Youtube account zomaar verwijderd?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.731 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 16:25
Hallo,

Ik heb een YT account waar ik regelmatig wat op stream.

Een hele poos terug heb ik daar wat afleveringen van Debiteuren Crediteuren op gezet en nooit wat van gehoord. Het verscheen langzaam ook op andere kanalen. Doet verder niks af aan het volgende, maar in de tussentijd was het geen probleem.

Nu heb ik vorige maand wat korte klipjes van Bassie en Adriaan's 'B100 - Ze moeten ook altijd mij hebben' er bij op gezet omdat ik die reacties wel eens naar vrienden op whatsapp stuur. Vrij onschuldig, maar wederom was het gevolg geheel terecht.

Zo kreeg ik vorige week op die B100 filmpjes dus een copyright strike. Ik dus de overige filmpjes maar direct verwijderd (was op 2 een melding, en er stond er nog 1 op).. Nu kreeg ik dit weekend ook een strike op enkele Debiteuren Crediteuren filmpjes waarbij ik dus ook maar gelijk de rest heb verwijderd.

Nu wou ik vanochtend even op youtube kijken en werkte de app op de telefoon niet. Zojuist weer geprobeerd en deed het nog steeds niet. Telefoon gereset, zelfde probleem.

Dus ik log uit in de app op de telefoon, log vervolgens weer in en zie mijn account waar ik op stream helemaal niet meer terug. Gewoon van de aardbodem verdwenen :'(.
Een account wat ik nauwelijks gebruik, maar op op hetzelfde e-mail adres staat werkte wel gewoon.

Op gmail.com even de mail nagelopen, maar ik zie geen 3e strike of uberhaupt een mailtje van youtube die zou verklaren waarom mijn account helemaal verwijdert is.

Er stonden buiten de copyright strikes verder alleen wat copyright meldingen vanwege sommige geluidsfragmenten in streams (achtergrondmuziek), maar dat zou enkel betekenen dat de reclame inkomsten naar de rechthebbende gaan.

Ik genereer verder ook geen inkomsten, en ben dan ook niet uit op enig financieel gewin vanuit mijn streams.

Iemand enige ervaring met deze situatie? En wat ik er aan kan doen?
Buiten de streams stond er ook persoonlijk videomateriaal op (eigen materiaal) die ik wel graag wil kunnen bewaren...

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Dit misschien ?

https://support.google.com/youtube/answer/2814000?hl=nl

Iedereen maakt weleens fouten. Als je een waarschuwing vanwege een auteursrechtklacht krijgt, worden er geen maatregelen tegen je account genomen. Als je live stream of gearchiveerde live stream echter is verwijderd vanwege auteursrecht, heb je 90 dagen geen toegang tot live streaming.

[ Voor 66% gewijzigd door Breezers op 21-03-2017 11:30 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Dit zal je toch echt met YT op moeten lossen. In AZ zit je sowieso verkeerd. ;) Ik hou het op Social Media.

AZ>>>IMS

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Breezers schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:26:
Dit misschien ?

https://support.google.com/youtube/answer/2814000?hl=nl

Iedereen maakt weleens fouten. Als je een waarschuwing vanwege een auteursrechtklacht krijgt, worden er geen maatregelen tegen je account genomen. Als je live stream of gearchiveerde live stream echter is verwijderd vanwege auteursrecht, heb je 90 dagen geen toegang tot live streaming.
Ik ben enigszins tot de conclusie gekomen dat ik blijkbaar een 3e strike heb ontvangen, maar naar mijn weten had ik alle (en dat waren alleen de B100 & Debiteuren Crediteuren filmpjes) copyrighthoudende filmpjes verwijdert.

Ik heb dan misschien een 3e strike ontvangen maar ik kan hier dus niet tegen in beroep gaan, en ik weet ook niet op welk filmpje dat van toepassing is.

Gezien het account van de aardbodem is verdwenen kan ik daar dus ook niks meer over terugvinden en er lijkt ook geen enkele manier te zijn om contact te krijgen met YT. Anders dan een brief te sturen.
Ik heb maar geprobeerd een mail te sturen op copyright@youtube.com, maar ik verwacht dat dit wordt weggewuifd onder de noemer 'niet bedoelt voor dit soort vragen'. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinnCoding
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-02-2021
Hey,

Maar je hebt toch nog wel je email adres, dus dan kan je toch kijken van welk filmpje je een strike hebt gekregen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 11:01
Titelfix ook wel van toepassing, want het is vrij duidelijk dat jouw account is geblokkeerd / verwijderd..
Verder geen idee wat je verder wilt bereiken hier, je bent duidelijk in de fout gegaan, het eerste wat je moet doen is contact opnemen met YT.

