Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 11:17
Op mijn Android telefoon (Lineage OS) heb ik een bank app welke ik na een update van Lineage weer moet aanmelden "omdat de app heeft gemerkt dat de telefoon geroot is en in verband met veiligheid bladiebla moet de app weer opnieuw aangemeld worden" Oftewel je houdt je OS up-to-date en de desbetrfefende bank vindt dat niet veilig genoeg...

Onderdeel van de update van lineage OS is dat je na elke update de telefoon weer opnieuw moet rooten.
Ik heb dus geen zin om ongeveer elke week dezelfde exercitie uit te moeten voeren met die bank app om me weer aan te melden.
Is er een methode om de desbetreffende app niet te laten merken dat mijn telefoon (opnieuw) geroot is?

Beste antwoord (via BB-One op 21-03-2017 12:03)

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:41
Als je even had gegoogled op hide root dan was je heel veel resultaten tegen gekomen.

Zelf had ik het probleem dat de Blackberry Work app die mijn bedrijf gebruikt voor de mail niet accepteerd dat je telefoon geroot is. Ik had het bijna opgegeven maar met de app Magisk Manager heb ik het toch voor elkaar dat mijn telefoon geroot is en ik de Blackberry app kan gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:41
Als je even had gegoogled op hide root dan was je heel veel resultaten tegen gekomen.

Zelf had ik het probleem dat de Blackberry Work app die mijn bedrijf gebruikt voor de mail niet accepteerd dat je telefoon geroot is. Ik had het bijna opgegeven maar met de app Magisk Manager heb ik het toch voor elkaar dat mijn telefoon geroot is en ik de Blackberry app kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Wat heb je zelf al gevonden en gedaan?

Op tweakers is het wel de bedoeling om eerst zelf wat eigen inzet te tonen voordat je een topic opent. Kan je deze informatie toevoegen aan de openingspost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 11:17
rens-br schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:46:
Wat heb je zelf al gevonden en gedaan?

Op tweakers is het wel de bedoeling om eerst zelf wat eigen inzet te tonen voordat je een topic opent. Kan je deze informatie toevoegen aan de openingspost?
Wat ik zelf al had gevonden was niets, anders had ik ook geen topic geopend :) Volgende keer vraag ik wel waar ik op moet zoeken bij google... want "check root" gaf niet het gewenste resultaat.
SuperKneus schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:44:

Maar met de zoekterm "hide root" kom ik een heel eind verder. Dank!