Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
Sinds december 2016 heb ik mijn moederbord, CPU en RAM vervangen. Sindsdien valt mijn computer steeds uit.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

intel i7 6700K
ASUS MAXIMUS VIII RANGER
2x DDR4
EVGA NVIDIA GeForce GTX 970
Corsair RM850w
2x HDD 2x SSD

Uplay, Discord, Steam, Origin, Battle.net.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Na wat testen zit het tussen mijn processor, grafische kaart of moederbord.
Op het moment gebeurt het vooral bij "The settlers 5" maar het gebeurt bijvoorbeeld ook tijdens overwatch of Rainbowsix siege. Vooral tijdens het gamen dus.

Ik heb al een aantal keer windows opnieuw geinstalleert en verschillende schijven gebruikt.
Alle onderdelen eruit gehaalt behalve de processor, grafische kaart, moederbord en werkgeheugen.

Over een paar weken heb ik helaas deze computer nodig tijdens mijn examens en zou graag willen dat hij dan crashloos werkt.

Overigens krijg ik ook geen blauw scherm, daardoor denk ik dus ook dat het een hardware fout is en niet software.

Daarnaast heb ik ook een video van het crashen waarin je ook duidelijk een "coil whine" hoort.
YouTube: Video weird pc crash.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2017 17:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
Kan je met een andere videokaart testen?
Kan je met een andere voeding testen?

Ik zou beginnen met in die hoek te zoeken. Sluit ook zeker je voeding niet uit.

Google geeft ook mega veel hits met uitvallende pc's met jouw videokaart.

https://www.google.nl/sea...r&ei=TmjSWMTLKozSXrvfldgO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb pas een nieuwe voeding erin gezet, helaas zijn de enige andere videokaarten die ik heb niet sterk genoeg om een spel af te kunnen spelen dus helpt dit niet met testen.

However na vandaag nog een aantal tests te draaien blijkt de "crash" alleen te gebeuren zodra ik andere programmas erbij aan zet (denk; steam en discord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-09 11:43
Je kunt natuurlijk ook gewoon een benchmark draaien i.p.v. gamen om een component onder druk te zetten. Sowieso kun je de interne gpu gebruiken en ram staafjes en slots 1 voor 1 testen, dan ben je al de helft verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:01:
ik heb pas een nieuwe voeding erin gezet, helaas zijn de enige andere videokaarten die ik heb niet sterk genoeg om een spel af te kunnen spelen dus helpt dit niet met testen.
Als je die voeding recent hebt gekocht is dat geen goede koop geweest. De RM850 is kwalitatief nogal matig voor zijn prijs. Een RM850x is stukken beter. Daarbij; waarom in godesnaam 850w voor een systeem dan niet eens een derde daarvan gebruikt? Rond de 500w was beter geweest.

Draai eens Furmark op de cpu en gpu tegelijkertijd om de voeding enigszins te belasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:01:

However na vandaag nog een aantal tests te draaien blijkt de "crash" alleen te gebeuren zodra ik andere programmas erbij aan zet (denk; steam en discord)
Dat je net een nieuwe voeding hebt zegt helemaal niets. Je pc crasht onder load. Ik gok nog steeds op je videokaart of de voeding.
Pagina: 1