Zou wat worden dat we meerdere topics krijgen als dit,
Auto zomaar kwijt?

"Ik reed 200km/h op de snelweg, wordt aangehouden en politie heeft m'n auto ingevorderd!
Kom ik thuis uiteindelijk aangelopen, staat hij daar mooi niet geparkeerd! wat nu??" 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Fore! schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:40:
Titelfix ook wel van toepassing, want het is vrij duidelijk dat jouw account is geblokkeerd / verwijderd..
Verder geen idee wat je verder wilt bereiken hier, je bent duidelijk in de fout gegaan, het eerste wat je moet doen is contact opnemen met YT.

Zou wat worden dat we meerdere topics krijgen als dit,
Auto zomaar kwijt?

"Ik reed 200km/h op de snelweg, wordt aangehouden en politie heeft m'n auto ingevorderd!
Kom ik thuis uiteindelijk aangelopen, staat hij daar mooi niet geparkeerd! wat nu??" 8)7
Daar ben ik het mee oneens. Het klinkt meer als "Ik reed met kapot licht op de snelweg, wordt aangehouden en heb mn boete betaald en licht gerepareerd. Volgende dag stap ik uit bed, is mn auto ingevorderd zonder opgaaf van reden of contactgegevens, mogelijk was er nog een probleem wat nooit is aangegeven."

Zoals OP zegt, na de strike gelijk de filmpjes die erop lijken verwijderd. Filmpjes die nog nooit een probleem zijn geweest zijn daarna verwijderd en direct 2de copyright strike (ook al had YT er eerder nog nooit een probleem mee). Daarna opeens nog een strike (waarschijnlijk) en account weg. Na een melding dat OP dus verkeerd zat heeft hij daar netjes naar geluisterd en nu, omdat het zoeken van die problemen blijkbaar in golven gaat, is het account weg. Leuk als je 3 filmpjes die je fair use vindt op YT zet en daarop dan 3 strikes krijgt en je account kwijt bent (gehele account, niet de mogelijkheid om te produceren kwijt, dus ook afspeellijsten en favorieten etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
rikpro schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:56:
[...]

Daar ben ik het mee oneens. Het klinkt meer als "Ik reed met kapot licht op de snelweg, wordt aangehouden en heb mn boete betaald en licht gerepareerd. Volgende dag stap ik uit bed, is mn auto ingevorderd zonder opgaaf van reden of contactgegevens, mogelijk was er nog een probleem wat nooit is aangegeven."

Zoals OP zegt, na de strike gelijk de filmpjes die erop lijken verwijderd. Filmpjes die nog nooit een probleem zijn geweest zijn daarna verwijderd en direct 2de copyright strike (ook al had YT er eerder nog nooit een probleem mee). Daarna opeens nog een strike (waarschijnlijk) en account weg. Na een melding dat OP dus verkeerd zat heeft hij daar netjes naar geluisterd en nu, omdat het zoeken van die problemen blijkbaar in golven gaat, is het account weg. Leuk als je 3 filmpjes die je fair use vindt op YT zet en daarop dan 3 strikes krijgt en je account kwijt bent (gehele account, niet de mogelijkheid om te produceren kwijt, dus ook afspeellijsten en favorieten etc).
YT heeft er eerder geen problemen mee? Je kan het ook zo zien, BLACKfm is tot die tijd onder de radar gebleven!

Maar goed dat is nu weer discussiëren op niks, want alleen YT kan hier inhoudelijk op reageren en BLACKfm heeft daar nog geen verhaal gehaald. BLACKfm heeft besloten om eerst hier z'n verhaal te delen, had hij imo beter een blog kunnen beginnen hier op Tweakers i.p.v. een topic te openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Fore! schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:06:
[...]

YT heeft er eerder geen problemen mee? Je kan het ook zo zien, BLACKfm is tot die tijd onder de radar gebleven!

Maar goed dat is nu weer discussiëren op niks, want alleen YT kan hier inhoudelijk op reageren en BLACKfm heeft daar nog geen verhaal gehaald. BLACKfm heeft besloten om eerst hier z'n verhaal te delen, had hij imo beter een blog kunnen beginnen hier op Tweakers i.p.v. een topic te openen.
Hij is uiteraard 'Onder de radar gebleven' maar nu is YT eigenlijk van 'He, je bent vorige keer ook al bekeurd voor een ander probleem, je maakt wel erg veel bekeuringen he? We nemen je rijbewijs maar in'. Terwijl dat probleem vorige keer ook bekend was, en dus had kunnen worden verholpen, maar daar was OP niet van op de hoogte gebracht. Terwijl OP netjes het eerdere probleem heeft afgehandeld zodra hij hiervan op de hoogte was gesteld. Dus had het wel netjes geweest om aan te geven dat de andere videos ook verkeerd zijn.

