/dev/null
Heb zelf hier een CTX PR960F, SONY buis met super electronica erin. Echt een heel erg scherp beeld en hoge refresh-rates (iets wat je NIET hebt bij SONY monitoren onder de 1600,-).
de betaler vervuilt
iig niet voor de HMD serie gaan. Is niet slecht hoor alleen niet zo goed als de CPD serie.
Is zonder te overdrijven een erg goede monitor.
enige nadeel: geen verstelbare voet.
Voor de rest alleen maar voordelen.
Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....
Mijn broer kocht een Sony, dat ding valt constant uit. Men lief haar pa heeft er 4 van zen werk, die vallen constant uit...
Kabel is goed. Een lap tegen geven helpt niet, gewoon wachten... Volgens mij is het de warmte, een kamer temp van 18°C is blijkbaar te warm ( JA 18! Die sony bak wordt namelijk heeeel warm).
Wil niet negatief doen over Sony, maar dit is mij gewoon teveel. Lever iets degelijk he! Grrr :-/
/dev/null
misschien dat een dure sony wel beter is, maar de goedkopere sony (weet niet meer welke het was), kon niet aan deze tippen. maar dat kan ook exemplarisch zijn natuurlijk.
Verwijderd
-7 flameOp woensdag 04 juli 2001 11:57 schreef poing het volgende:
Sony? Hahaha hij neemt een Sony :-) Ok ik ga zwijgen.
Mijn broer kocht een Sony, dat ding valt constant uit. Men lief haar pa heeft er 4 van zen werk, die vallen constant uit...
Kabel is goed. Een lap tegen geven helpt niet, gewoon wachten... Volgens mij is het de warmte, een kamer temp van 18°C is blijkbaar te warm ( JA 18! Die sony bak wordt namelijk heeeel warm).
Wil niet negatief doen over Sony, maar dit is mij gewoon teveel. Lever iets degelijk he! Grrr :-/
Sony levert goede schermen, zeker te weten
Alleen zou ik bij Sony niet voor hun goedkopere modellen gaan, maar voor één uit de GDM serie
Pfff, ik kan je zo 10 verhalen (en erger) over IIyama vertellen, daar heeft die jongen alleen zo weinig aan....Sony? Hahaha hij neemt een Sony :-) Ok ik ga zwijgen.
de betaler vervuilt
Vroeger dacht ik dat Sony goed was, vandaar het scherm. Merja, blijkbaar was ik fout.
/dev/null
Verwijderd
Ik heb hier toch echt een perfecte 450 pro staan hoorOp woensdag 04 juli 2001 12:08 schreef I_Stealth_I het volgende:
Sorry Iiyama-fans, maar na de zeer extreme uitval onder Iiyama kan ik gewoon concluderen dat het (de laatste jaren) PRUTSERS zijn.
/dev/null
Verwijderd
Ik heb sinds kort de sony gdm f520, Oh ja, Airhead, dat geheime menu van je weet ik ook nietOp woensdag 04 juli 2001 12:15 schreef I_Stealth_I het volgende:
iemand nog meer ervaringen met SONY monitoren?
Verwijderd
Hij moet er weer overheen hoorOp woensdag 04 juli 2001 12:41 schreef Silicon Error het volgende:
/me Error gaat binnenkort z'n FW900 testen (zit nog te wachten op videokaart
Hoewel ik een Iiyama heb (volledig probleemloos en perfect beeld overigens) kan ik je geen ongelijk geven; ik adviseer m'n vrienden en kennissen nu ook Sony's. Op het werk hebben we ook Sony's en Dell's (zijn gewoon OEM Sony's) en die dingen geven prima beeld.Op woensdag 04 juli 2001 12:08 schreef I_Stealth_I het volgende:
Sorry Iiyama-fans, maar na de zeer extreme uitval onder Iiyama kan ik gewoon concluderen dat het (de laatste jaren) PRUTSERS zijn.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
beetje offtopic
maar wat van beeldscherm heeft een philips 109s20 of b20 erin zitten?
Nou vast geen SonyOp woensdag 04 juli 2001 13:10 schreef happy3736 het volgende:
ik wil ook een sony
beetje offtopic
maar wat van beeldscherm heeft een philips 109s20 of b20 erin zitten?
/dev/null
Het scherm bevalt me erg goed. Het is een enorme vooruitgang t.o.v. mijn 2 jaar oude Philips 107Sx.

