Beste hostingprovider voor particulieren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander.vanerp
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik ben van plan om deze week mijn eerste website in de lucht te brengen. Ik heb al wat ervaring met mijndomein.nl, hier host ik een Joomla website. Nu ga ik voor het eerst een eigen HTML/CSS/PHP en minimale Javascript website in de lucht brengen.

Mijn vraag:
Welke hostingprovider raden jullie hiervoor aan? Belangrijk is vooral de prijs en de beheersbaarheid van de website.Bij mijndomein heb je voor 40 euro een domeinnaam, hosting en Email (onnodig), is dit een goede prijs?

Elke vorm van meedenken wordt gewaardeerd :)

Beste antwoord (via Sander.vanerp op 21-03-2017 10:28)

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Ik vind 40 euro nogal wat voor hosting met 2Gb schijfruimte en geknepen memory.

Je hebt tegenwoordig een VPS voor minder met meer specs https://www.ovh.nl/vps/vps-ssd.xml , voordeel is dat je alles zelf in beheer is, wat ook gelijk het nadeel is want je moet zelf zorgen voor (security) updates.

Zeker voor een persoonlijk knutsel projectje moet hosting echt wel onder de 25 euro per jaar kunnen

[ Voor 39% gewijzigd door Rmg op 21-03-2017 09:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Wat heb je zelf al gevonden? Er bestaan letterlijk honderden topics met dezelfde vraag. Dit wordt gewoon weer een opsomtopic, net zoals alle anderen.

[ Voor 27% gewijzigd door I-King op 21-03-2017 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:09
Ik heb jaren geleden gebruik gemaakt van Neostrada, goedkoop en destijds met tevredenheid gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:29
*knip*. Linkjes naar Google voegen niks toe.

[ Voor 80% gewijzigd door rens-br op 21-03-2017 09:33 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Ik vind 40 euro nogal wat voor hosting met 2Gb schijfruimte en geknepen memory.

Je hebt tegenwoordig een VPS voor minder met meer specs https://www.ovh.nl/vps/vps-ssd.xml , voordeel is dat je alles zelf in beheer is, wat ook gelijk het nadeel is want je moet zelf zorgen voor (security) updates.

Zeker voor een persoonlijk knutsel projectje moet hosting echt wel onder de 25 euro per jaar kunnen

[ Voor 39% gewijzigd door Rmg op 21-03-2017 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Wat heb je zelf al gevonden? Het is niet de bedoeling om hier een boodschappenlijstje neer te zetten in de hoop dat wij met de perfecte oplossing aankomen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander.vanerp
Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar het starter paket van Neostrada. Goedkoop, snelle performance (voor ons doeleinde) en goede klantenservice, althans op het eerste gezicht. Hier kom ik voor het eerste jaar op €14 en de jaren daarna op €21 euro p/j. Dit lijken mij prima prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 23:13

ZeroCode

Woopie

Wil je nog goedkoper kan je naar aruba.it , VPS voor 1 euro per maand is ruimschoots voldoende voor wat jij van plan bent. Ik heb er 3 VPS'en draaien nu en tot nu toe geen downtime. Het enige nadeel is het control panel wat apart in elkaar zit en niet alles is goed vertaald vanuit het italiaans naar engels.

Maar als je eenmaal je VPS hebt draaien, is het gewoon net als ergens anders een *nix bak waar je mee kan doen wat je wil. Niks geknepen, op SSD, draait als een tierelier.

Even de link erbij voor de servers, het is wat lastig te vinden als je geen italiaans kan:
https://www.arubacloud.co...private-server-range.aspx

[ Voor 14% gewijzigd door ZeroCode op 21-03-2017 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ZeroCode schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 21:46:
Wil je nog goedkoper kan je naar aruba.it , VPS voor 1 euro per maand is ruimschoots voldoende voor wat jij van plan bent. Ik heb er 3 VPS'en draaien nu en tot nu toe geen downtime.
Dat ziet er iig prima uit!
Ik heb nu een VPS via CloudatCost, kostte me 25€ lifetime, maar hun 'trackrecord' is niet altijd even soepel.
Met hoogtijdagen ( blackfriday, kerst e.d ) kon je wel een nieuwe VPS instellen, maar het toegekende IPadres had geen externe connect ( zelfs updates uit de console konden niet gedaan worden )

De webhosting die ik hed ( CPanel ) is daarintegen ( voor zover ik weet ) altijd al online geweest, sinds oktober
Dat was bij een special, waar ik 6€ betaald heb voor 200GB & 7TB datadoorvoer.

Ik ga zeker aruba.it een keer checken ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Zit al tijdje bij vimexx, bevalt me prima. Betaal wel iets meer. 6,99 kan er 15 domeinen plaatsen en onbeperkt verder. Heb er van meerdere vrienden een website staan, dus ik betaal niks. Nooit klachten over, snel antwoord op tickets, of via chat. Domeinen zelf heb ik er niet staan, dus dat is niet inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 23:13

ZeroCode

Woopie

sugarlee89 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 22:11:
Zit al tijdje bij vimexx, bevalt me prima. Betaal wel iets meer. 6,99 kan er 15 domeinen plaatsen en onbeperkt verder. Heb er van meerdere vrienden een website staan, dus ik betaal niks. Nooit klachten over, snel antwoord op tickets, of via chat. Domeinen zelf heb ik er niet staan, dus dat is niet inbegrepen.
Vimexx heb ik ook een 2tal websites draaien, ze zijn goedkoop, websites laden snel maar helaas moet ik wel zeggen dat ze ook downtime hebben. Het is niet zoveel als bij Versio, maar downtime hebben ze af en toe. Gelukkig wel meestal buiten kantooruren! Dat is bij Versio niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander.vanerp
Allen bedankt voor de reacties.

Draai nu bij neostrada en dat gaat op het eerste gezicht goed. Ik moet nog een aantal dingen instellen (zoals gratis certificaat) maar ik ben tot nu toe zeer tevreden. Cpanel is erg aangenaam in gebruik. Overigens is de support van neostrada echt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:12
Sander.vanerp schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 08:41:
Allen bedankt voor de reacties.

Draai nu bij neostrada en dat gaat op het eerste gezicht goed. Ik moet nog een aantal dingen instellen (zoals gratis certificaat) maar ik ben tot nu toe zeer tevreden. Cpanel is erg aangenaam in gebruik. Overigens is de support van neostrada echt top!
Ik kan hier over meepraten.
Ik zit nu 2 jaar bij Neostrada, hun support is super snel (altijd binnen 15 minuten antwoord), ze weten waar ze over praten en ze zijn altijd zeer vriendelijk en ook niet onbelangrijk, ze hebben zeer snelle servers.
Ze zijn ook nog eens erg goedkoop!

Daarvoor heb ik een tijdje bij Versio gezeten maar dat was enorm bagger.
Heel vaak erg sloom en hun support is erg bot.

Neostrada is dus wat mij betreft een zeer goede keus!

[ Voor 7% gewijzigd door knorde op 22-03-2017 11:43 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Pagina: 1