Optische drive icm Samsung UHD TV

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMiggel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 31-07 17:13
Hi Tweakers,

Ik heb een kort vraagje. Mn ouders hebben een redelijke verzameling met DVD's en hebben na wat aandringen eindelijk een nieuwe televisie. Een Samsung UHD tv gekocht. Maar nu is het probleem dat deze enkel HDMI ingangen heeft. De DVD speler heeft op zijn beurt enkel Scart uitgang.

Nu zijn er 2 bestaande opties: 1. Een Scart naar HDMI converter a +/- €50. 2. Een nieuwe DVD speler +/- €40 kost.

Optie 1, is naar mijn mening een dure concessie en zonde van het geld. Optie 2, is waarschijnlijk de way to go. Maar zelf heb ik nog een optie 3 bedacht maar ik weet niet of het in de praktijk gaat werken en daarvoor vraag ik mede-tweakers. Namelijk als volgt, mij lijkt het een goedkope (en esthetische) oplossing om een optische drive achter de TV te plakken. Geen grote speler onder de TV maar gewoon een kastje achter de TV plakken en met een HDMI of USB te verbinden. DVD'tje er in en filmpje kijken (geen Neflix of eentje van de piratenbaai maar toch).

Nu zijn er nog dingen die ik mij hierover af vraag. 1. Kan de TV de output van de optische drive lezen, vertalen en afspelen? 2. Werken de televisie bedieningen nog (pauze door- en terugspoelen zijn een pre).

Ik ben benieuwd naar wat jullie er van denken en een antwoord hebben :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Volgens mij maak je het jezelf (en je ouders) wel erg moeilijk.

De convertor zou ik sowieso niet doen. Net zo min een nieuwe dvd-speler. Een nieuwe uhd-blu-ray speler is nog erg prijzig maar koop gewoon een blu-ray speler. Die kun je ook al van € 50 kopen. Simpel aan te sluiten en te bedienen, goedkoop en een eenvoudige oplossing.
TheMiggel schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 23:35:
Met vriendelijke groet,

TheMiggel
Dit doen we niet op het forum. Lees Het algemeen beleid #groeten nog eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Mja een convertor kan je volgens mij wel makkelijk doen.
Heb er zelf 1 gekocht op aliexpress en heb zo mijn gamecube aangesloten op de tv, werkt verrasend goed moet ik zeggen en die was maar 13 euro.
En anders zou ik ook gewoon een blu-ray speler kopen.
Zo'n optische dvd speler zal extra software nodig hebben om dvd's af te spelen op tv net als op windows denk ik.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 18:41
Gewoon even 2e hands bluray speler van marktplaats. Het liefste een samsung ivm anynet. Ben je voor 25 euro klaar en heb je ook nog een degelijk plaatje. Zo'n oude speler, scart (heeft de tv/dvd speler geen component?) gaat echt niet de kwaliteit geven die je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:51
Je kunt een optical drive via USB aansluiten, maar ik kan me niet voorstellen dat de TV schijfjes zal kunnen afspelen zoals jij wilt. Het kan hooguit de individuele videobestanden op de schijf afspelen, maar dat is echt niet iets dat jij jouw ouders aan wilt doen.
De beste oplossing is dus inderdaad om een nieuwe of 2e-hands blu-ray speler aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
TheMiggel schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 23:35:
Kan de TV de output van de optische drive lezen, vertalen en afspelen?
Nee.
Werken de televisie bedieningen nog (pauze door- en terugspoelen zijn een pre).
Hetzelfde antwoord als erboven.
jantje112 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 08:20:
Het liefste een samsung ivm anynet.
Anynet is simpelweg de marketingnaam die Samsung geeft aan HDMI-CEC. Andere apparaten met dit protocol zullen hier ook op werken. Althans, indien het protocol stabiel werkt en dat is vaak niet het geval. Ook niet bij gebruik van hetzelfde merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMiggel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 31-07 17:13
Allen, heel erg bedankt ik weet genoeg. Het zal een 2 hands bluray speler gaan worden ;). Thanks
Pagina: 1