Tweedehands Miele of nieuwe Bosch wasmachine?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 11:10
Hallo

Wij hebben een Miele W5895 editie111 op het oog, maar kunnen geen enkele informatie vinden over deze machine. Is €600 een goede prijs? Hij is tweedehands, maar staat bij een erkend bedrijf te koop (+ 1 jr garantie). Eigenlijk gingen we voor een Bosch WAW28461NL, €600 nieuwprijs bij Coolblue. Moeilijke keuze. Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Nee valt mee. Nieuwe Bosch kopen.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
2e hands zegt zo niks. Het kan een model van 10 jaar terug zijn waarvan 5 jaar elke dag 'mis'bruikt in een jong gezin. Of het kan een model van 2 jaar terug zijn die nauwelijks is gebruikt. Bosch is meestal ook een van de betere merken (niet met alles, of altijd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
"Verschenen in 2012"
En dan ook al gebruikt, zou er niet aan beginnen, zeker niet voor zo'n bedrag.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05:29
zoveel verschil zit er toch niet meer in qua merk?
Ik heb een AeG en werkt ook perfect...

ps: ik zou wel voor een nieuwe gaan. (600 euro voor een 2e hands vind ik een hele hoop geld)

[ Voor 17% gewijzigd door Aggressor op 21-03-2017 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Dit is echt een no-brainer. Nieuwe Bosch kopen.

Edit
Voordelen
1. je hebt een nieuwe. Duh.
2. je garantie is niet na een jaar plotseling afgelopen want verwachte levensduur enzo
3. als er wat mee is komt er iemand die door Bosch is gestuurd die weet wat ie doet en originele onderdelen gebruikt, i.p.v. iemand van een "erkend bedrijf" die je tweedehandsje voor de resterende garantieperiode gangbaar maakt.

Nadelen
Geen

[ Voor 80% gewijzigd door evilution op 21-03-2017 18:06 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Als ie ergens ongebruikt in de hoek heeft gestaan met transport spul er nog in zou ik het doen anders niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 20:11

Ligone

Moeha!

De tijd dat een miele 20 jaar meegaat is al eventjes voorbij. hij gaat evengoed kapot en behalve de aankoopprijs zijn onderdelen ook 2 maal zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

"Moeilijke keuze"

Want?! :? op basis van wat zou het moeilijk moeten zijn?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

We hebben sinds kort een gloednieuw thema-forum Witgoed. Tikje die kant op :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Miele is niet meer het Miele wat staat voor topkwaliteit. Dat is al een hele tijd voorbij.
Ik heb 10 jaar geleden een nieuwe wasmachine en wasdroger van Miele gekocht, in de hoop er bovengemiddeld betrouwbaare en degelijke apparaten mee te kopen, maar helaas heeft dat anders uitgepakt.
Beide apparaten liggen reeds op het witgoed-kerkhof.
Ik heb nog wel coulance gekregen van Miele d.m.v. een gereduceerde aankoopprijs op een nieuwe Miele wasmachine, maar dat apparaat is nu na zo'n 2 jaar gemiddeld gebruikt te zijn, alweer 2 keer onder her mes geweest.
Als je dit afzet tegen de forse hogere aanschafprijs dan ga je de volgende keer in de winkel niet meernaar een Miele kijken.

Om zo'n apparaat dan 2ehands aan te schaffen, i.p.v. een nieuwe Bosch/Siemens lijkt mij persoonlijk dan niet echt een goede keuze.
Dit is niet wetenschappelijk onderbouwd, maar ik wil je het toch meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nieuw als je €600,- uit kan geven. anders zou een gebruikte Miele van +- €200,- prima zijn.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik zou kiezen voor een nieuwe Miele WDA100 voor 699,- ofzo.

Helaas is Miele niet meer wat het was, maar dat geld ook voor Bosch/Siemens (=hetzelfde)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Lekker voor een nieuwe Miele gaan zoals hierboven,ik heb hem zelf ook en is prima machine. Enige puntjes zijn dat de machine maar 1400 toeren is en hij geeft geen toon als hij klaar is.

Voor 877 heb je een 1600 toeren Miele
https://www.wasmachinesto...miele-wmb-120-wcs-w1.html

Geen idee of dat verder een goede machine is.

[ Voor 32% gewijzigd door Ernemmer op 29-03-2017 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-06 21:19
Heb zelf sinds kort een nieuwe Bosch. Bevalt zeer goed.
Misschien interessant om eens te gaan kijken bij een partij die witgoed e.d. verkopen met transport schade.
(Heb mijn Bosch hier gehaald: http://www.hermans-trading.nl/ met 2 jaar garantie). Mijn wasmachine heeft een paar minimale deukjes, en scheelde bijna €250 met de "nieuw" prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ernemmer schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:20:
Lekker voor een nieuwe Miele gaan zoals hierboven,ik heb hem zelf ook en is prima machine. Enige puntjes zijn dat de machine maar 1400 toeren is en hij geeft geen toon als hij klaar is.

