Aanvullende telefoon specs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Forage
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hallo,

Voor mijn gevoel ontbreken er op dit moment een tweetal op te geven specificatie velden voor mobiele telefoons.

We hebben tegenwoordig vaak een G-sensor en een Gyro-sensor aan boord van een telefoon, desondanks ontbreekt de laatste soms ook in nieuwe telefoons en kan dit de functionaliteit beperken (geen panorama met Google camera, etc.). In de huidige specs is echter alleen "bewegingssensor" op te geven. Ik denk dat het belangrijk is dit onderscheid aan te brengen door een extra eigenschap "gyroscoop" toe te voegen (al dan niet door enkele oude te verwijderen).

Ook is het van belang te weten welke snellaadtechniek toegepast wordt. Dit omdat een OPPO's VOOC niet compatible is met bijvoorbeeld QuickCharge of OnePlus's Dash. Niet dat de telefoon zal exploderen, maar hij zal niet snel opladen. Het kan een afweging zijn alleen voor de gestandaardiseerde QuickCharge telefoons te gaan.
Daarbij zijn er van zowel VOOC als QuickCharge verschillende generaties, die een grove indicatie van de laadsnelheid geven.
Het zou daarom goed zijn de "snelladen" checkbox te vervangen door een dropdown met de verschillende snellaadtechnieken als mede de generaties.

What say you?

[ Voor 5% gewijzigd door Forage op 21-03-2017 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-08 20:48
Vooral vingerafdrukscanner is iets wat ik ontbreek. Ik raad mensen aan geen telefoon zonder te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forage
  • Niet online
Punkie schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:47:
Vooral vingerafdrukscanner is iets wat ik ontbreek. Ik raad mensen aan geen telefoon zonder te kopen.
Vingerafdrukscanner is al op te geven als feature. Wanneer het niet bij een telefoon vermeld staat is het niet door de gebruiker/webshop aangegeven en kan het door anderen alsnog gecorrigeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-08 20:48
Mijn excuses, ik had niet vermeld dat men moet kunnen *zoeken* op deze functie. De data is al beschikbaar maar nu nog doorzoekbaar maken. Of zag ik dat over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Punkie schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:20:
De data is al beschikbaar maar nu nog doorzoekbaar maken. Of zag ik dat over het hoofd?
Als je gaat naar de telefoon sectie: categorie: Smartphones. Kun je onder het kopje 'Gsm-functies' de 'Vingerafdrukscanner' aanvinken. Je krijgt dan alleen maar telefoons met een scanner te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forage
  • Niet online
Niet interessant genoeg om er wat mee te doen begrijp ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Mooijekind

Manager Product Content
Sorry, gewoon een beetje druk waardoor deze is blijven liggen.
Snellaadtechniek gaan we toevoegen. Het is alleen wel jammer dat niet elke fabrikant goed aangeeft of en welk type wordt gebruikt.
Gelukkig heeft Qualcomm wel een redelijk overzicht van Quick Charge 2 en 3 modellen.
Oppo moet ook wel gaan lukken.

Sensor gaan wel ook mee aan de slag. Bij de bewegingssensor zullen we g-sensor erachter zetten.
En er wordt dan een nieuwe aangemaakt voor gyro-sensor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@mooijekind11, met betrekking tot quick charge heb je geloof ik de volgende standaarden:
- Qualcomm: Quick Charge 2.0, 3.0 en 4. '4' is net aangekondigd en is momenteel alleen beschikbaar voor de Snapdragon 835.
- OnePlus: Dash Charge (één versie)
- OPPO: VOOC Charge en Super VOOC
- Huawei: SuperCharge (bijvoorbeeld de Mate 9)

Meer versies kan ik zo niet vinden en voornamelijk Quick Charge telefoons zijn prima te herkennen, aangezien Qualcomm op de website aangeeft welke toestellen ondersteund worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Nu online

Mooijekind

Manager Product Content
Thanks @rens-br , was er al een paar tegengekomen maar makkelijk om het zo voorgeschoteld te krijgen :-)

Spec is aangemaakt , helaas op dit moment nog even geen tijd om toestellen na te lopen.
Mocht iemand zin hebben om alvast wat te doen, graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@mooijekind11, ik ga er eens mee aan de slag. Er staat nu bij GSM-functies nog los de optie Snelladen, die kan nu denk ik wel weg, ofniet?

