Hallo mede tweakers,
Nadat ik begin dit jaar mijn eerste watergekoelde pc heb gemaakt, is het nu de beurt om HD ready tv te vervangen door een game monitor. In eerste instantie had ik een budget van ongeveer 600,--. Door een finaciele meevaller kan ik dit budget voor hogen na 900,--. Dit geeft mij aanzienlijk meer ruimte om een mooie monitor aan te schaffen.
MIjn wensen zijn:
Minimaal 1440P, 27 inch of groter. 100 hertz en meer en als belangrijkste G-sync.
Toen mijn budget rond de 600,-- lag, was ik aan het kijken naar:
pricewatch: Asus PG278QR Zwart
Een hele mooi monitor met de gewenste specs........... helaas TN.
Doordat het budget gegroeid is kwam al snel zijn grote broer in beeld:
pricewatch: Asus ROG Swift PG279Q Zwart
Deze monitor heeft alle specs en is daarbij ook nog eens IPS.
Helaas door de slechter QC hoor ik veel verhalen over blacklight bleed en ips glow. Veel mensen hebben dan ook meerdere keren hun monitor terug moeten sturen voor een model dat deze problemen maar minimaal hadden. Ze zijn wel aanwezig maar in mindere vorm. Ik heb weinig zin om in dit omruilcircus te belanden. Vandaar dat mijn zoektocht verder is gegaan en ik kwam ik deze monitor tegen:
pricewatch: AOC AGON AG352UCG Zilver, Zwart
Ultra wide, 100 hertz en g-sync en daarbij een VA panel.
Doordat de monitor nog niet leverbaar is, is er weinig informatie te vinden.
Mijn vraag is eigenlijk hoe een VA panel zich vergelijkt met een IPS panel. Zit het tussen TN en iPS in of is die vergelijking te kort door de bocht.
Wat zouden jullie aanschaffen als je een budget van 900,-- zou hebben?
De spellen die ik speel zijn GTA V Dying light. Far Cry, Watch dogs etc en op momenten Battlefield.
Hier zijn mijn pc specs:
De monitor zal minimaal 5 jaar moeten meegaan. ik weet dat de 980TI zeker voor ultra wide wat aan de lage kant is, maar zeer zeker speelbaar (g-sync). Gpu zal bij de volgende ronde een update krijgen.
Alvast bedank voor het lezen en hoor graag jullie reacties.
Nadat ik begin dit jaar mijn eerste watergekoelde pc heb gemaakt, is het nu de beurt om HD ready tv te vervangen door een game monitor. In eerste instantie had ik een budget van ongeveer 600,--. Door een finaciele meevaller kan ik dit budget voor hogen na 900,--. Dit geeft mij aanzienlijk meer ruimte om een mooie monitor aan te schaffen.
MIjn wensen zijn:
Minimaal 1440P, 27 inch of groter. 100 hertz en meer en als belangrijkste G-sync.
Toen mijn budget rond de 600,-- lag, was ik aan het kijken naar:
pricewatch: Asus PG278QR Zwart
Een hele mooi monitor met de gewenste specs........... helaas TN.
Doordat het budget gegroeid is kwam al snel zijn grote broer in beeld:
pricewatch: Asus ROG Swift PG279Q Zwart
Deze monitor heeft alle specs en is daarbij ook nog eens IPS.
Helaas door de slechter QC hoor ik veel verhalen over blacklight bleed en ips glow. Veel mensen hebben dan ook meerdere keren hun monitor terug moeten sturen voor een model dat deze problemen maar minimaal hadden. Ze zijn wel aanwezig maar in mindere vorm. Ik heb weinig zin om in dit omruilcircus te belanden. Vandaar dat mijn zoektocht verder is gegaan en ik kwam ik deze monitor tegen:
pricewatch: AOC AGON AG352UCG Zilver, Zwart
Ultra wide, 100 hertz en g-sync en daarbij een VA panel.
Doordat de monitor nog niet leverbaar is, is er weinig informatie te vinden.
Mijn vraag is eigenlijk hoe een VA panel zich vergelijkt met een IPS panel. Zit het tussen TN en iPS in of is die vergelijking te kort door de bocht.
Wat zouden jullie aanschaffen als je een budget van 900,-- zou hebben?
De spellen die ik speel zijn GTA V Dying light. Far Cry, Watch dogs etc en op momenten Battlefield.
Hier zijn mijn pc specs:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 249,48 | € 249,48 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER | € 179,90 | € 179,90 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 980 Ti K|ngp|n | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Fractal Design Define S - Window | € 78,95 | € 78,95 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 48,- | € 48,- |
| 6 | Fractal Design Venturi HP-12 PWM, 120mm | € 18,37 | € 110,22 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M4A2400C14R | € 138,- | € 138,- |
| 1 | Seasonic M12II Evo 620W | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 879,50 | |
De monitor zal minimaal 5 jaar moeten meegaan. ik weet dat de 980TI zeker voor ultra wide wat aan de lage kant is, maar zeer zeker speelbaar (g-sync). Gpu zal bij de volgende ronde een update krijgen.
Alvast bedank voor het lezen en hoor graag jullie reacties.