor gekregen, dat is hij volgens mij dan nog zeker waard. De aanschafwaarde in 2011 was 1470 Euro, en dat was met een behoorlijke korting (10-12% o.i.d.).
De waarde is m.i. zeer afhankelijk van de staat, en specs, van de MBA(!).

[ Voor 11% gewijzigd door Grin op 22-03-2017 12:06 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Verwijderd

Grin schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:02:
Jammer van die 2GB, hierdoor is hij m.i. niet meer dan ~300-325 waard. Een i7 met 256GB SSD is dan wel weer leuk, maar die 2GB maakt het toch een beetje jammer. 400 Euro zou ik er i.i.g. niet voor uitgeven. Toevallig vandaag mijn MBA verkocht, ook een mid 2011 model: 11", i7, 4GB, 256GB SSD, hoes, nagenoeg nieuwe oplader, en een een goede accu. Ik zal 'm 100-150 keer gebruikt hebben, dus hij was echt nog als nieuw (geen krasje te bekennen). Hier heb ik wel 400 voor gekregen, dat is hij volgens mij dan nog zeker waard. De aanschafwaarde in 2011 was 1470 Euro, en dat was met een behoorlijke korting (10-12% o.i.d.).
De waarde is m.i. zeer afhankelijk van de staat, en specs, van de MBA(!).
Het heeft er alle schijn van dat de aangeboden Macbook die de TS benoemde, een 'instapmodel' is als ik het vergelijk met de MBA die jij verkocht hebt.

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:39

Grin

Ride si sapis.

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:10:
[...]
Het heeft er alle schijn van dat de aangeboden Macbook die de TS benoemde, een 'instapmodel' is als ik het vergelijk met de MBA die jij verkocht hebt.
Nope.
Ook het model van de TS heeft een i7 en 256GB SSD, dat waren toen (prijzige) opties. Basismodel, zowel de 11" als 13", had een: i5, 2GB en 128GB SSD.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Verwijderd

Grin schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:12:
[...]

Nope.
Ook het model van de TS heeft een i7 en 256GB SSD, dat waren toen (prijzige) opties. Basismodel, zowel de 11" als 13", had een: i5, 2GB en 128GB SSD.
Ah okey....duidelijk. :)

• koentjuh1987
Metaalhoofd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:24:
[...]

mid 2011 - begin 2017 is toch ook al bijna 6 jaar. Heeft die 2,5 jaar op de plank in een winkel gelegen voor die persoon hem kocht?
gaat denk eerder over het model mid 2011. Wil niet zeggen dat verkoper die dan ook heeft gekocht...

...

• Metaalhoofd
koentjuh1987 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:32:
[...]

gaat denk eerder over het model mid 2011. Wil niet zeggen dat verkoper die dan ook heeft gekocht...
klopt, maar de laatst bekende prijs in pricewatch was ook van augustus 2012, dus ik vond die 44 maanden nogal vreemd.

Ik ben geen Mac liefhebber (ook geen hater), maar zelf zou ik niet zo snel een gloednieuwe laptop kopen met specs van minstens 2 jaar oud, dan moet hij wel een heel stuk goedkoper zijn dan de oorspronkelijke nieuwprijs, want technologieën in laptops/pc-componenten/smartphones ontwikkelen zich behoorlijk snel (ook al is het bij intel processors wat langzamer gegaan, 5-10% snelheidswinst per serie stapelt zich toch op).

• koentjuh1987
eens maar je ziet nog wel eens dat er bij een mediamarkt of vergelijkbare winkels overjarige modellen worden verkocht voor lagere prijzen...

daarom zou ik ts ook adviseren die marktplaats macbook air niet te kopen.
Ga opzoek naar een andere macbook air voor hetzelfde geld maar veel betere specs en wat jonger.

...

Pagina: 1