HP Probook 440 G3 Start niet meer na bios flash

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• romano128
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-07 11:48
Dag mede-tweakers,

Zojuist de laptop van mijn zus terug in ontvangst mogen nemen omdat de fans soms extreem hard gingen blazen van haar HP Probook 440 G3. Gelezen dat een bios update het kon verhelpen, ik heb de bios update via de bios gestart en daarna de functie Netwerk update gekozen, dit ging verder prima en hij downloaden de file.

Het systeem starten zichzelf opnieuw op, en gaf daarna een x aantal harde beeps, starten wederom weer opnieuw op en bleef toen op een zwart scherm hangen. (Fans draaien wel op een constante snelheid) Verder geen beeld, niks.

Alleen 5x 'caps lock' en 'numlock' flashing leds, wat dus volgens de HP website een moederbord defect in houdt.

Ik heb al de 'windows + B of V' combi geprobeerd maar kom niet in de bios flash. Ook niet met een USB stick.

Graag wat hulp of tips!

Romano

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
HP adviseert om voor een BIOS update om de executable te downloaden en die in Windows te draaien.

Je kan nu een corrupte BIOS hebben omdat het flashen mislukt is. Het beste is om contact op te nemen met HP support om te vragen of er een procedure is om te BIOS te herstellen.

Zelf ben ik niet happig op BIOS flashen en doe dit enkel als het niet anders kan. Indien een laptop veel hard blaast kan dat ook een teken zijn dat die vol met stof zit. Even openmaken en uitblazen dan kan voldoende zijn.