Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Vraag
Beste antwoord (via Mentox op 21-03-2017 13:07)
My favorite programming language is solder.
Alle reacties
server overnemen en vanaf daar een remote desktop sessie openen?Mentox schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:14:
Kon geen goede titel bedenken...
Ik heb een desktop met Windows 10 en normaal het ik LogMeIn draaien.
Echter heb ik dit verwijderd omdat ik een probleem had van het weekend. Nu wil ik de desktop of afstand benaderen maar dat gaat dus niet![]()
Ik heb een server in hetzelfde netwerk en ik kan de desktop pingen en de gedeelde mappen benaderen.
Iemand enig idee how ik op afstand toegang kan krijgen?
RDP is niet ingeschakeld op de desktopWognummer schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:15:
[...]
server overnemen en vanaf daar een remote desktop sessie openen?
Ik heb wel toegang tot de server
[ Voor 7% gewijzigd door Mentox op 21-03-2017 12:16 ]
Dan ga je er ook niet op kunnen inloggen lijkt me
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Inderdaad, vandaar het topic met de hoop dat een genie een oplossing heeft.heuveltje schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:17:
[...]
Dan ga je er ook niet op kunnen inloggen lijkt me
helaasMentox schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:16:
[...]
RDP is niet ingeschakeld op de desktop
Ik heb wel toegang tot de server
Oplossing hoeft niet simpel te zijn
remote desktop is een service toch? via de management console (of hoe dat ding ook heet) verbinding maken met de desktop en de remote desktop service aanzetten het is lang geleden dat ik me met dit soort dingen bezig hield
Gebruik dan ook Google even, wellicht heeft die ook wat tips voor je.
Is gratis voor privé gebruik (maar heeft als limiet dat er maar een aantal verbindingen gemaakt kunnen worden) alvorens er een melding komt over aanschaffen, etc.
@CH40S Heb ik uiteraard gedaan maar de meeste geven Powershell of iets dergelijks en dat werkt niet met een standaard Windows 10 installatie.
Er zijn honderden van dat soort aps.nextware schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:26:
Teamviewer ?
Is gratis voor privé gebruik (maar heeft als limiet dat er maar een aantal verbindingen gemaakt kunnen worden) alvorens er een melding komt over aanschaffen, etc.
Maar die moet je wel eerst installeren op de doelcomputer voor je er iets mee kunt
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Het probleem is dat ik op dit moment geen toegang heb tot de desktopnextware schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:26:
Teamviewer ?
Anoniem: 288121
Hulp op afstand, uitnodiging versturen...
Net te laat...
Wat voor een probleem had je dan met LogMeIn Hamachi?
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 288121 op 21-03-2017 12:28 ]
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Nee ik heb enkel toegang tot een server in het netwerk.Anoniem: 288121 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:27:
kun je bij de client/desktop?
Hulp op afstand, uitnodiging versturen...
Net te laat...
Wat voor een probleem had je dan met LogMeIn Hamachi?
Ik loop te zoeken naar iets dat ik kan pushen naar de desktop.
Draait die server iets van Active Directory? Dan kun je wellicht een policy maken die clients verplicht RDP open en aan zetten. Vervolgens de policy pushen en de client geforceerd de policies opnieuw laten inladen?Mentox schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:29:
[...]
Nee ik heb enkel toegang tot een server in het netwerk.
Wellicht via de server en dan via PSEXEC een instance van VNC Viewer afschieten op de desktop. Deze dan via de server overnemen en hiermee dan een tool installeren ?Mentox schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:29:
[...]
Nee ik heb enkel toegang tot een server in het netwerk.
[ Voor 8% gewijzigd door nextware op 21-03-2017 12:37 ]
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\fDenyTSConnections
Deze op 0 zetten en even een remote shutdown -r command uitvoeren.
Edit:
Oja via de remote de service Remote Registry aanzetten.
Moet je nog steeds de block omzetten naar een allowWognummer schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:21:
[...]
remote desktop is een service toch? via de management console (of hoe dat ding ook heet) verbinding maken met de desktop en de remote desktop service aanzetten het is lang geleden dat ik me met dit soort dingen bezig hield
[ Voor 57% gewijzigd door Meneer iCy op 21-03-2017 12:41 ]
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
? moet toch nog steeds eerst geinstalleerd wordenPuch-Maxi schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:38:
Neem aan dat je admin rights hebt op de dekstop, DameWare
"DameWare Mini Remote Control requires the DameWare client agent to be installed in the remote machine.
Met DameWare kan je een agent pushen naar een pc mits je de credentials hebt van een admin account op die pc. Hierna kan je de pc netjes overnemenheuveltje schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:43:
[...]
? moet toch nog steeds eerst geinstalleerd worden
"DameWare Mini Remote Control requires the DameWare client agent to be installed in the remote machine.
Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.
En het werkt perfect!Axewi schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:00:
[...]
Met DameWare kan je een agent pushen naar een pc mits je de credentials hebt van een admin account op die pc. Hierna kan je de pc netjes overnemen.