Google Maps: Regelmatig niet de snelste / korste route?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Regelmatig komt Maps niet met de snelste (of kortste) route. De kortste route in plaats van de snelste lijkt überhaupt geen optie te zijn.
Weet iemand waarom maps dit doet? Handmatig waypoints toevoegen laat zien dat sommige routes zowel sneller als korter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-04 16:22

ajakkes

👑

Probeer Waze eens, ook onderdeel van Google, maar lijkt zaken beter geïmplementeerd te hebben.

Ik denk dat Maps nog iets doet met afslagen beperken of misschien routes op basis van veel gebruikers nemen toch dit alternatief toepast.

Maar ik heb ook wel eens gezien dat Maps aangaf dat ik een woonwijk in moest rijden om er op dezelfde plek weer uit te rijden, waarbij ik bij negeren een herberekening kreeg met een 5 minuten snellere tijd.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-04 13:49
Ik weet niet of google maps ook rekening houd met eventueel stoplichten en dat soort dingen en rekent daarvoor extra tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MichaelvD2203 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 19:20:
Ik weet niet of google maps ook rekening houd met eventueel stoplichten en dat soort dingen en rekent daarvoor extra tijd.
Volgens mij wel, maar ik vergelijk twee routes in maps zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-04 13:49
Olaf van der Spek schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:08:
[...]

Volgens mij wel, maar ik vergelijk twee routes in maps zelf..
Ja maar de ene was handmatig toch ? Misschien dat dat niet mee wordt genomen in de tijd maar wel in de achtergrond berekend wordt.