En wellicht is het ook een idee, nu het toch over laden gaat om ook het draadloos laden protocol te kunnen vermelden.

[ Voor 30% gewijzigd door rens-br op 11-04-2017 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Nu online

Mooijekind

Manager Product Content
ja, maar mss handig om deze nu nog te gebruiken om snel telefoons te vinden die dit hebben en daar de spec snellaadtechnologie mee te vullen?

Daarna zullen we deze idd verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

mooijekind11 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 13:13:
ja, maar mss handig om deze nu nog te gebruiken om snel telefoons te vinden die dit hebben en daar de spec snellaadtechnologie mee te vullen?

Daarna zullen we deze idd verwijderen
@mooijekind11, dat lijkt mij inderdaad wel slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forage
  • Niet online
Dank voor de wijzigingen! Ik heb even snel een drietal telefoons alvast aangepast om te zien hoe het uitpakt: https://tweakers.net/pric...183;446950;499955;736893/

Indien mogelijk zou ik:
- De opties "Bewegingssensor (...)" en "Gyro-sensor" bij elkaar zetten. Het valt in hetzelfde straatje en op deze manier is het duidelijker dat het om twee verschillende dingen gaat. Dus kleinere kans op fouten.
- In de laadtechnieken lijst is het hebben van "Leeg" en "Type onbekend" verwarrend en misschien dubbelop. Ik zou het houden op "Geen" en "Onbekend", waarbij "Onbekend" standaard geselecteerd is.
- De laadtechnieken lijst komt beter tot zijn recht wanneer de volgende rekening houdt met dezelfde types bij elkaar, al dan niet door middel van een fabrikant voorvoegsel, en de opties "Geen" en "Onbekend" al dan niet bij elkaar of één aan het begin en één op het einde.

[ Voor 6% gewijzigd door Forage op 13-04-2017 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Forage, ik heb gisteren en eergisteren al een hoop wijzigingen doorgegeven en volgens mij moeten de meeste telefoons nu kloppen.
- In de laadtechnieken lijst is het hebben van "Leeg" en "Type onbekend" verwarrend en misschien dubbelop. Ik zou het houden op "Geen" en "Onbekend", waarbij "Onbekend" standaard geselecteerd is.
Met 'Leeg' wordt bedoeld dat de optie simpelweg niet geselecteerd wordt, of te wel de optie is er niet of het is niet bekend of Snelladen ondersteund wordt. Met Type onbekend bevat het toestel wel Snelladen, maar het is niet duidelijk welk Type. Bijvoorbeeld de A (2017) serie van Samsung heeft Snelladen, maar het is niet duidelijk welke versie.
- De laadtechnieken lijst komt beter tot zijn recht wanneer de volgende rekening houdt met dezelfde types bij elkaar, al dan niet door middel van een fabrikant voorvoegsel, en de opties "Geen" en "Onbekend" al dan niet bij elkaar of één aan het begin en één op het einde.
Het ontgaat mij even wat je hiermee bedoeld. Kun je dat uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forage
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:44:
@Forage, ik heb gisteren en eergisteren al een hoop wijzigingen doorgegeven en volgens mij moeten de meeste telefoons nu kloppen.
Zie mijn aangepaste vorige bericht voor een lijstje telefoons die ik vandaag aangepast heb omdat ze dat nog niet waren.
rens-br schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:44:
Het ontgaat mij even wat je hiermee bedoeld. Kun je dat uitleggen?
Nu heb je:
  • Leeg
  • Dash Charge
  • Quick Charge 2.0
  • Quick Charge 3.0
  • Quick Charge 4.0
  • SuperChange
  • Super VOOC
  • Type onbekend
  • VOOC Charge
Mooier/handiger zou zijn:
  • Onbekend