Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• wessel1512
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 12:03
alvast sorry voor de spelfouten en ander fout Nederland in dit topic
ben dyslectie's kan er helaas zelf ook niet veel aan doen

ik probeer xenserver op mijn Dell PE2950 allen ik krijg konstant error meldingen

bij dvd laad hij install niet en zit ik vast op het space screen

en bij usb krijg ik (end kernel not syncing vfs unable to mount root fs on unknown-block 0,0)
in de comand line te staan
ik heb al ge google maar voor bijde problemen heb ik tot nu toe geen oplossing gevonden

specs server

2x Xeon 5130 2.0Ghz
32GB geheugen
2x Maxtor Atlas 73gb 10.000 rpm SAS
LSI Logic PERC 5/i raid controller (Battery backup unit is aan vervanging toe)
2x PCI Express full height in gebruik
2x QLogic 1 poorts QLE2460 Fibrechannel PCI Express

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-11 14:40

Locke_

Iron within, Iron Without!

krijg het idee dat de ISO die je gebruikt niet goed is, waar heb je hem vandaan?

Hier kun je ze in ieder geval downloaden "https://www.citrix.com/downloads/xenserver/product-software/xenserver-71-standard-edition.html"

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

• wessel1512
ik heb het geprobeerd met de nieuwe iso op een usb stick zelfde error

kan het liggen aan de usb boot key tool

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hardware is wel ok? Als in: werkte alles ok met een eerder OS / memtest etc geeft geen errors? Staat de hardware op de http://hcl.xenserver.org?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:49
wessel1512 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:14:
ik heb het geprobeerd met de nieuwe iso op een usb stick zelfde error

kan het liggen aan de usb boot key tool
Hier kan het zeker aan liggen, op welke manier heb je deze geprobeerd te maken? Probeer het eens door je iso te openen met een tool zoals ultraiso en deze dan weg te schrijven naar USB?

[ Voor 14% gewijzigd door livranca op 22-03-2017 10:17 ]

• wessel1512
ik heb het onder tussen geniëlleerd gekregen allen als ik boot doen allebij de nuc het niet

bij boot heb ik een connectie maar naar het booten van xenserver knipp bijde lapjes

nuc is compatibel met xenserver

cpu official niet

[ Voor 13% gewijzigd door wessel1512 op 22-03-2017 16:21 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat probeer je precies te installeren? De opensource versie van Xenserver, of de versie die Citrix uitgeeft?

En welke versie precies?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:28

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er is maar 1 versie van XenServer: die Citrix uitgeeft. De open source versie zit gewoon in een distro en daar maakt het weinig uit welke je pakt, je moet dan zelf nog even Xen installeren. Bij Debian doe je dat met 'apt install xen-system-amd64'.

Ik ga er vanuit dat het om de Citrix release gaat en als je die op een USB stick wilt zetten is het echt afhankelijk van de tool die je gebruikt of dat werkt of niet. Tools zoals unetbootin die de inhoud van de ISO uitpakken naar de stick gaan niet werken. Heb je Linux tot je beschikking dan is 'dd' de uitgekozen manier.

Maar nu je 'm hebt 'draaien', kan je er wel bij met SSH of XenCenter? Wat zie je op 't scherm?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Xen werkt prima op de PE2950 (ook rev. 2). Als je het niet kan booten heb je eigenlijk altijd met een PEBCAK of hardware defect te maken.

• wessel1512
het probleem is al verholpen

blijkbaar moet je de bios update

ander werken de nic niet

"http://discussions.citrix.com/topic/378660-xenserver-7-upgrade-no-onboard-network/"

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ah, je netwerkkaart. Een post eerder had je 't over nuc, en zonder even terug te kijken naar de topicstart dacht ik zelf aan een Intel NUC, zo'n klein PC dingetje. :P

• niomar
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-09 13:13
Ik wil graag Xenserver gaan draaien met software RAID 5 iemand een idee of linkje voor mij?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

niomar schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:53:
Ik wil graag Xenserver gaan draaien met software RAID 5 iemand een idee of linkje voor mij?
Ik heb een idee.... zelfonderzoek....

