Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuw Systeem VS upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het welbekende upgrade VS nieuw systeem dilemma. Hopelijk kunnen jullie mij advies geven wat qua prijs / kwaliteit de beste optie is. Ik gebruik de desktop voornamelijk als game-pc maar dit hoeft geen top-end te zijn. Zo zou ik aan een nieuw systeem maximaal 700 Euro willen besteden, maar ik heb het vermoeden dat een upgrade misschien een betere investering is voor dit moment.

Mijn huidige systeem :

System Model: MS-7823
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-4440 CPU @ 3.10GHz (4 CPUs), ~3.1GHz
Memory: 12288MB RAM
Display Card: AMD Radeon R7 200 Series

Ik heb al veel gelezen over de verschillen tussen i5 en i7 maar velen zeggen dat het verschil voor gaming maar minimaal is. Is het dan de (grote) investering waard om een snellere Processor (en moederbord?) te kopen?

Mijn eigen vermoeden is dat er een grotere winst te behalen valt wanneer ik de videocard zou upgraden naar een beter model. Wat zou jullie advies zijn, geheel nieuwe setup of kan ik nog redelijke winsten behalen met enkel een nieuwe videocard van 200 a 300 Euro?

Bedankt!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 17:18

Sweatleek

404: Member Not Found

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:37:
Hallo,

Ik zit met het welbekende upgrade VS nieuw systeem dilemma. Hopelijk kunnen jullie mij advies geven wat qua prijs / kwaliteit de beste optie is. Ik gebruik de desktop voornamelijk als game-pc maar dit hoeft geen top-end te zijn. Zo zou ik aan een nieuw systeem maximaal 700 Euro willen besteden, maar ik heb het vermoeden dat een upgrade misschien een betere investering is voor dit moment.

Mijn huidige systeem :

System Model: MS-7823
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-4440 CPU @ 3.10GHz (4 CPUs), ~3.1GHz
Memory: 12288MB RAM
Display Card: AMD Radeon R7 200 Series

Ik heb al veel gelezen over de verschillen tussen i5 en i7 maar velen zeggen dat het verschil voor gaming maar minimaal is. Is het dan de (grote) investering waard om een snellere Processor (en moederbord?) te kopen?

Mijn eigen vermoeden is dat er een grotere winst te behalen valt wanneer ik de videocard zou upgraden naar een beter model. Wat zou jullie advies zijn, geheel nieuwe setup of kan ik nog redelijke winsten behalen met enkel een nieuwe videocard van 200 a 300 Euro?

Bedankt!
Welke voeding heb je. en heb je al een ssd ?

Persoonlijk zou ik 2de hands kijken. Voor 200-300 euro kan je een leuke gpu krijgen voor wijnig

verduidelijken specs
CPU i5-4440
GPU Amd R7 ?
Meoderbord MSI B85M-G43
R.A.M 12GB
Voeding ?
Kast ?
Opslag ?

[ Voor 5% gewijzigd door Sweatleek op 21-03-2017 18:12 ]

confused reality

Verwijderd

Diverse games lopen met 8 threads een stuk beter dan met 4. Bijvoorbeeld BF1. Zodoende is een i7 geen verkeerde investering. Een gebruikte i7-4770/4790 en een GTX 1070 passen binnen de €700,-. De voeding is nog wel een dingetje.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2017 18:22 ]