Toon posts:

Herroeping 4launch

Pagina: 1
Acties:
  • 1.377 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb net geen week geleden een paar producten ontvangen van 4launch waarvan ik er een paar wil terug sturen (niet alles). Nu heb ik wat gelezen en gehoord over 4launch en begin nu echt mijn twijfels te krijgen over hun manier van zakendoen en wil dit zo voorzichtig mogelijk afhandelen, ik zal mijn situatie uitleggen. (Ik probeer trouwens anoniem te blijven, want ik vind het opeens echt een extreem dubieuze winkel.)

Ik heb meerder producten ontvangen waarvan er bij 1 de doos wat beschadigd was bij ontvangst (deuk in de hoek en natuurlijk het duurste product). Ik heb gelijk een chat gestart met een medewerker van 4launch met de vraag of het wel slim is om het product open te maken. Hij vertelde mij dat het helemaal geen probleem is, dat ik gerust het product kon testen en als deze mij niet beviel zou ik er gewoon mijn geld voor terug kunnen krijgen, hij zou noteren dat het doosje beschadigd was. Voordat ik de chat startte dacht ik nog, ik moet sowieso een screenshot maken van de chat, maar natuurlijk vergeten, dus heb nu geen bewijs. |:( Heb ook nooit een e-mail of iets dergelijks ontvangen over zijn notitie.

Nu maak ik me zorgen dat nu het er op aan komt, zij er moeilijk over gaan doen, dus wil ik goed op al mijn stappen letten. Misschien ben ik wat te paranoide, maar beter het zekere voor het onzekere nemen. Hoe ga ik er voor zorgen dat ik mijn geld sowieso terug krijg? En als ik uiteindelijk rechtsbijstand moet inschakelen, hoe ga ik ervoor zorgen dat ik er zo sterk mogelijk voor sta?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat verwacht je nu eigenlijk? De winkel zal zich aan de WKOA moeten houden. Het nu al gaan strooien met "extreem dubieuze winkel" en andere vergelijkbare terminologieen gaat natuurlijk niets opleveren, daar ga je alleen maar paranoide door doen (dat is al te zien).

Gewoon nog even contact opnemen, foto nemen. En als je het echt niet vertrouwt maak je een afspraak en ga je er langs. Maar om een tegeltjeswijsheid te citeren: een mens lijdt het meest, door het lijden dat hij vreest.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:38
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 01:02:
Misschien ben ik wat te paranoide
Dit.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 09:01
Uit ervaring kan ik zeggen dat 4Launch een ontzettend betrouwbare winkel is.
Ik ben een notoire ruiler en heb echt nooit een probleem ervaren met terugbetaling.
Je moet wel van te voren even een retourmelding maken via je account op hun site. Dat kun je eventueel ook ter plaatse in hun winkel in Eindhoven doen achter een van de showroom pc's.
Kortom, maak je niet druk. Test het product gewoon uit zoals de 4Launch medewerker al aangaf. Blijkt dat ie niet naar behoren werkt, gewoon omruilen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Tja, voorop gesteld, is er iets mis met het product? Beschadigde dozen heb ik wel vaker gezien, beter de doos dan het product toch? Verder zouden ze het product gewoon terug moeten nemen als jij het terug stuurt, zeker gezien de ervaringen (https://tweakers.net/shopreview/4974/4launch/shopreviews/, algemeen positief).

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 19:10
Ja, je bent paranoïde. Ik ken 4Launch als een webshop die zich netjes aan de regels en gemaakte afspraken houdt. Dus tenzij je iets verzwijgt in je verhaal, zie ik niet in waarom je zo moeilijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 18:17

WCA

4launch is een toffe winkel, ooit heeft een vriend van me een 3d printer besteld daar, die bleek na bijna 2 weken stuk te zijn. Hij mocht m gewoon terug sturen en dat is zonder vragen gebeurd. Gewoon zijn geld terug gekregen. (wat niet hoefde, het ding was gewoon gebruikt)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:26
Dus omdat je geen email van de chat krijg. En waarscheinlijk de post de doos heeft beschadigt. is het een extreem dubieuze winkel?

En ik weet niet om welk bedrag het gaat. Maar 9/10 keer zal de rechtsbijstand geen zaak van maken. En je gewoon het bedrag uitkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ik vind de gang van zaken wat vreemd:
Je gaat van "dat wil ik hebben, welke shop is het beste voor mij voor dit product" naar "ik heb het ontvangen" naar "het is een extreem (!) dubieuze winkel" zonder dat je ook maar enige aanleiding hiervoor hebt? :?

Want zo te lezen hebben ze je netjes te woord gestaan, en is de retour-procedure verder nog niet gestart? Is er zelfs nog geen enkele aanleiding om aan te nemen dat er iets teruggestuurd moet worden...

Er zijn paranoïde figuren. Er zijn trollen. En er zijn concurrenten. Vraag me een beetje af of in welke categorie dit forum-topic thuis hoort...

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raketje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 20:58
Op: je gaat al van vanalles en nog wat uit, terwijl de webshop hier gewoon netjes handelt en je goed te woord staat.
Even je verhaal samenvatten zoals ik het lees:
De webshop leverde de door mij bestelde spullen op tijd
Er zat een deuk in de doos, webshop geeft aan dat je product kan testen en bij ieder defect terug kan sturen.
Jij word paranoia. (R U .... ? )

Sorry OP: jij bent echt zelf het probleem hier, paranoia is geen excuus en al zeker geen rechtmatig feit dat je kan verdedigen. Er zat een deuk in de doos en je rept met geen woord over de feitelijke werking van het product; dus wat moet tweakers hier nu eigenlijk mee?

Ik vraag me ook af onder welke categorie ik dit 1e dags account moet plaatsen, ik verwacht iig weinig verdere feedback van de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJA
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-07 14:53
Zelf ook goede ervaringen met 4launch.
Snap je issue eigenlijk niet. Je ziet al beren op de weg terwijl deze, zoals ik je verhaal lees, er (nog) niet eens zijn. Je chat is vriendelijk en succesvol verlopen.
Misschien heb je zelf ooit eens slechte ervaringen gehad met online bestellen maar zoals al eerder aangegeven heb je als online koper vele rechten. Zeker mbt terugsturen.
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat je problemen gaat krijgen met 4launch.

Even samenvattend:
heb je nu problemen ervaren?
Want zoals je schrijft lijkt het erop dat je al negatief bent terwijl er nog niets gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WalnootX
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Weet niet of ik dit nu serieus moet nemen. Wat is het probleem eigenlijk behalve dat je zelf al aangeeft paranoïde te zijn.
4Launch is een goede webshop met prima service.

Stop met dat scenario in je hoofd, want daar wordt je inderdaad paranoïde van en open pas een topic als er daadwerkelijk problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dus als ik het goed begrijp heb je op moment van schrijven nog geen contact gehad met 4Launch en vraag je aan ons of ze een verpakking met een deuk erin zullen accepteren, terwijl ze eerder hadden aangegeven dat dit geen probleem is?

Ik zie hier dan ook geen concrete vragen of enige discussiewaarde, dus hier gaat dan ook een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.