Wat zoek ik?
Een Hi-Fi 5.0 starter speaker set/serie met receiver die ik naar wens eventueel kan uitbreiden naar een 7.0/1 opstelling.
Speakers
Voornamelijk om series/films te kijken, maar ook om te genieten van muziek (Rock'n'Roll/Hard Rock/Metal/Techno/DnB) op goede kwaliteit of te gamen met goed geluid.
Wat heb ik zelf al gevonden?
Qua speakersets heb ik h.e.e.a. al gevonden, te weten 2 series van 2 verschillende merken. Wel wil ik de speakers uit 1 serie hebben, dit vanwege het mooie totaalplaatje dat het geeft en omdat ik van vrienden/collega's hoor dat dit zorgt voor de beste geluidservaring.
Yamaha NS serie
Welke vragen heb ik hier nog over?
Zijn bovengenoemde speaker sets het waard om te gaan beluisteren/aanschaffen? Of zijn er nog andere series die aan te raden zijn in deze prijsklasse?
Ik ben van plan om beide bovengenoemde speaker sets bij 1 winkel te gaan beluisteren, maar ben er nog geen 1 tegen gekomen die beide sets in het assortiment heeft. Weet iemand toevallig een winkel in een straal van ong. 80 Km rondom Den Haag die beide sets in assortiment heeft en een luisterruimte tot zijn beschikking heeft?
Verder ben ik mij nog aan het verdiepen in welke receiver het beste bij deze sets passen en vraag ik mij dan ook af welke receivers het beste bij de door mij bovengenoemde speaker sets zullen gaan passen.
Een Hi-Fi 5.0 starter speaker set/serie met receiver die ik naar wens eventueel kan uitbreiden naar een 7.0/1 opstelling.
Speakers
- Ik wil beginnen met een 5.0 opstelling met 2x vloerstaande speakers, een center speaker en 2x boekenplank speakers
- Bi-wiring voor de vloerstaande speakers is een pré, maar niet noodzakelijk
- Impedantie van minimaal 6Ω
- Kleur van de kast dient zwart of bruin te zijn
- Minimaal 3x HDMI video in, waarvan ten minste 1 met HDCP 2.2 support
- Minimaal 1x HDMI video out met HDCP 2.2 support
(Heb nu een 1080p Plasma TV, maar wil kunnen upgraden naar een 4K O/Q-LED TV) - 1x Digitaal Optisch (S/PDIF) audio in
(Huidige TV ondersteund geen ARC) - Bi-wiring is een pré, maar niet noodzakelijk
- Impedantie van minimaal 6Ω
- Een extra audio zone is een +, maar niet noodzakelijk
- Audio Return Channel (ARC) support
- Dolby TrueHD & DTS HD audio filters
(Dolby ATMOS is een +, maar niet noodzakelijk) - 3D weergave is een +, maar niet noodzakelijk
- Vloerstaande speakers
niet meer dan €300,- p.s. - Center speaker
niet meer dan €300,- - Boekenplank speakers
niet meer dan €150,- p.s. - Receiver
Niet meer dan €850,-
Voornamelijk om series/films te kijken, maar ook om te genieten van muziek (Rock'n'Roll/Hard Rock/Metal/Techno/DnB) op goede kwaliteit of te gamen met goed geluid.
Wat heb ik zelf al gevonden?
Qua speakersets heb ik h.e.e.a. al gevonden, te weten 2 series van 2 verschillende merken. Wel wil ik de speakers uit 1 serie hebben, dit vanwege het mooie totaalplaatje dat het geeft en omdat ik van vrienden/collega's hoor dat dit zorgt voor de beste geluidservaring.
Yamaha NS serie
- Vloerstaande speakers
2x Yamaha NS-555 (Zwart) - Center speaker
Yamaha NS-C444 (Zwart) - Boekenplank speakers
2x Yamaha NS-333 (Zwart)
- Vloerstaande speakers
2x Dali Spektor 6 (Bruin) - Center speaker
Dali Spektor Vokal (Bruin) - Boekenplank speakers
2x Dali Spektor 2 (Bruin)
Welke vragen heb ik hier nog over?
Zijn bovengenoemde speaker sets het waard om te gaan beluisteren/aanschaffen? Of zijn er nog andere series die aan te raden zijn in deze prijsklasse?
Ik ben van plan om beide bovengenoemde speaker sets bij 1 winkel te gaan beluisteren, maar ben er nog geen 1 tegen gekomen die beide sets in het assortiment heeft. Weet iemand toevallig een winkel in een straal van ong. 80 Km rondom Den Haag die beide sets in assortiment heeft en een luisterruimte tot zijn beschikking heeft?
Verder ben ik mij nog aan het verdiepen in welke receiver het beste bij deze sets passen en vraag ik mij dan ook af welke receivers het beste bij de door mij bovengenoemde speaker sets zullen gaan passen.