Verder is YT behoorlijk slecht te bereiken voor dit soort problemen. Het lijkt onderhand makkelijker om een brief naar Kim Jong Un te sturen dan een supportmail naar YT. Het kan nuttig zijn om advies in te winnen over hoe je uberhaupt YT benaderd als je ze wilt bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Je verwoord het allemaal prima rikpro :).

Ik vind het ook een beetje kort door de bocht om te stellen "Je hebt duidelijk een fout gemaakt en nu heb je pech".

De korte fragmenten van 'B100' vind ik persoonlijk nog wel kunnen, maar dat is de hele discussie omtrent auteursrecht en daar hoeven we niet aan te beginnen. Laat ik het houden op fair use zonder winstoogemerk (wat het volgens de YT richtlijnen overigens verder totaal niet goedpraat, maar we moeten niet roomser zijn dan de paus).

Anyway. Ik heb onderzoek proberen te doen maar veel verder dan "3 strikes, you're out!" kom je niet.

Ik heb met wat klikwerk het kanaal/account weer in mijn youtube staan als "Opgeschort kanaal", maar heb er verder geen toegang meer toe (wat in de 'help' pagina's van youtube wel een beetje wordt medegedeeld.)

Door vervolgens naar mijn kanaal te gaan krijg ik de volgende pagina voorgeschoteld:
https://support.google.com/youtube/answer/2802168?hl=nl

Ik dus netjes het filmpje gekeken voor wat tips en dan kom ik op @2:20 tegen de uitspraak, vrij vertaald: "Als je account wordt beëindigt krijg je daar per mail een uitleg over het hoe en waarom, tenzij YT daar juridisch niet toe in staat is".

Nou, dat bewuste mailtje heb ik dus niet gezien en ik zie dan ook totaal geen reden waarom daar een juridisch bezwaar op zou zitten, wat dan zo'n beetje de enige logische verklaring is voor het niet ontvangen van een mail.

Op die bewuste pagina staat ook een link naar een formulier dat je kunt invullen. Dus ik dat netjes gedaan en vrijwel direct (dus geautomatiseerd, of ze hebben het heel rustig bij YT) de volgende reactie binnen gekregen.
Hallo,

Als uw kanaal is verwijderd wegens schending van het auteursrecht, kunnen wij uw verweer helaas niet in behandeling nemen. Ga voor meer informatie naar het YouTube-auteursrechtcentrum: YouTube: YouTube Copyright Center

Met vriendelijke groet,

Team YouTube
Tja, je kan het dus blijkbaar proberen, maar er zit dus geen mensenhart die aan de andere kant van de lijn de situatie beoordeeld (een dergelijke organisatie heeft natuurlijk wel wat beters te doen...).

Ik heb dan ook een mail gestuurd naar 'copyright@youtube.com' wat in ieder geval niet automatisch beantwoord wordt (anders dan een ontvangsbevestiging), maar daar laat de reactie nog op zich wachten.

Wat betreft de bereikbaarheid heeft Zondag Met Lubach het een tijdje terug nog geprobeerd met Facebook, daar krijg je ook met geen mogelijkheid iemand te pakken. En zo is het blijkbaar ook met YT.

Dat die claims ook binnen anderhalve week allemaal binnenkomen vind ik ook bijzonder. Het kan toeval zijn, maar het bewuste materiaal stond er al maanden op.
Dan kunnen we zeggen dat ik onder de radar ben gebleven, maar toen ik de melding ontving heb ik al het overige materiaal ook verwijderd (zegge 20 filmpjes op het kanaal en 7 werden genoemd in een copyright claim, dus de overige 13 maar gelijk erbij verwijderd).

Bij die 2 meldingen kreeg ik de kans er tegen in te gaan, maar de 3e keer dus blijkbaar niet en weet ook niet waardoor het komt.

De "wat wil je hier nou mee bereiken" reactie vind ik verder een beetje een dooddoener, het is nou niet bepaald een alledaags voorkomen en het onderwerp lijkt nog niet aangesneden op t.net.
En voor toekomstige referenties kan het altijd handig zijn.

