Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verbeteren van het signaal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Topicstarter
Beste Tweakers,

Zoals zovelen hier, zit ik met het probleem van een zwak Wifi signaal. De router is een standaard router van Ziggo (Ubee evw3200) en bevindt zich helemaal rechtsonder van het huis. De ruimte waar het Wifi signaal niet werkt is helemaal linksboven. Op dit moment bevindt zich een wifi-range extender in het huis, maar het signaal wordt zwak, instabiel en zeer langzaam doorgegeven. Vandaar dat ik opzoek ben naar een andere oplossing. Voor de duidelijkheid, (I know, zeer slecht getekend. Je snap het wel, toch?) zie:

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/fbh0prxen/Bouwtekening.png

Alles na de blauwe streep is een niet werkbare ruimte. Daarbinnen werkt het internet overigens uitstekend. We halen de beloofde snelheden en het internet is heel stabiel. Alleen in de ruimte linksboven komt het bereik net niet. Overigens hebben wij, zoals je op de tekening kan zien, niet alleen buren naast ons, maar ook boven ons. Er is dus veel Wifi signaal wat wellicht kan storen.

Ik woon nu nog bij mijn ouders, maar de kans is groot dat ik binnen een jaar uit huis ben. Omdat een jaar lang slecht/langzaam internet nou ook niet fijn is, wil ik er nog wel iets aan veranderen, maar ik wil er ook niet teveel in investeren. Vandaar dat ik ook liever geen LAN kabel trek (aangezien er dan geboord zal moeten worden) en geen dure tweede router wil kopen. Daarom zit ik dan ook te denken aan een powerline adapter.

Overigens gaat het om verschillende apparaten welke gebruik maken van het wifi. Hoewel de Macbook en de Playstation wel een ethernet aansluiting heeft, gaat mijn voorkeur toch uit naar Wifi.

Mijn vraag
Hoe zorg ik ervoor dat ik linksboven genoeg sterk signaal heb om te mailen, online gamen en Netflix/youtube te kijken? Voldoet een powerline adapter, zoals de Asus PL-N12 of de TP-Link TL-WPA4220 Starter Kit? Zijn er mensen met ervaring met deze powerline adapters? Zit er veel verschil tussen goedkope en dure powerline adapters?

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Alle reacties

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-11 21:30
Je wil niet teveel geld investeren maar wel een goede verbinding.... Dan is een kabel trekken de enige optie

Het is veruit het goedkoopst van alle (genoemde en niet genoemde) oplossingen, en technisch veruit de beste oplossing

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Topicstarter
shure-fan schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:06:
Je wil niet teveel geld investeren maar wel een goede verbinding.... Dan is een kabel trekken de enige optie

Het is veruit het goedkoopst van alle (genoemde en niet genoemde) oplossingen, en technisch veruit de beste oplossing
Misschien had ik wat duidelijker moeten zijn qua begroting. Ik wil best wat uitgeven (Ik kan het natuurlijk straks meenemen), maar niet teveel. Een bedrag tussen de 60-80 euro is wel het maximale wat ik wil uitgeven.

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
Kabel leggen is meestal de goedkoopste en beste oplossing, het is alleen iets meer werk.
Powerline is een gok het kan goed werken maar voor hetzelfde geld werkt het in jullie installatie totaal niet .

Ik zou kijken of je met een kabel dichter bij het midden van het huis kunt komen , dan de wifi van de Ziggo router uit en een acces punt aan de kabel (eventueel goedkoop 2e hands ).
Als je echt goedkoop uit wilt zijn moet je de Ziggo router verplaatsen door de coax de verlengen , maar dit kan nadelen hebben.