Toon posts:

Waar haalt een site als beslist zijn data vandaan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ikzelf loop al redelijke tijd met het idee om een site te starten waarbij ik data moet hebben van andere sites.
Een beetje zoals beslist.nl

Maar waar haalt een site als beslist zijn data vandaan? Er zijn namelijk genoeg sites waar je niet gebruik kan maken van een API...

En naar jullie mening, hoe zou je dit dan het beste kunnen aanvliegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:23

Rmg

Die krijgen hun data aangeleverd waarschijnlijk net als de tweakers pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rmg schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:19:
Die krijgen hun data aangeleverd waarschijnlijk net als de tweakers pricewatch.
Ik vraag me dan af hoe je dit als startende site voor elkaar kunt krijgen.
Het moet natuurlijk ook interessant zijn voor deze sites om jou de data aan te leveren.

Want als je zelf met het handje zeg van 20 sites 1000 artikelen moet verwerken ben je wel even bezig haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:42
Je kan site's ook scrapen mits de databankwet niet van toepassing is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Er zijn diverse veelgebruikte productfeed types zoals Tradedoubler, Affiliate4you, m4n, Webgains, Zanox. Grotere webshops bieden die gewoon aan als je er erom vraagt. Nog grotere winkels als Bol en Wehkamp hebben hun eigen formaat. Ik heb in het verleden hier wel eens een aggegrator voor geschreven, die ondersteunde meer dan tien feedtypes.

Beslist heeft het makkelijk, daar melden winkels zich gewoon zelf aan :) https://www.beslist.nl/accounts/aanmelden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bigs schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:29:
Er zijn diverse veelgebruikte productfeed types zoals Tradedoubler, Affiliate4you, m4n, Webgains, Zanox. Grotere webshops bieden die gewoon aan als je er erom vraagt. Nog grotere winkels als Bol en Wehkamp hebben hun eigen formaat. Ik heb in het verleden hier wel eens een aggegrator voor geschreven, die ondersteunde meer dan tien feedtypes.

Beslist heeft het makkelijk, daar melden winkels zich gewoon zelf aan :) https://www.beslist.nl/accounts/aanmelden/
Dank je wel Bigs, heel interessant. Ik ga die sites ook eens nakijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 22:03
Beslist krijgt van zijn klanten een XML bestand met al hun productinformatie aangeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FinnCoding
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-02-2021
Hey,

Het is niet makkelijk omdat zomaar te doen.
Eigenlijk zo jou dat sowieso met een team moeten doen.
En dan kan je met zo`n bedrijf contact gaan leggen of zij jou data willen geven.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:21:
[...]

Ik vraag me dan af hoe je dit als startende site voor elkaar kunt krijgen.
Het moet natuurlijk ook interessant zijn voor deze sites om jou de data aan te leveren.

Want als je zelf met het handje zeg van 20 sites 1000 artikelen moet verwerken ben je wel even bezig haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 21:08
Als de sites die je indexeert er voordeel aan heeft dan werken ze waarschijnlijk graag mee. Bijvoorbeeld een prijsvergelijker die productinformatie wil van winkels.

De echte uitdaging zit in een verdienmodel.
- Vraag de websites geld om op je site te mogen komen (zie beslist.nl)
- Toon reclame/advertenties bij je zoekresultaten (tweakers pricewatch)
- Laat klanten bestellen via jouw site, en regel een commissie van de verkoper (veel internet abonnement vergelijkers doen dit).

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:02
RocketKoen schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:09:
Als de sites die je indexeert er voordeel aan heeft dan werken ze waarschijnlijk graag mee. Bijvoorbeeld een prijsvergelijker die productinformatie wil van winkels.

De echte uitdaging zit in een verdienmodel.
- Vraag de websites geld om op je site te mogen komen (zie beslist.nl)
- Laat klanten bestellen via jouw site, en regel een commissie van de verkoper (veel internet abonnement vergelijkers doen dit).
Voor het verdienmodel voor een starter in dit gebied, zie antwoord van @Bigs hierboven ;)

"Tradedoubler, Affiliate4you, m4n, Webgains, Zanox." zijn aanbieders van affiliate feeds, en dan krijg je als de wind goed staat een percentage van de verkoper. Maar dit is vaak sterk afhankelijk van cookies, affiliate trackers etc. Nooit 100% waterdicht. Ooit wel vrij lucratief, geen idee of dit nog steeds zo is.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:23
RocketKoen schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:09:
Sites betalen tweakers ook voor clickthroughs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 14:44
kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:04:
[...]

Voor het verdienmodel voor een starter in dit gebied, zie antwoord van @Bigs hierboven ;)

"Tradedoubler, Affiliate4you, m4n, Webgains, Zanox." zijn aanbieders van affiliate feeds, en dan krijg je als de wind goed staat een percentage van de verkoper. Maar dit is vaak sterk afhankelijk van cookies, affiliate trackers etc. Nooit 100% waterdicht. Ooit wel vrij lucratief, geen idee of dit nog steeds zo is.
Is vandaag de dag een nogal verzadigde markt. Als TS hier geld mee hoopt te verdienen denk ik dat hij voor een zware taak staat.

Ik heb hier een jaar of 5 geleden overigens ook geld mee verdiend, destijds een vergelijkingssite. Daar zijn er tegenwoordig echter duizenden van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:14:
[...]

Is vandaag de dag een nogal verzadigde markt. Als TS hier geld mee hoopt te verdienen denk ik dat hij voor een zware taak staat.

Ik heb hier een jaar of 5 geleden overigens ook geld mee verdiend, destijds een vergelijkingssite. Daar zijn er tegenwoordig echter duizenden van.
Het is vooral een zware taak als je weinig / geen relaties hebt waarmee je kan starten.

Het is heel simpel : Je hebt een kritische massa nodig om te starten en daarna bewijst de massa zelf dat je platform waarde heeft en gaan mensen vanzelf willen aansluiten.
Pagina: 1