Maar lang verhaal kort; ik probeer die 3e keer aan te vechten, maar dat lijkt niet te doen. En ik zoek raad in het contact leggen met YT. Mogelijk hebben mensen dat al eerder (met succes) geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Even met je mee gezocht hier over en ik kom uit op de volgende pagina.

https://support.google.com/youtube/answer/2807684

Wmb kun je hoog en laag springen. Maar je hebt gewoon meerdere malen copyright geschonden wat ook in de voorwaarden wordt genoemd dat je dit gewoon niet moet doen.

Kun je wel het slachtoffer blijven spelen maar je bent gewoon hartstikke fout bezig geweest, en niet 3x met je Bassie en Adriaan filmpjes maar kennelijk ook nog eens met 13 andere video's!
De korte fragmenten van 'B100' vind ik persoonlijk nog wel kunnen, maar dat is de hele discussie omtrent auteursrecht en daar hoeven we niet aan te beginnen.
Ja lekker makkelijk 8)7 , dit past niet in m'n straatje, dus daar beginnen we niet over!

Neem deze pagina ook door, geeft aan dat je niet simpelweg moet afwachten maar ook een "copyright school" moet doornemen oid:

https://support.google.co...00?p=c_strike_basics&rd=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 21:15
Dit heb ik ook al eens meegemaakt. Ik wou een brand account aanmaken naast mijn bestaande account met wat, mja, laten we het zo zeggen, wat minder voor YouTube geschikt materiaal. (Nee geen pr0n maar wat andere dingetjes). Het kanaal liep de 1e 3 dagen ofzo totaal op rolletjes. Ik had 150 filmpjes geupload en binnen 3 dagen ook al 50.000 viewers. Maar toen, binnen een dag, de 1e copyright strike, kort daarna de 2e en niet heel lang daarna de 3e. En bij de 3e wordt gewoon zonder mededeling je account verwijderd. Erg jammer natuurlijk, want ik had monetization aan staan en als ik 5x zoveel filmpjes nog had geupload had ik er bijna 1.000 euro per maand aan kunnen verdienen.

Het vervelende alleen is dat in YouTube Settings - Overzicht kanalen, het afgesloten kanaal wel blijft staan. Ik zie nergens een optie om het definitief te verwijderen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wWcJf5mL3QfD0Qjps0qRhNFy/full.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Snowwie op 21-03-2017 22:52 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Fore! schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 22:46:
[...]

Ja lekker makkelijk 8)7 , dit past niet in m'n straatje, dus daar beginnen we niet over!
Daar gaat de hele discussie niet om, dus om daar een knuppel voor in het hoenderhok te gooien schiet niet op en komt de daadwerkelijke vraag niet ten goede.
Ik onderken de fout wel, maar het brengt alleen maar extra verwarring in het topic als daar op wordt doorgegaan.

Maar hoe dan ook een update:

Ik kreeg gisteren een persoonlijke mail als reactie op het copyright@youtube.com adres met de volgende inhoud:
Hello there,
Hello there,
Your YouTube account has been terminated due to repeated claims of copyright infringement. There are two ways to resolve your copyright strikes and restore your account:
1. You may ask the claimants to retract their claims of copyright infringement.
2. If your video was removed as a result of a mistake or misidentification of the material to be removed, such as fair use, you may wish to submit a counter notification.
If you wish, you may submit a request to find specific information about your account penalties.

Regards
Afkomstig van yt-partner-support@google.com

Ik heb hierop vervolgens geantwoord dat ik die mogelijkheden niet heb (zoals al uitgelegd in dit topic) en vandaag alweer een reactie gekregen dat ze het probleem naar het interne team doorschuiven en ik binnen enkele dagen een reactie kan ontvangen.

Er is dus nog een klein beetje hoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Ik heb namelijk 6 maanden geleden een YouTube account aangemaakt.
Ik kreeg vrijdagavond (26 januari) te horen van YouTube dat mijn account is beëindigd.
Ik vraag me af als dit nu mijn 2de strike is of mijn 3de strike.
Ik weet ook niet wat ik er tegen kan doen want ik heb namelijk niks misdaan.
Het is zeer onterecht dat ik uit het niets terwijl ik die dag helemaal niks had misplaatst.
Het is niet door auteursrechten maar door spam.
Ik snap er helemaal niks van.
Zou u weten wat ik hier tegen kan doen of als ik nu moet afwachten?

Alvast bedankt!
Met vriendelijk groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit kan beter in een eigen topic Joren: dit topic is al meer dan een jaar oud - vanwege deze loze kick doe ik hem dicht.

Lees voor het gemak ook even het Algemeen beleid: Het algemeen beleid en dan vooral het stuk over het openen van topics :)

[ Voor 37% gewijzigd door Remy op 05-02-2018 09:39 ]

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.