Datum van laatste bericht in onjuist formaat

Pagina: 1
Acties:

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-11 16:05

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9LKiATaMEeRxjrpC893je5Gr/thumb.png

Zoals hierboven te zien is is de taal van de datumnotatie van het laatste bericht onjuist. Dit is in dit topic.

:)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:54

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zie geen probleem met alle posts van vandaag. Heb je 't nog steeds na een refresh?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Bij mij gaf hij in het Switch-topic net ook de data in het Engels, maar ctrl+F5 loste het op.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:47

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Als je data in het engels ziet; ram even op ctrl-u en kijk onderin welke server het is :)

Als ik persoonlijk alle servers bij langs ga zie ik overigens niets vreemd.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kees schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:39:
Als je data in het engels ziet; ram even op ctrl-u en kijk onderin welke server het is :)

Als ik persoonlijk alle servers bij langs ga zie ik overigens niets vreemd.
Het bericht erboven is gewoon in het Nederlands, dus ik vermoed dat er ergens mid-request iets is gebeurd waardoor de locale veranderd is. Dat doet me denken aan dit:
The locale information is maintained per process, not per thread. If you are running PHP on a multithreaded server API like IIS, HHVM or Apache on Windows, you may experience sudden changes in locale settings while a script is running, though the script itself never called setlocale(). This happens due to other scripts running in different threads of the same process at the same time, changing the process-wide locale using setlocale().
Maar hoe zeer dit van toepassing is weet jij beter dan ik. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
We hebben geen multithreaded php dus dat is iets wat ik vrij eenvoudig kan uitsluiten ;)

Ik denk eerder dat het bericht in het engels er via een ajax request bij is gekomen (de 'xx nieuwe berichten' knop) en dat die daardoor een andere datum heeft. Maar ook die request heb ik onderhand op alle servers gedaan en daar krijg ik gewoon de nederlandse tijd te zien.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

NMe schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:45:
[...]

Maar hoe zeer dit van toepassing is weet jij beter dan ik. :P
offtopic:
Wat een extreem brakke zooi 8)7

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kees schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:55:
We hebben geen multithreaded php dus dat is iets wat ik vrij eenvoudig kan uitsluiten ;)
Die tekst omschrijft niet multithreading in PHP maar webserversoftware die multiple processes aan kan. Binnen hetzelfde proces worden meerdere requests afgehandeld en als in request A de locale op Nederlands gezet wordt en vervolgens in request B op Engels dan is het mogelijk dat response A tot het moment dat request B bij setlocale aankwam in het Nederlands is en vanaf dan ineens in het Engels.

Ik betwijfel overigens dat jullie software op die manier is ingericht, maar het klonk als de meest logische conclusie.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Dat bedoel ik ook; wij gebruiken apache pre-fork, dus per process maar 1 php process waarbij requests serieel gedaan worden :)

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-11 16:05

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Topicstarter
Kees schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:55:

Ik denk eerder dat het bericht in het engels er via een ajax request bij is gekomen (de 'xx nieuwe berichten' knop) en dat die daardoor een andere datum heeft. Maar ook die request heb ik onderhand op alle servers gedaan en daar krijg ik gewoon de nederlandse tijd te zien.
Dit is erg goed mogelijk. De taal van m'n browser en OS is wel Engels, misschien dat dit er iets mee temaken heeft?

:)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:54

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Goede vraag, ik heb het namelijk nog nooit gezien (of iig opgevallen) en bij mij staat ook alles in 't Engels.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1