Ik zoek een?
- Werkstation voor thuis
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
- Desktop onderdelen
Wat is je budget?
- Het liefst zo min mogelijk om te beginnen. Ik wil van de nieuwste series CPU's de aller aller goedkoopste om mee te beginnen en 8GB geheugen. Die kan ik dan later dit jaar vervangen voor een veel snellere CPU en geheugen naar 64GB+ brengen als ik er geld voor heb) Voeding en moederbord moeten voorbereid zijn om later uit te breiden.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Naast een browser, een media player etc voor het leuke spul, wil ik vooral (later, als geheugen en CPU is geupgrade) veel gebruik maken van virtualisatie. Onboard GPU is goed genoeg voor nu.
Welke apparatuur heb je al?
- Kast: Be Quiet Dark Base Pro 900
- Schijf: SSD (meer schijven nu niet nodig, komt later)
Wat verwacht je te kunnen gaan doen?
- Virtualisatie
Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
- Linux
- KVM hypervisor
Naar welk merk gaat je voorkeur uit?
- Ik vind bang-for-buck en energieverbruik belangrijker dan een merk. AMD of Intel maakt mij niet uit.
Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Voor Intel:
- pricewatch: Seasonic M12II Evo 620W
- pricewatch: Asus Z170 PRO GAMING
- pricewatch: Intel Celeron G3900 Boxed
- pricewatch: Corsair Value Select CMV8GX4M1A2133C15
Voor AMD:
- Gezien de R3 series nog niet beschikbaar is, is dat erg lastig. Een R7 1700 was wel erg leuk geweest gezien de 8c/16t maar dat past nu niet in mijn budget.
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik wil later in dit jaar het systeem kunnen uitbreiden met:
- 64GB geheugen
- Meerdere SSD's. 6 SATA sloten zijn wel gewenst. M.2 slot is zeer gewenst.
- Liefst wil ik later twee (non-gaming) videokaarten voor aansturen meerdere 4K monitoren. (wil er de komende tijd wat schermen bij kopen, nu heb ik nog maar 1 (HD) monitor waar mijn huidige computer aan vast zit).
- Liefst een beetje mooi moederbord dat niet al te klein is. (gezien de kast)
- Indien je een alternatieve voeding adviseerd dan minimaal een volledig modulaire. Dan kan ik er later mooie sleeved kabels op monteren (ik weiger nog een keer een CPU zelf te sleeven).
Het gaat nu echt om voeding / mobo / cpu / geheugen. Ook een andere cpu koeler komt later wel.
- Werkstation voor thuis
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
- Desktop onderdelen
Wat is je budget?
- Het liefst zo min mogelijk om te beginnen. Ik wil van de nieuwste series CPU's de aller aller goedkoopste om mee te beginnen en 8GB geheugen. Die kan ik dan later dit jaar vervangen voor een veel snellere CPU en geheugen naar 64GB+ brengen als ik er geld voor heb) Voeding en moederbord moeten voorbereid zijn om later uit te breiden.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Naast een browser, een media player etc voor het leuke spul, wil ik vooral (later, als geheugen en CPU is geupgrade) veel gebruik maken van virtualisatie. Onboard GPU is goed genoeg voor nu.
Welke apparatuur heb je al?
- Kast: Be Quiet Dark Base Pro 900
- Schijf: SSD (meer schijven nu niet nodig, komt later)
Wat verwacht je te kunnen gaan doen?
- Virtualisatie
Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
- Linux
- KVM hypervisor
Naar welk merk gaat je voorkeur uit?
- Ik vind bang-for-buck en energieverbruik belangrijker dan een merk. AMD of Intel maakt mij niet uit.
Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Voor Intel:
- pricewatch: Seasonic M12II Evo 620W
- pricewatch: Asus Z170 PRO GAMING
- pricewatch: Intel Celeron G3900 Boxed
- pricewatch: Corsair Value Select CMV8GX4M1A2133C15
Voor AMD:
- Gezien de R3 series nog niet beschikbaar is, is dat erg lastig. Een R7 1700 was wel erg leuk geweest gezien de 8c/16t maar dat past nu niet in mijn budget.
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik wil later in dit jaar het systeem kunnen uitbreiden met:
- 64GB geheugen
- Meerdere SSD's. 6 SATA sloten zijn wel gewenst. M.2 slot is zeer gewenst.
- Liefst wil ik later twee (non-gaming) videokaarten voor aansturen meerdere 4K monitoren. (wil er de komende tijd wat schermen bij kopen, nu heb ik nog maar 1 (HD) monitor waar mijn huidige computer aan vast zit).
- Liefst een beetje mooi moederbord dat niet al te klein is. (gezien de kast)
- Indien je een alternatieve voeding adviseerd dan minimaal een volledig modulaire. Dan kan ik er later mooie sleeved kabels op monteren (ik weiger nog een keer een CPU zelf te sleeven).
Het gaat nu echt om voeding / mobo / cpu / geheugen. Ook een andere cpu koeler komt later wel.