Welke Mini PC is sneller

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansNed
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-05-2024
Ik wik graag een mini pc in china kopen.

Ik wil graag kiezen tussen een Beeling BT7 met een Intel Atom x7-Z8700 processor:
http://www.bee-link.com/Beelink-MiniPC-TV-BOX-37-1.html
Een Beelink AP42 Intel Apolo Lake N4200 :
http://www.bee-link.com/Beelink-MiniPC-TV-BOX-66-1.html
Of een processor van een onbekend merk met een Intel Celeron Processor 3215U : https://www.chinavasion.c...ows-10-PRO-Mini-PC-128GB/

Ik wil graag de computer met de grootste verwerkingscapaciteit (ik speel geen spelletjes, gewoon normaal gebruik). Hij zou moeten dienen om mijn huishoud PC te vervangen.

Kan iemand mij hier mee helpen?

Alvast hartelijk dank voor de moeite,

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:07
Qua performance zit er niet zoveel verschil in je keuzes denk, de Atom en Pentium zijn beide 4 cores en de Celeron maar 2 alleen dat is wel een desktop variant t.o.v. die andere twee dat zijn mobiele varianten. Denk dat de Celeron misschien wel de snelste is, alleen voor een rappe PC zou ik toch iets anders aanraden, misschien kan je beter iets in Europa kopen voor een vergelijkbare prijs, want bouwkwaliteit en vooral koeling is ook belangrijk bij een compacte PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansNed
Dus de Celeron heeft de hoogste verwerkingscapaciteit ondanks dat hij maar twee in plaats van 4 processors heeft?

[ Voor 109% gewijzigd door HansNed op 21-03-2017 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Als ik jou was zou ik alle 3 gewoon vergeten en bij een fatsoenlijke computerwinkel een computer kopen. Tuurlijk betaal je dan iets meer, maar mocht er ooit een defect zijn, is het makkelijk als je naar een (fysieke) winkel kan die het kan oplossen.

Gewoon een mooie barebone (bijv. een intel NUC of gigabyte BRIX) met minimaal 120GB SSD, 4/8GB RAM en celeron/pentium/i3 processor uitzoeken en deze eventueel in de winkel laten assembleren. Besturingssysteem erop en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
De eerste Beelink gebruikt een processor bedoeld voor tablets, die zou ik in elk geval niet als desktop vervanger gebruiken.

De derde, met het veelvoudige gebruik van "Unlicensed Win 10 Pro" in de omschrijving, zou ik niet vertrouwen.

En dan die tweede, ik zie niet zo in waarom je dit uit China zou laten komen terwijl je voor bijna dezelfde prijs hier iets vergelijkbaars kunt kopen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC 6CAYH€ 161,99€ 161,99
1Crucial CT51264BF160BJ€ 25,89€ 25,89
1Sandisk SSD Plus 120GB€ 53,88€ 53,88
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 241,76

Het laten assembleren is echt de moeite niet, een geheugenlatje prikken en SSD aansluiten zou iedereen moeten kunnen.

En ik zie wel dat die AP42 nu voor een stukje minder te krijgen is bij Gearbest, maar die gebruikt eMMC geheugen, de SSD in bovenstaande NUC is toch een stuk performanter en groter. Daarnaast is garantie toch ook iets waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansNed
Ik wil u graag erg bedanken voor de reacties tot nu toe.
Maar de kern van mijn vraag was welke processor de grootste verwerkingssnelheid heeft:
- Intel Atom x7-Z8700
- Intel Apolo Lake N4200
- Intel Celeron Processor 3215U
Of was deze al in de eerste reactie beantwoord met de opmerking dat de celeron "misschien"de snelst is ondanks dat hij maar 2 cores heeft en de andere twee 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:20

P_Tingen

omdat het KAN

Als je de cpu's naast elkaar zet zie je de volgende passmark scores:

Atom x7-Z87001926
Celeron 3215U1776
Pentium N42002065

Dit zijn echter testen waarbij alle cores worden ingeschakeld. Veel software is nog gewoon single threaded en dus heb je meer aan de single core scores:

Atom x7-Z8700552
Celeron 3215U894
Pentium N4200859

De Pentium en de Celeron scoren zo ongeveer gelijk. Als alle cores kunnen meefeesten is de Pentium sneller, dat lijkt dus qua processor de beste keuze.

Kijkend naar de BeeLink pagina vraag ik me wel af of er überhaupt een harddisk in zit. Een tekst als "If your computer is not enough disk, Equipment can freely DIY SSD" heeft een beetje een hoog "All your base are belong to us" gehalte. Zit er nou een in of niet? "DIY SSD" doet vermoeden van niet. Daarnaast kan ik ook geen prijzen vinden.

Heel misschien is het verstandig de gut-feeling van de andere tweakers hier serieus te nemen en een andere verkoper te zoeken.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:47
Beide Beelink's hebben eMMC chips onboard zitten en als het moet kan je nog uitbreiden!

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 17:08
MacPoedel schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:36:
De derde, met het veelvoudige gebruik van "Unlicensed Win 10 Pro" in de omschrijving, zou ik niet vertrouwen.
Dat is gewoon omdat er fixed storage in zit. Ze hebben Windows 10 Pro ge-preinstalled maar je zult zelf voor een licentie moeten zorgen om te activeren.

Desalniettemin lijkt me dit troep.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Ook veel te traag, zelfs al zou het nu net gaan tav snelheid.
Later als je pc vervuild en dan nog een stapel updates, dan zal dit zeer langzaam worden.

Geef iets meer uit en koop een echte desktop cpu, dan heb je meer plezier.
2e hands koop je ook al leuke laptops/pc's.
Hier op deze site heb je 2e hands spul en hier is een leuke, http://www.estunt.nl/
Bij estunt heb ik zelf al vaker gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansNed
De achtergrond van mijn vraag was eigenlijk inzicht te krijgen in mini PC's, liefst zelfs passief gekoelde.

Mijn vrouw heeft al ruim een jaar de Ockel Sirius B die ze als haar PC gebruikt met daarop Windows Office.
Slechts een 8300 Chip dus echt een simpele computer. Ze is al over een jaar erg tevreden, en zij zit in 20 seconden na aanzetten op het internet, nooit eerder vertoont voor heer.

Zelf denk ik daar ook aan, we hebben een Beelink BT7 voor de TV in de huiskamer, die ook uitstekend werkt.

Voor mijzelf zoek ik een wat zwaarder model, waarbij ik aan de andere twee modellen dacht. Duidelijk is dat het derde model vanwege het onduidelijke merk afvalt.

Maar ik zie dat er modellen ontstaan met een Intel Core i7 4500u en die kan waarschijnlijk veel meer aan (in combinatie met 8 Mb RAM).

Uiteraard ben ik ook gevoelig voor her andere commentaar, onnodig duur bijvoorbeeld.
Kortom ik aarzel nog wat de beste keus zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbeek75
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-12-2023
Pagina: 1