Wat heb je al gevonden en waar loop je tegenaan?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• niomar
Question Mark schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:58:
[...]

Ik heb een idee.... zelfonderzoek....

Wat heb je al gevonden en waar loop je tegenaan?
Nou ben al een paar dagen aan het zoeken en waar ik tegen aan loopt is dat er gewoon geen duidelijke documentatie hierover is. Er was 1 site die het uitlegde maar dat was van een oude versie

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dat komt omdat Xenserver het ook niet ondersteund...
Does XenServer support a software-based RAID implementation?
No, XenServer does not support software RAID.
D'r zullen vast wel trucs voor zijn, maar formeel is het niet ondersteund.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En daarnaast is het dan ook beter om met je compleet andere vraag dan de TS een apart topic aan te maken dan een bestaand topic te kapen. ;)

• niomar
Hero of Time schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:54:
En daarnaast is het dan ook beter om met je compleet andere vraag dan de TS een apart topic aan te maken dan een bestaand topic te kapen. ;)
Wat wordt er gekapt dan? Ik stel gewoon een normale vraag. Ik zou zeggen als je niet veel interessant te melden heb zeg dan ook niks 8)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:04

nelizmastr

Goed wies kapot

niomar schreef op zondag 16 april 2017 @ 18:23:
[...]

Wat wordt er gekapt dan? Ik stel gewoon een normale vraag. Ik zou zeggen als je niet veel interessant te melden heb zeg dan ook niks 8)
De vraag was hoe XenServer te installeren n.a.v. de problemen van TS. Jij kaapt het topic doordat je de aandacht afleidt met een vraag die niets met de problematiek van TS te maken heeft. Maak een eigen topic met je vraag, daar zal je antwoord krijgen. Ga niet zitten discussiëren met moderators en zeker niet arrogant doen. Dan gaat men je niet meer helpen.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• niomar
nelizmastr schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:16:
[...]

De vraag was hoe XenServer te installeren n.a.v. de problemen van TS. Jij kaapt het topic doordat je de aandacht afleidt met een vraag die niets met de problematiek van TS te maken heeft. Maak een eigen topic met je vraag, daar zal je antwoord krijgen. Ga niet zitten discussiëren met moderators en zeker niet arrogant doen. Dan gaat men je niet meer helpen.
Als er iemand arrogant doet ben jij het wel. Als de eigenaar van de topic dat gevoel had kan hij het wel aangeven en dan zal ik dat accepteren. En dat je moderator bent betekent niet dat ik mij niet mag uiten. Fijne avond verder

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:04

nelizmastr

Goed wies kapot

niomar schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:35:
[...]

Als er iemand arrogant doet ben jij het wel. Als de eigenaar van de topic dat gevoel had kan hij het wel aangeven en dan zal ik dat accepteren. En dat je moderator bent betekent niet dat ik mij niet mag uiten. Fijne avond verder
Het was maar een waarschuwing. Het heeft geen nut om zo heetgebakerd te doen. Lees gewoon de regels en ga een muur slaan. Je hier gaan afreageren gaat je niets opleveren.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• niomar
nelizmastr schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:38:
[...]

Het was maar een waarschuwing. Het heeft geen nut om zo heetgebakerd te doen. Lees gewoon de regels en ga een muur slaan. Je hier gaan afreageren gaat je niets opleveren.
Ben helemaal niet heetgebakken. Zit juist heel lachend op de bank. Maar een moderator zei iets en ik gaf mij opinie thats it. Had jij je niet ongevraagd gemengd was dit allang afgelopen. Nogmaals fijne avond verder

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik stel voor dat je even je eigen topic aanmaakt, als dat nog nodig is na Question Mark in "xenserver". Een eigen vraag gaat het beste in een eigen topic. Deze hele discussie maakt duidelijk waarom: discussie over de vraag van de topicstarter wordt er door verpest ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.