Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03:02
Wat zoek ik?
Een Hi-Fi 5.0 starter speaker set/serie met receiver die ik naar wens eventueel kan uitbreiden naar een 7.0/1 opstelling.

Speakers
  • Ik wil beginnen met een 5.0 opstelling met 2x vloerstaande speakers, een center speaker en 2x boekenplank speakers
  • Bi-wiring voor de vloerstaande speakers is een pré, maar niet noodzakelijk
  • Impedantie van minimaal 6Ω
  • Kleur van de kast dient zwart of bruin te zijn
Receiver
  • Minimaal 3x HDMI video in, waarvan ten minste 1 met HDCP 2.2 support
  • Minimaal 1x HDMI video out met HDCP 2.2 support
    (Heb nu een 1080p Plasma TV, maar wil kunnen upgraden naar een 4K O/Q-LED TV)
  • 1x Digitaal Optisch (S/PDIF) audio in
    (Huidige TV ondersteund geen ARC)
  • Bi-wiring is een pré, maar niet noodzakelijk
  • Impedantie van minimaal 6Ω
  • Een extra audio zone is een +, maar niet noodzakelijk
  • Audio Return Channel (ARC) support
  • Dolby TrueHD & DTS HD audio filters
    (Dolby ATMOS is een +, maar niet noodzakelijk)
  • 3D weergave is een +, maar niet noodzakelijk
Wat is mijn budget?
  • Vloerstaande speakers
    niet meer dan €300,- p.s.
  • Center speaker
    niet meer dan €300,-
  • Boekenplank speakers
    niet meer dan €150,- p.s.
  • Receiver
    Niet meer dan €850,-
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk om series/films te kijken, maar ook om te genieten van muziek (Rock'n'Roll/Hard Rock/Metal/Techno/DnB) op goede kwaliteit of te gamen met goed geluid.

Wat heb ik zelf al gevonden?
Qua speakersets heb ik h.e.e.a. al gevonden, te weten 2 series van 2 verschillende merken. Wel wil ik de speakers uit 1 serie hebben, dit vanwege het mooie totaalplaatje dat het geeft en omdat ik van vrienden/collega's hoor dat dit zorgt voor de beste geluidservaring. :*) :Y)

Yamaha NS serieDali Spektor serieQua receiver heb ik mij nog niet echt verdiept in het huidige aanbod, het enige wat mij tot nu toe aanspreekt is de Yamaha RX-A750 zwart vanwege de vele door mij gewenste opties die dit apparaat heeft voor zijn prijs.

Welke vragen heb ik hier nog over?
Zijn bovengenoemde speaker sets het waard om te gaan beluisteren/aanschaffen? Of zijn er nog andere series die aan te raden zijn in deze prijsklasse?
Ik ben van plan om beide bovengenoemde speaker sets bij 1 winkel te gaan beluisteren, maar ben er nog geen 1 tegen gekomen die beide sets in het assortiment heeft. Weet iemand toevallig een winkel in een straal van ong. 80 Km rondom Den Haag die beide sets in assortiment heeft en een luisterruimte tot zijn beschikking heeft?

Verder ben ik mij nog aan het verdiepen in welke receiver het beste bij deze sets passen en vraag ik mij dan ook af welke receivers het beste bij de door mij bovengenoemde speaker sets zullen gaan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou je adviseren om te proberen om een receiver te vinden die net wat goedkoper uitvalt. Het verschil in geluidskwaliteit maak je met de speakers en niet met de receivers. Je kan dan beter zo veel mogelijk geld in de speakers steken. Qua receiver hoef je op zich niet heel moeilijk te doen. Kies een model van een gangbaar merk dat de aansluitmogelijkheden en features biedt die je zoekt en je kunt bijna nooit fout zitten. Het bij elkaar moeten passen is in mijn ogen geen issue hier. Net als bi-wiring; dat zou ik sowieso laten vallen omdat het toch niets extra's brengt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-07 16:57
Qua receiver kom je bijvoorbeeld met de Denon AVR-X2300W of zelfs de X1300W al een heel eind.
Deze is zover ik kan zien al van alle opties voorzien, waardoor je al mooi wat extra geld in je speakers kunt drukken.

pricewatch: Denon AVR-X2300W Zwart
pricewatch: Denon AVR-X1300W

Je totale budget is dus zo'n € 1.600,00 waardoor je bij de X2300W nog zo'n € 1.131,00 over houd voor de speakers.

