Ik heb een vreemd probleem met mijn Wifi. Als ik connecteer met mijn PS4 of met een laptop dan heb ik erg snel internet. Ik heb daar een speedtest uitgevoerd en kwam op 195 Mbps, wat heel mooi is. Met smartphones is het echter helemaal niet zo. Zowel ik als mijn vriendin als mensen die op bezoek komen klagen van traag internet. Even een speedtest uitgevoerd mijn smartphone en die van een vriend en kwam op nog geen 20 Mbps. Onmiddellijk daarna nog eens op de laptop getest en daar weer 195.. Het gaat hier dus om verschillende smartphones van verschillende merken (hoewel ze allemaal android zijn, Iphone nog niet getest.)
Ik connecteer rechtstreeks op de modem van de internetprovider (Telenet). Er zit dus geen extra router tussen die het probleem kan veroorzaken. Ik heb al contact opgenomen met Telenet, maar zij zien geen problemen. Ze willen eventueel een technieker sturen, maar ze kunnen me dus niets concreet vertellen. Ik ben ook net verhuist, maw is het een gloednieuwe modem. Hard reset geprobeerd, maar dit heeft niets opgelost. Ik heb ook al het kanaal veranderd, maar ook dit hielp niet. Met alle toestellen connecteer ik met 2.4 Ghz Wifi.
Volgende smartphones heb ik kunnen testen: Huawei P9 Lite, LG G4, LG Nexus 4, Motorola Moto G.
Iemand een idee wat ik nog kan proberen of wat de oorzaak is van dit probleem?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groeten
Sander
Ik connecteer rechtstreeks op de modem van de internetprovider (Telenet). Er zit dus geen extra router tussen die het probleem kan veroorzaken. Ik heb al contact opgenomen met Telenet, maar zij zien geen problemen. Ze willen eventueel een technieker sturen, maar ze kunnen me dus niets concreet vertellen. Ik ben ook net verhuist, maw is het een gloednieuwe modem. Hard reset geprobeerd, maar dit heeft niets opgelost. Ik heb ook al het kanaal veranderd, maar ook dit hielp niet. Met alle toestellen connecteer ik met 2.4 Ghz Wifi.
Volgende smartphones heb ik kunnen testen: Huawei P9 Lite, LG G4, LG Nexus 4, Motorola Moto G.
Iemand een idee wat ik nog kan proberen of wat de oorzaak is van dit probleem?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groeten
Sander