E400:
- CRT - 19" (18.0" viewable image size)
- Aperture Grille Pitch: 0.24mm (minimum)
- Screen Treatment: High contrast AR coating
- Horizontal Scan Range - 30 - 96kHz
- Vertical Scan Range: 48 - 120Hz
- Maximum Resolution - 1800 x 1440 @ 60Hz
- Recommended Resolution 1280 X 1024 @ 85Hz
- Preset Resolutions:
Timing Data Table (TDT) - 28 modes,
User adjustable - 15 settings
- Color Temperature Presets: 5000 Kelvin, 9300 Kelvin, User adjustable, sRGB
- Signal Inputs: Analog RGB 0.7Vp-p, 75 ohm (typical)
- External Sync Signals: Separate HD/VD, polarity-free TTL
External composite, polarity-free TTL
Sync on Green 0.3 p-p +/- 10%, negative
- Input Connector:
Input 1: D-sub 15HD Captive
- Power Requirements: 90-264V AC; 50-60Hz
- Operating Temperature - 50° F-104° F (10° C-40° C)
- Operating Humidity: 10%-80% (non-condensing)
- Dimensions (W x H x D): 17.6" x 18.3" x 18.2"
- Weight: 57.3 lbs.
- Power Management:
Operation:<140 watts
Suspend:<15 watts (maximum)
Active Off:
Power Off: 0 watts
- Front Panel Digital Controls:
Power On/Off
Slide Input Indicator
Reset
DisplayMouse control
- On-Screen Display:
Contrast
Brightness
H/V Size and Centering
H/V Convergence
Control Lock
Zoom
Raster Rotation
Pincushion
Pin Balance
sRGB
Keystone
Key Balance
Color Temperature
Moire Adjust
H/V OSD Position
Manual DeGauss
Control Lock
Multi-Language Select: 9 Languages
Help Menu
- Supplied Accessories:
AC Power Cord
INF Diskette
MAC Adapter
User's Manual
- Limited Warranty: 3 Years - Parts, Labor and CRT
/dev/null
Verwijderd
het merk waar je nie over wou beginnen
Verwijderd
Als ik jouw was zal ik geen 1300 gulden uitgeven aan een Sony monitor!Op woensdag 04 juli 2001 12:15 schreef I_Stealth_I het volgende:
iemand nog meer ervaringen met SONY monitoren?
Het beeld is erg mooi en het design ook maar na ongeveer 2-3 jaar beginnen de problemen.
Sony is een goed merk als je toch niet langer wilt gebruiken dan 3 jaar.
IIyama duur, hahaha iets duurder. Maar met een Ii... heb je veel meer ellende dan met bijv. Samsung. De ellende moet je met Iiyama dik betalen!Op woensdag 04 juli 2001 16:05 schreef MysteryMari het volgende:
als je een goed beeldscherm wilt hebben is ie meestal duur en welke beeldschermen zijn duur ???
het merk waar je nie over wou beginnen
wat je ook zegt, je kan gewoon die Iiyama's van nu gewoon niet goed praten. ik schat dat er van 10 Iiyama's 4 á 5 weer terug moeten omdat er wat mee is. Sorry maar daar heb ik geen zin in voor een produkt van meer als duizend piek!
/dev/null
hangt er vanaf hoe je hem in die 3 jaar gebruikt. als ie 24 uur per dag staat te branden, dan kan je dat wel als 6 jaar rekenen. Maar dat ie maar 3 jaar mee gaat is onzin, mijn buur hem een sony monitor en die is al 12 jaar, en eentje MS 200ES draait al bijna 4 jaar.Op woensdag 04 juli 2001 16:10 schreef delfosso het volgende:
[..]
Als ik jouw was zal ik geen 1300 gulden uitgeven aan een Sony monitor!
Het beeld is erg mooi en het design ook maar na ongeveer 2-3 jaar beginnen de problemen.
Sony is een goed merk als je toch niet langer wilt gebruiken dan 3 jaar.
btw. 3 jaar is nog garantie, ze maken echt geen crapP hoor, zoals Iiyama de laatste tijd doet
/dev/null
Verwijderd
Ik had ook een Sony Trinitron en die werd na 4 jaar zwart wit en dan weer kleur en daar werd je helemaal gek van.
Ik naar Sony gebeld hun antwoord: Ja als je hem veel gebruikt is die versleten.