De genoemde setjes die je zelf benoemd zou ik zeker is gaan luisteren. Beluister ook vooral de rest van de speakers die je in die winkel ziet staan. Over de Q Acoustic 3050 lees je ook goede verhalen.

Je kunt ook nog is kijken bij Teufel waar ze de Ultima 40Mk2 set hebben en de Theater 500. Daar zitten dan ook een subwoofer bij. Je kunt deze speakers in de store in Amsterdam beluisteren en eventueel 30 dagen vrijblijvend thuis testen, dus wellicht nog een optie.

Voor de rest vooral gaan luisteren en het meeste geld in je speakers pompen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:18
Je benoemt wel een budget, maar is dat per speaker? Zo zijn de winkelprijzen namelijk wel. Als je je hiervan bewust bent, zit het totale max budget dus op €2050,- wat een mooi budget is.

De spektor serie van dali is nog erg nieuw, maar ik heb wel al wat negatieve verhalen gehoord. Als je (zoals hierboven aanbevolen) wat minder in de receiver steekt, komt de dali Zensor serie binnen handbereik (zensor 7 + vokal + zensor 1 of 3). Die worden/werden overal geroemd. Dan zit je op totaal €2034,- met onderhandelingsmogelijkheden. Is dat toch boven budget, dan is een zensor 5 en zensor pico combi ook een mooie, dan zit je op €1674,- ik zou voor een center niet voor de pico gaan, bij films en series is een goede center erg belangrijk (goede sub ook, maar dan zit je weer ruim boven budget).

Luister ook naar andere merken, maar omdat ik zelf ook dali zensor speakers heb, ben ik hier wat meer in thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03:02
S1NN3D schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 07:36:
Ik zou je adviseren om te proberen om een receiver te vinden die net wat goedkoper uitvalt. Het verschil in geluidskwaliteit maak je met de speakers en niet met de receivers. Je kan dan beter zo veel mogelijk geld in de speakers steken. Qua receiver hoef je op zich niet heel moeilijk te doen. Kies een model van een gangbaar merk dat de aansluitmogelijkheden en features biedt die je zoekt en je kunt bijna nooit fout zitten. Het bij elkaar moeten passen is in mijn ogen geen issue hier. Net als bi-wiring; dat zou ik sowieso laten vallen omdat het toch niets extra's brengt hier.
Zal dan toch eens verder kijken naar een wat hoger model/geprezen speakerset :)
Het gaat mij overigens alleen over het bij elkaar passen van de speakers, een versterker van een ander merk/model zal mij niets uitmaken.
NL_Scratch schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:08:
Qua receiver kom je bijvoorbeeld met de Denon AVR-X2300W of zelfs de X1300W al een heel eind.

Over de Q Acoustic 3050 lees je ook goede verhalen.

Je kunt ook nog is kijken bij Teufel waar ze de Ultima 40Mk2 set hebben en de Theater 500. Daar zitten dan ook een subwoofer bij. Je kunt deze speakers in de store in Amsterdam beluisteren en eventueel 30 dagen vrijblijvend thuis testen, dus wellicht nog een optie.

Voor de rest vooral gaan luisteren en het meeste geld in je speakers pompen:)
Thanks voor het advies van de receiver, en ga zeker kijken naar de Teufels :)
LA-384 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:42:
Je benoemt wel een budget, maar is dat per speaker?
Klopt idd, heb het gelijk even aangepast :)
LA-384 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:42:
De spektor serie van dali is nog erg nieuw, maar ik heb wel al wat negatieve verhalen gehoord. Als je (zoals hierboven aanbevolen) wat minder in de receiver steekt, komt de dali Zensor serie binnen handbereik (zensor 7 + vokal + zensor 1 of 3). Die worden/werden overal geroemd.
Goeie tip, ga binnenkort luisteren :)