Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard1
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-08 12:14
hallo
wie kan mij helpen aan een programma voor internet kaart 3com3c905b
de 905 is wel te vinden op internet maar herkent de kaart niet.
ik kan mijn comp. niet laten zoeken op internet omdat de kaart geen verbinding maakt
ik heb de kaart uit een andere comp.
hij moet nu in een comp me win 7 32 bit
wie kan mij helpen?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:26
Waarom haal je niet gewoon een netwerkkaart die wel standaard word ondersteund door Windows? Zo'n 905 is zo ongeveer antiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Comp niet goed zo natuurlijk. Met je comp... Bedoel je misschien 'computer'?

Niemand gaat je kunnen helpen. Zoek een pc met internet, download de juiste driver en installeer die op je pc met je 'internetkaart'

En waarom gaan zitten 'k*tten' met zo'n kaart eigenlijk? Je hebt nu toch internet? aangezien je hier op Tweakers post.

[ Voor 22% gewijzigd door warhamstr op 21-03-2017 17:41 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Dat is een antieke (1998?)10/100 MB netwerkkaart van 3COM (nu HP) voor Windows NT 4.0, 95 en 98 en volgens mij ondersteund deze NIC geen Windows 7..... ik dacht dat XP wel met een omweg de max was ?

Een nieuwe recente 10/100 kaart met Windows 7 ondersteuning is iets van 10 euro en 1 GB rond de 20 euro, bij de kringloop liggen er genoeg in de bak om mee te nemen voor een euro of je kunt even de vraag en aanbod selectie kijken. Ik zou echter niet meer tijd steken in het zoeken van drivers hiervoor

[ Voor 31% gewijzigd door Breezers op 21-03-2017 19:05 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TS, nog los van bovenstaande punten: er zijn verschillende versies van de 3c905b met verschillende chips, mogelijkheden en fysieke interfaces. Als je hulp wilt zul je moeten aangeven exact welke je hebt. Kijk ook naar de opschrift van de chip, dat is uiteindelijk datgene wat de benodigde driver bepaalt.

Maar goed, best-case ga je hier WDM-drivers voor vinden, die inderdaad tot Windows XP (32b) zullen werken. Als je deze kaart met een modern besturingssysteem wilt gebruiken zul je naar Linux of een van de BSD's moeten kijken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb even voor je gezocht op DriverGuide, maar verder dan Windows XP / 2003 ga je niets vinden voor deze oude netwerkkaart.
http://members.driverguid...35268&ref=404&gqm0=3c905b

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard1
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-08 12:14
bedankt jongens voor de informatie
ik had een pc voor een kennis opnieuw win 7 op laten zetten voor 75 euro en daarna werkte de internetkaart
veel te traag die op moederbord zit
om de kosten te drukken heb ik dus bij de kringloop deze internetkaart gekocht
verkeerde koop dus
ik ben weer wat wijzer
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Deze kaartjes deden het prima op XP (waren fysiek niet kapot te krijgen) heb er ergens nog een paar liggen die waarschijnlijk nog gewoon werken :)
Echter zijn ze al lang voorbij antiek en gaan ze richting pre-historisch oud (10-100Mbit spul van bijna 20 jaar geleden).
Overigens is een internetkaart op zijn best een SIM kaart met een internet only bundel ;) Een Netwerkadapter/NIC is waarschijnlijk wat je wilt. Die op het moederbord (tenzij die ook al zo oud is) zou prima moeten werken, zou zeggen steek je tijd in het werkend krijgen van de onboard ipv met deze oude meuk te rommelen. Anders kan je voor letterlijk enkele losse euro's een nieuwe Gigabit NIC kopen welke gewoon standaard ondersteund wordt in Win7, Win8 en Win10 zonder gedoe :)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor onboard NIC heb je? Ik zou eerder zorgen dat je daar de goede drivers voor isntalleert en zorgt dat dat werkt, dan proberen een antieke kaart nog aan de gang te krijgen. Zonde van de euro die je er voor neer hebt gelegd, maar je kunt daar inderdaad vrij weinig meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
gerard1 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 00:10:
bedankt jongens voor de informatie
ik had een pc voor een kennis opnieuw win 7 op laten zetten voor 75 euro en daarna werkte de internetkaart
veel te traag die op moederbord zit
om de kosten te drukken heb ik dus bij de kringloop deze internetkaart gekocht
verkeerde koop dus
ik ben weer wat wijzer
bedankt
Weet je zeker dat de ethernet driver van je onboard nic (goed) geïnstalleerd is? En als je er niet uitkomt, ga je toch terug met de pc? (75 euro lijkt me een bedrag dat alleen door een computerwinkel gerekend wordt, dus laat het de computerwinkel maar fixen, je hebt genoeg betaald, dus dan moet de pc in dezelfde staat terugkomen).
Pagina: 1