Eerst dacht ik dat dit probleem een uitzondering was maar ik hoor het nu van meer mensen (ook de televisies hebben er last van).
bijna alle monitoren hebben al trinitron, 7 van de 10 trinitron beeldbuizen zijn van Sony. dus dan zou je helemaal niks meer kunnen kopenOp woensdag 04 juli 2001 17:10 schreef delfosso het volgende:
Trinitron beeldbuizen zijn gewoon heel erg storings gevoelig. Vooral van de laatste series.
Ik had ook een Sony Trinitron en die werd na 4 jaar zwart wit en dan weer kleur en daar werd je helemaal gek van.
beste delfosso, bijna alle monitoren die flak zijn hebben een Trinitron buis eb 8 van de 10 keer is die van Sony. Dus dan zou je helemaal geen scherm meer kunnen kopen
Ik naar Sony gebeld hun antwoord: Ja als je hem veel gebruikt is die versleten.
Eerst dacht ik dat dit probleem een uitzondering was maar ik hoor het nu van meer mensen (ook de televisies hebben er last van).
/dev/null
Verwijderd
Ik heb liever Philips, LG of Belinea
(Het kan zijn dat er nu wel on-site op zit, maar ik d8 van niet)
ieder 'n smaak he?Op woensdag 04 juli 2001 17:19 schreef delfosso het volgende:
Het is ook net alsof je door een waas heen moet kijken.
/dev/null
Verwijderd
Precies nog een reden om geen Sony te kopen. Alle andere merken leveren zeer snelle on-site garantie.Op woensdag 04 juli 2001 17:19 schreef The Fox het volgende:
Wat ik wel jammer vind van Sony, is dat ze standaard geen On-Site garantie hebben.. Ik heb ook ervaring met Sony, duurt vaak erg lang voordat je een defecte Sony weer terug hebt.. Voor zo'n prijs mag je toch zeker wel verwachten dat ze On-Site leveren.
(Het kan zijn dat er nu wel on-site op zit, maar ik d8 van niet)
Vooral de service van Belinea is extreem goed.
Net of dat On-site zo beter is. Je krijgt bij on-site altijd een gerepaired en vern**kt ding terug waar een ander lekker de beest mee uitgehangen heeft. Of ze verwisselen de kap zodat jij denkt dat je je oude weer terug hebt.Op woensdag 04 juli 2001 17:21 schreef delfosso het volgende:
[..]
Precies nog een reden om geen Sony te kopen. Alle andere merken leveren zeer snelle on-site garantie.
Vooral de service van Belinea is extreem goed.
/dev/null
Belinea lijkt me idd ook wel redelijk, maar dan wel de iets duurdere types.
Verwijderd
De grootste bull.... die ik sinds lang gehoord heb. Ik zit hier achter een Sony, geen waas hoorOp woensdag 04 juli 2001 17:19 schreef delfosso het volgende:
Het is ook net alsof je door een waas heen moet kijken.
Rofl!Op woensdag 04 juli 2001 17:24 schreef I_Stealth_I het volgende:
[..]
Net of dat On-site zo beter is. Je krijgt bij on-site altijd een gerepaired en vern**kt ding terug waar een ander lekker de beest mee uitgehangen heeft. Of ze verwisselen de kap zodat jij denkt dat je je oude weer terug hebt.
Dan weet jij niet wat On-Site is
Ik heb er hele goede ervaringen mee, tuurlijk verschilt dat per bedrijf. Ik vind het zeker de moeite waard.
(Wat verwacht je van een winkelier btw, dat ie je een nieuwe monitor meegeeft als bruikleen?? Als je pech hebt krijg je nix mee.!)
Sony = Trinitron. Als een ander merk Trinitron op z'n monitor plakt dan worden ze flink genaaid door Sony in de rechtzaal. Oftewel, alle platte beeldbuizen zijn of Trinitron/Sony of iets anders (bijv. DiamondTron van Mitsubishi wordt in Iiyama's gebruikt!)Op woensdag 04 juli 2001 17:13 schreef I_Stealth_I het volgende:
[..]
bijna alle monitoren hebben al trinitron, 7 van de 10 trinitron beeldbuizen zijn van Sony. dus dan zou je helemaal niks meer kunnen kopenbtw het ligt er ook aan hoe je hem hebt gebruikt, als je hem vaak versleept dan is het snel gebeurt met 'm
/dev/null
Verwijderd
En dat is nou zo relaxt bij Belinea is er iets mis met je monitortje dan krijg je binnen 2 dagen een nieuwe.Op woensdag 04 juli 2001 17:31 schreef I_Stealth_I het volgende:
bij On-site krijg je bijna nooit een nieuwe, En meestal gaat de on-site afhandeling van de grantie via TelePlan, nou dan kan je het helemaal wel schudden, de grootste boeven die er zijn. Vooral in beloftes en afspraken
Ze brengen een nieuwe bij je thuis en nemen de oude mee.
