Systeem upgraden

Pagina: 1
Acties:

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:35

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Hoi,

Ik ben toe aan een upgrade voor mijn systeem, ik speel UT - Strikeforce nog al veel en op 800x600 loopt ie nog steeds niet helemaal soepel. Mijn systeem: abit be6, Celeron 400, 160mb mem, Matrox g400, ibm 13gb hd, SB128. Wat moet ik vervangen om lekker soepel op 1024x768 te spelen met de dingen op medium detail(+40 fps)? Nieuwe processor of nieuwe vidkaart of allebei...? Uiteraard wil ik de meest cheapo cheapo oplossing :9

Groetjes!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Verwijderd

CPU en Videokaart (G400 is heel goed in 2d!)

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
en wat meer ram

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ligt aan je budget, maar zoals al gezegd: CPU en videokaart kunnen in 3D niet echt mee...

CPU: nieuwe P3 ofzo, 1GHz? Minder kan ook makkelijk, meestal is je videokaart de bottleneck tegenwoordig

Videokaart: Tja, GF2MX 400 ofzo? GF2 Ultra? Ik weet niet hoeveel geld je hebt? Beetje extra geheugen kost BTW ook niks meer...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Laten we er van uitgaan dat ik zo goedkoop mogelijk klaar wil zijn... Als ik de doelstelling (+40 fps) maar haal. Dus als ik daar aleen een p3 600E of een Geforce MX voor moet aanschaffen is dat okay... Het budget hangt dus af van de manier waarop de doelstelling bereikt wordt... Ik wil graag weten wat ik moet aanschaffen ...

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Verwijderd

is amd met gf3 niet wat met 256 ddr ??

heb ik en kan alles volgooien ...resolutie niet te hoog want beeldscherm gaat niet verder dan 1200x1XXX maar draait als een tiet :9~

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Flauw, aan dat antwoord heb ik dus geen ruk!

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

als je goedkoop klaar wil zijn koop je een nieuwe videokaart, een leuke GF2 ofzo, net hoeveel je er voor overhebt, en die stel je goed in, zodat je een lekkere framerate haalt.
Die matrox (hebbikook) doet dus echt bijna nix aan 3d... een GF2 wel.
dat moet een heel stuk schelen

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

't is volgens mij vooral de processor, een G400 kan UT nog prima draaien..heb er zelf ook 1 en draai in 1024*768 met meer dan genoeg fps.

Je kan wel een andere videokaart erin doen maar ik neem aan dat je die G400 ook voor zijn 2d kwaliteiten heb..dan wil je die echt niet vervangen door zo'n brak MX gevalletje hoor..

Verwijderd

Het zal anders wel lastig worden om aan een slot-1 P3 te komen!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Nightfly en Theghost, met wat voor processor hebben jullie de G400? Okay, in UT kan de g400 idd wel redelijk mee komen (ik speel daarin ook op 1024x768, maar de ut-mod strike force is iets anders;lees: zwaarder). En qua 2d kwaliteiten, maakt me op het moment niet zoveel uit, ik werk op een 15 inch. Helaas heb ik ergens anders nog een 21 inch staan en zodra ik die op mijn bak zet maakt 2d uiteraard weer wel uit.

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik denk ook, dat wat UT betreft, je die G400 lekker kan laten zitten en gewoon een dikke CPU moet gaan zoeken. Liefst geen Celeron, maar gewoon een P3, want UT houdt enorm van dikke cpu's. Met overklokken zie je je UT framerates bijna recht evenredig meestijgen met het percentage overklokken, zeker op 800 bij 600.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op woensdag 04 juli 2001 12:07 schreef tineau het volgende:
Het zal anders wel lastig worden om aan een slot-1 P3 te komen!
daar heb je converters toch voor..

Verwijderd

Ik denk dat je je Matrox G400, gewoon moet laten zitten (ik heb die ook en is perfect voor gamen)

-Meer RAM erin zetten, kost toch bijna nietsmeer tegenwoordig.
-Andere CPU erin, leuke Intel P3-800 of AMD Tbird?

Succes met 't upgraden

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Vergeet je RAM, ga eerst eens voor een dikke CPU.

• rdluca
  • Niet online
Begin met een snellere processor. Aangezien de PIII wel erg duur zijn kan je ook aan een snelly Celly denken. Ben van een Celly 566 naar een 800 gegaan en deze 800 loopt op mijn BE6 op 8*124=992. Doe er een GeF. GTS2 bij en alles loopt een stuk beter.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Ahhh we komen ergens... Een snellere cpu... Moeten we nog bepalen welke cpu het wordt. Ik denk dat een intel het goedkoopst is op het moment (anders moet ik weer een nieuw mobo kopen als ik een amd wil) Vraag is alleen: weer een celeron of een gewone pIII? Als ik een gewone PIII koop ben ik rond de 380 gulden kwijt voor een 750E (is op het moment de goedkoopste PIII). De celly 700 800 en 850 kosten resp. 180, 250 en 290 pieken. Advies hierover? Wat is aan te raden?

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Op woensdag 04 juli 2001 12:09 schreef woutur het volgende:
Nightfly en Theghost, met wat voor processor hebben jullie de G400? Okay, in UT kan de g400 idd wel redelijk mee komen (ik speel daarin ook op 1024x768, maar de ut-mod strike force is iets anders;lees: zwaarder). En qua 2d kwaliteiten, maakt me op het moment niet zoveel uit, ik werk op een 15 inch. Helaas heb ik ergens anders nog een 21 inch staan en zodra ik die op mijn bak zet maakt 2d uiteraard weer wel uit.
Ik loop op mijn athlon classic 5.5x100, met 128 mb ram op 800x600.. dan kom ik meestal niet onder de 20 fps (dualhead uit) direct3d rendering

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Cpu inderdaad. Heb hier ook een G400 welke in combinatie met een P!!!650@866 prima UT (1024*768*32) draait. Neem geen Celeron; da's een gecastreerde Pentium, en ga voor minimaal 800MHz. Wat voor bord heb je? Wellicht dat je kan/wil overclocken; scheelt ook pegels :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• keesmo
  • Niet online
Een goede videokaart scheelt vaak heel wat bij spellen. Kon het tenminste zelf wel merken toen ik een Geforce2 had gekocht voor mijn p2 350.

keesmo.nl 100% snowboarden

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Zoals je boven kunt lezen heb ik een Abit be-6. En minstens een PIII 800 lijkt me een beetje teveel van het goede. Die dingen zijn 500 pietermannen en voor dat geld kan ik beter een AMD en mobo kopen denk ik.... Vandaar poste ik over de PIII 750 die "maar" 380 gulden kost.

Is er een enorm perfomance verschil tussen een Celly 850 en en PIII 750?

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Oftewel Cel II 850 vs. P III 750E is dezelfde performance voor een mindere prijs?

Pagina: 1