Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:05
De Entone Kamai 510b is standaard meegeleverd bij sommige internetproviders als stb voor tv.

Ik ben opzoek naar iemand die weet hoe daar andere "custom" firmware in te krijgen.
Bij het opstarten gaat hij de firmware van de provider ophalen.

Daarvoor kun je in een menu komen waarbij je de hardeschijf kunt formatteren en nog een menu kunt openen met advanced settings. Alleen de laatste is helaas met een 1-10 cijferig password beveiligd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thanx
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:17
Hier ben ik ook in geïnteresseerd.
Ik zou graag de SD Card gebruiken voor opnemen/time shift.
Verder zou ik de entone graag ook als mediaplayer willen inzetten om te streamen vanaf mijn nas. In theorie moet dat ook kunnen via de LAN poort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Override.nl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 14:45
Iemand hier nog mee bezig?

Ik had nog een Entone Kamai 410 Series liggen en dacht duik er eens in..
Standaard wachtwoord voor het advanced menu is overigens 368663 (oftwel entone).

Was even puzzelen maar als je een usb2serial converter aansluit op de J13 aansluiting en het boot process in het begin onderbreekt kom je in busybox uit. als je hier de /dev/mtdblock0 ergens mount kun je het wachtwoord voor root aanpassen of die van support, zo te zien zijn er geen andere user accounts.

Als je nu boot en de opstart af laat lopen kun je via putty gewoon inloggen met root rechten en kun je overal bij. (wel even de root read write mounten met mount -o remount,rw /)

SSHD werkt ook via dropbear sshd.

Leuk speelgoed, van ouwe tuner naar Linux speelbox..
Linux kamai-19334691 2.6.18-6.6 #2 Wed Jun 22 15:42:18 HKT 2011 7405b0 GNU/Linux

Mocht iemand het ook willen doen hier zijn de instellingen van de seriële poort:
Moest even puzzelen voordat ik deze goed had:
Bitrate: 115200
Data Bits: 8
Parity: None
Stop bits: 1
Flow Control: None

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hjxw2xrBzztB6eBrwckcJNLMPC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JzDf7JS7MOwuhd6qKWayqoDG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Override.nl op 16-05-2020 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jezz8891
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07-06-2020
Dit is allemaal nieuw voor mij, maar zou je kunnen uitleggen waar de j13 aansluiting op de entone 510 zit?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ypMxUd6MVQK6xOu10tm2Kd2OBCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FZOpxNBRyGbmch4HnfDzalTQ.jpg?f=fotoalbum_large
boyette schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:27:
De Entone Kamai 510b is standaard meegeleverd bij sommige internetproviders als stb voor tv.

Ik ben opzoek naar iemand die weet hoe daar andere "custom" firmware in te krijgen.
Bij het opstarten gaat hij de firmware van de provider ophalen.

Daarvoor kun je in een menu komen waarbij je de hardeschijf kunt formatteren en nog een menu kunt openen met advanced settings. Alleen de laatste is helaas met een 1-10 cijferig password beveiligd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Override.nl
Op het board van de 410 was het vrij herkenbaar aangegeven met de RX TX aanduiding (zie foto).
Dit zie ik niet terug op jouw foto.

Heb je voor het menu het wachtwoord van de 410 al geprobeerd?: 368663

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2-GTvMqjFbkr7Wb3fZ5B80tEKPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HY1pDfRP5OMDO51udWWcVZ42.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jezz8891
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07-06-2020
Ja het wachtwoord werkt dus dat is al heel fijn. Bedankt daarvoor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HISfYTLZuAq_Alj0DbqC5ebRO7w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cti4GEw65MNRxfO92UmYgOPN.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsr9500
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-05 21:40
Override.nl schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:23:

Standaard wachtwoord voor het advanced menu is overigens 368663 (oftwel entone).
kheb hier een 510: hoe kom je in het "advanced menu"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Override.nl
dsr9500 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:03:
[...]

kheb hier een 510: hoe kom je in het "advanced menu"?
Ik heb de 510 niet meer dus kan het niet meer nakijken maar volgens mij kon je (met de default entone settings) m gewoon starten en via de remote inloggen in het menu. Zodra je inlogd met het default password zit je al in het geavenceerde menu.

Maar is alweer een tijdje geleden voor mij.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:09
Even dit topic afstoffen :P

Ik heb ook een Entone 510b gekregen, die komt uit het T-Mobile netwerk, maar ik wil hem graag in het Caiway netwerk zien te krijgen.

De seriële console poort is J402, pinout is gezien vanaf de USB-aansluiting:

GND, RX, TX, nogwat (niet gebruikt voor mijn doeleinde). 115200, 8N1.

Het valt me op dat ie ten tijde van het opstarten na een factory reset, de firmware bij Entone zelf ophaalt.

code:
1
 Firmware Upgrade Image|http://gcs.aminoengage.com/fw/1/app/pkg_entone_hd_brcm_bin...................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MordicusTegen
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23-06-2022
In aansluiting: ik heb een Entone Kamai 501 liggen. Daar doe ik verder niets mee en de vraag is: vuilnisbak of niet? Is er iets mee te doen, dan niet door andere firmware te installeren? Als mediaplayer of iets exotisch? (gebruik als setup box is niet aan de orde)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:09
MordicusTegen schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:22:
In aansluiting: ik heb een Entone Kamai 501 liggen. Daar doe ik verder niets mee en de vraag is: vuilnisbak of niet? Is er iets mee te doen, dan niet door andere firmware te installeren? Als mediaplayer of iets exotisch? (gebruik als setup box is niet aan de orde)
Ik ben er maar mee gestopt, omdat ie de firmware bij Entone vandaan haalt, zodra ie boot gaat ie in mijn geval daar de specifieke T-Mobile firmware ophalen.

De bootloader doet een uitwisseling met encryptiekeys en handtekeningen met Entone, dus daar hield het wat mij betreft wel een beetje mee op. Zolang je nergens je custom firmware vandaan kan halen, wordt het lastig. Ik had nog een eigen webserver opgezet, en die laten doen alsof ie de Entone server was (als ie het niet extern op kan halen, probeert ie het van een lokale 10.0.0.* server uit een config file die ie ophaalt te halen), maar dat had gezien de encryptie geen zin verder.
Pagina: 1