Sony SA-W90 sub plus Denon X2100W

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-10 09:55

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Denon AVR-X2100W versterker in huis.

Heb nu mijn oude sub er aan hangen, een Sony SA-W90.
Daarnaast een linker en rechter speaker, verder niets.

Alle drie de apparaten heb ik afgesteld via de versterker door gebruik te maken van Audyssey en meegeleverd mic.
Sub op 50% gezet zoals aangegeven, en na alles afgegaan te zijn werd sub door Denon op -12db gezet.

Probleem wat ik nu heb is dat sub constant blijft schakelen. Vooral als ik een film aan het kijken ben.
Heb hiervoor al bij instellingen van denon de sub op 0db gezet, maar nog steeds blijft de sub uitgaan zodra er te weinig bass signaal doorkomt, om dan weer aan te gaan als er wel genoeg is.

Vraag me nu af of er een manier is om de sub gewoon constant aan te hebben?

Daarnaast valt me op dat de Sub niet uitgeschakeld wordt zodra de versterker uit wordt gezet.
Sub is via een tulp op SUB 1 aangesloten op de versterker

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:07

FeaR

In GoT we trust

Ik zou om te beginnen de subwoofer nog wat verder terug draaien en Audyssey nog eens uitvoeren. Een correctie van -12.0 dB is een max die Audyssey toe kan passen. Het is mooier als je (ver) van die -12.0 dB vandaan blijft.

Punt van gevoeligheid is een bekende. Je zal de subwoofer in de receiver juist wat meer volume moeten geven (en dat natuurlijk compenseren door de volumeknop op de subwoofer zelf) zodat het signaal naar de subwoofer sneller komt/sterker is en daardoor de subwoofer sneller uit stand-by komt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:23

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Wat fear zegt idd. Die subs hebben een bepaalde drempelwaarde. Daaronder gaat ie in standby. Zet je sub zachter en pomp er een harde signaal naar toe en je zou klaar moeten zijn.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-10 09:55

seninha

god's right foot

Topicstarter
Als ik het goed begrijp..Sub bv op 25% zetten en dan nogmaals Audyssey uitvoeren.
En als het goed is krijgt dus de SUB eerder een signaal.

Stel dat ik dan vind dat er TE veel bass doorkomt (woon hier op twee hoog met boven en onder buren) dan moet ik dat dus verlagen via de versterker?

iRacing Profile Flickr