Mijn vraag
...
Sinds december 2016 heb ik mijn moederbord, CPU en RAM vervangen. Sindsdien valt mijn computer steeds uit.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
intel i7 6700K
ASUS MAXIMUS VIII RANGER
2x DDR4
EVGA NVIDIA GeForce GTX 970
Corsair RM850w
2x HDD 2x SSD
Uplay, Discord, Steam, Origin, Battle.net.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Na wat testen zit het tussen mijn processor, grafische kaart of moederbord.
Op het moment gebeurt het vooral bij "The settlers 5" maar het gebeurt bijvoorbeeld ook tijdens overwatch of Rainbowsix siege. Vooral tijdens het gamen dus.
Ik heb al een aantal keer windows opnieuw geinstalleert en verschillende schijven gebruikt.
Alle onderdelen eruit gehaalt behalve de processor, grafische kaart, moederbord en werkgeheugen.
Over een paar weken heb ik helaas deze computer nodig tijdens mijn examens en zou graag willen dat hij dan crashloos werkt.
Overigens krijg ik ook geen blauw scherm, daardoor denk ik dus ook dat het een hardware fout is en niet software.
Daarnaast heb ik ook een video van het crashen waarin je ook duidelijk een "coil whine" hoort.
YouTube: Video weird pc crash.
...
Sinds december 2016 heb ik mijn moederbord, CPU en RAM vervangen. Sindsdien valt mijn computer steeds uit.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
intel i7 6700K
ASUS MAXIMUS VIII RANGER
2x DDR4
EVGA NVIDIA GeForce GTX 970
Corsair RM850w
2x HDD 2x SSD
Uplay, Discord, Steam, Origin, Battle.net.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Na wat testen zit het tussen mijn processor, grafische kaart of moederbord.
Op het moment gebeurt het vooral bij "The settlers 5" maar het gebeurt bijvoorbeeld ook tijdens overwatch of Rainbowsix siege. Vooral tijdens het gamen dus.
Ik heb al een aantal keer windows opnieuw geinstalleert en verschillende schijven gebruikt.
Alle onderdelen eruit gehaalt behalve de processor, grafische kaart, moederbord en werkgeheugen.
Over een paar weken heb ik helaas deze computer nodig tijdens mijn examens en zou graag willen dat hij dan crashloos werkt.
Overigens krijg ik ook geen blauw scherm, daardoor denk ik dus ook dat het een hardware fout is en niet software.
Daarnaast heb ik ook een video van het crashen waarin je ook duidelijk een "coil whine" hoort.
YouTube: Video weird pc crash.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2017 17:38 ]