Verwijderd
BelineaOp woensdag 04 juli 2001 17:40 schreef delfosso het volgende:
[..]
En dat is nou zo relaxt bij Belinea is er iets mis met je monitortje dan krijg je binnen 2 dagen een nieuwe.
Ze brengen een nieuwe bij je thuis en nemen de oude mee.
Verwijderd
De 60 en 80 series zijn zeker van top kwaliteit.Op woensdag 04 juli 2001 17:45 schreef AirHead het volgende:
[..]
Belineatopmerk
geef mij dan maar iiyama . Belinea is, nou ja laat maar
w00t
offtopicOp woensdag 04 juli 2001 18:34 schreef robbie007 het volgende:
Waarom ineens allemaal klachten, Stel ik maak een topic over welke Eizo monitor onder de 1600 piek, gaan jullie dan ook allemaal zeggen dat de F730 een slechte is ofzo
/dev/null
Nog even wel een tip voor iedereen die problemen heeft met IIyama/teleplan. Je HOEFT die garantie niet te accepteren, aangezien je een koop-overeenkomst hebt met de winkel waar je dat ding koopt moeten zij ook voor de afhandeling van de garantie zorgen. Ben je dat gezeik dus beu, breng die monitor gewoon naar de winkel en roep dat ie stuk is. Is het verder aan de winkel om dat op te lossen.
de betaler vervuilt
Je leverancier laat hem ook door teleplan ophalen, dus je schiet er geen moer mee op. Je moet gewoon niet nederlands doenOp woensdag 04 juli 2001 23:58 schreef GA!S het volgende:
CTX garantie: rijd naar het magazijn, vertel je probleem (vond hem iets te licht, pas op 35% brightness werd de achtergrond zwart). Kreeg zonder moeilijk doen ter plekke een NIEUWE monitor mee.
Nog even wel een tip voor iedereen die problemen heeft met IIyama/teleplan. Je HOEFT die garantie niet te accepteren, aangezien je een koop-overeenkomst hebt met de winkel waar je dat ding koopt moeten zij ook voor de afhandeling van de garantie zorgen. Ben je dat gezeik dus beu, breng die monitor gewoon naar de winkel en roep dat ie stuk is. Is het verder aan de winkel om dat op te lossen.
zulke afhandelingen als CTX zijn gewoon cool.
/dev/null
Verwijderd
Vind ik ook. (zit nu achter de 106080) Voor Sony betaal je te veel voor weinig de E400 heeft maar een horizontale frequentie van 96 kHz, dat is voor een 17". Ik heb die monitor ook even overwogen maar voor 200 piek minder had ik een betere. En in de oem-modellen zit niet de beste Trinitron buis die reserveert Sony voor zichzelf. En met CTX ook alleen maar problemen gaan bij intensief gebruik er snel aan.De 60 en 80 series zijn zeker van top kwaliteit.
Alle IIyama's hebben ook 96 kHz (m.u.v vmp 451)Op donderdag 05 juli 2001 08:52 schreef Mako het volgende:
[..]
Sony betaal je te veel voor weinig de E400 heeft maar een horizontale frequentie van 96 kHz, dat is voor een 17". Ik heb die monitor ook even overwogen maar voor 200 piek minder had ik een betere. En in de oem-modellen zit niet de beste Trinitron buis die reserveert Sony voor zichzelf. En met CTX ook alleen maar problemen gaan bij intensief gebruik er snel aan.
/dev/null
Hoezo, bij veel iiyama en 19'monitoren topics werd Sony toch als een van de betere merken genoemd.Op woensdag 04 juli 2001 23:23 schreef I_Stealth_I het volgende:
[..]
offtopic
Maar nu zijn hier ook allemaal minpunten te bekennen.
Is nou echt geen 1 monitor goed/perfect?
w00t
Verwijderd
Nee, ook een sony uit GDM serie niet heb ik vandaag gezienOp donderdag 05 juli 2001 17:07 schreef robbie007 het volgende:
[..]
Hoezo, bij veel iiyama en 19'monitoren topics werd Sony toch als een van de betere merken genoemd.
Maar nu zijn hier ook allemaal minpunten te bekennen.
Is nou echt geen 1 monitor goed/perfect?