Voor 877 heb je een 1600 toeren Miele
https://www.wasmachinesto...miele-wmb-120-wcs-w1.html

Geen idee of dat verder een goede machine is.
1600 toeren maakt je was droger dat is het enige voordeel, groot nadeel is dat je zwakste schakels (motor en trommelbevestiging) enorm belast worden en dus als eerste defect zullen gaan.
Dus ik zou niet gouw voor een heel hoogtoerige wasmachine gaan. (1400 is al flink hoog btw)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

1400 is meer dan genoeg. Ik ben anti-Miele. Je betaalt heel veel voor een naampje. Onze Bosch is nu bijna 10 jaar oud. Draait nog als nieuw. De Miele van mijn schoonzus is even oud en al 2 keer opengehaald door een monteur. Die van ons kostte de helft destijds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Anoniem: 39993 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:43:
1400 is meer dan genoeg. Ik ben anti-Miele. Je betaalt heel veel voor een naampje. Onze Bosch is nu bijna 10 jaar oud. Draait nog als nieuw. De Miele van mijn schoonzus is even oud en al 2 keer opengehaald door een monteur. Die van ons kostte de helft destijds.
Zo zie je maar, het is allemaal objectief. Onze Miele wasmachine en de Miele gasdroger zijn 20jaar oud, zien er als nieuw uit, maakt perfect schoon & droog en heeft altijd storingsvrij gedraaid. (knock on wood)
Onze keukenapparatuur is allemaal van Siemens/Bosch en zelfs de afzuigkap heeft al een monteur gezien, dus in 6 jaar tijd zijn er meer dan 12 monteurs (voor 5 apparaten) geweest. Je begrijpt dat ik dus niet zo'n fan van dat merk meer ben. ;)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-06 16:58

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hier een aardig forse miele, 1600 toeren ook. Monstermachine, stil, maakt goed droog, en de was ruikt altijd heerlijk fris. Superblij met de miele. In jouw geval zou ik de Bosch doen. Je weet niet wat er met de miele is uitgespookt...

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Het gaat m.i. niet zozeer om het merk, maar de prijs die je betaald voor een 2e hands product. Terwijl je voor hetzelfde bedrag een nieuw product kan kopen. Natuurlijk zijn er maandagochtend modellen, dat kent iedere merk/product vast wel.

Voor mij zijn de voordelen van een nieuw product + in mijn ogen te hoge bedrag voor een 2e hands product genoeg om een nieuw product te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NeFoRcE schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:45:
Hier een aardig forse miele, 1600 toeren ook. Monstermachine, stil, maakt goed droog, en de was ruikt altijd heerlijk fris. Superblij met de miele. In jouw geval zou ik de Bosch doen. Je weet niet wat er met de miele is uitgespookt...
Ik neem aan volledig gereviseerd voor deze prijs.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 909143

600 euro is inderdaad te duur voor een tweedehands wasmachine. Als je perse tweedehands wilt, zie link hieronder: tweedehands miele voor 400 euro, en AEG voor 200 euro. Nagekeken en met garantie:

ServicePartner Interdio:
Tweedehands wasmachines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assk
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-06 19:25
Na de garantie regeling kom je terecht in een coulance regeling (bij ieder merk). Afhankelijk van het aantal jaren wordt je wasmachine buiten de garantieregeling voor bepaald bedrag gemaakt of zelfs vervangen. Deze coulance regeling ben je bij die miele sowieso kwijt. Sommige webshops zoals whekamp geven soms zelfs 3 jaar garantie op wasmachines (althans 6 maanden geleden nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:50
Byzar dat energieklasse niet genoemd is. Het lijkt me behoorlijk wat uitmaken of je machine €80/jaar aan electra kost of €20/jaar
Een nieuwere is vaak zuiniger, zelf nu een A+++-50-%, goedkoper wassen kan bijna niet

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

technopeuter schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:21:
Byzar dat energieklasse niet genoemd is. Het lijkt me behoorlijk wat uitmaken of je machine €80/jaar aan electra kost of €20/jaar
Een nieuwere is vaak zuiniger, zelf nu een A+++-50-%, goedkoper wassen kan bijna niet
Heb je het verschil qua kosten wel eens vergeleken tussen energieklasses? Wassen neus. Iedere 100 euro die je voor een +je meer betaalt verdien je misschien in 10 jaar terug.

Wij hebben nu alweer een jaar een LG van 360€, stil, doet het prima en alles is net zo schoon als eentje van 1000€. Maar wij gebruiken hem hoogstens 3x per week. Dus dat zal ook schelen.

Vorige was ook een LG en 5 jaar mee gedaan, had nog wel 10 jaar meegekund als er niet een bh-beugel vast achter de trommel zat en het verwarmingselement heeft doorgesleten. Dat ding heeft nog een half jaar met een beugel erin doorgedraaid, wat een teringherrie was dat af en toe :X , maar bleef maar doorgaan. :+

En na 5 jaar toch al economisch afgeschreven dus de volgende dag stond de huidige alweer te draaien. :Y)

Oftewel niet te druk om maken welke je koopt, als er wasmachines van 200€ bestonden had ik die gekocht, of er nou Miele op staat of Beko, kan echt niet geil worden van welk wasmachinemerk dan ook. :P

[ Voor 44% gewijzigd door Flagg op 14-07-2017 18:45 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:50
@Flagg hier ook een LG van 300€ met A+++-50%

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:01