[Win7] Bestanden ineens verdwenen, via zoekfunctie zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond,

Van het weekend druk bezig geweest met het bewerken van mijn duikfoto's. Nadat alle foto's bewerkt waren had ik de originele foto's en de Photoshop bestanden naar een mapje 'tijdelijk' verplaatst. Tot mijn grote verbazing kon ik een dag later de map tijdelijk niet meer vinden. Ik was al bang dat ik hem per ongeluk verwijderd had. Dus heb ik 'Recuva' gedownload en geïnstalleerd. Het programma naar verwijderde bestanden laten zoeken. Helaas zonder resultaat, veel oudere verwijderde bestanden kon ik terugvinden maar niet de bestanden uit het mapje tijdelijk. Toen kwam ik op het idee om via de zoekfunctie te zoeken naar de map 'tijdelijk'. Tot mijn grote verbazing vond ik de map (was ineens verborgen) met alle bestanden erin die ik kwijt was. Dus ik dacht ik knip alle bestanden en plak ze op mijn bureaublad. Dan krijg ik de volgende melding: Kan dit item niet vinden.

Heb ook al checkdisk uitgevoerd, helaas ook zonder resultaat.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

sus

is druk :+

Eens kijken wat hij doet als je met een linux stickje boot? Heb daar al de nodige keren data mee boven water gehaald die in Windows niet meer leesbaar was. Let op, wel downloaden op een andere machine voor het geval je anders je data overschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Windows search indexeert. Er is dus een cache met de locatie van bestanden, dat is wat je ziet terwijl de bestanden er niet meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie antwoord.

Via Linux vind ik de bestanden helaas niet terug.

Via de windows search nog wel. Als het nog in de cache zit betekent dit dat de bestanden gewoon weg zijn? Toch vreemd dat de map waarin ze stonden ineens verborgen was en dat ik via bestand herstel programma's wel oudere verwijderde bestanden terugvind maar niets van de bestanden die ik nodig heb.

Ik hoop dat er toch een manier is om deze bestanden terug te halen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinnCoding
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-02-2021
Hmmmm, als je het zoekt via de 'zoekfunctie' dan moet je dit eens proberen:

1. Zoek het bestand wat verdwenen is in de 'zoekfunctie'
2. Als ze dan zichtbaar zijn doe rechtermuisknop op die map/bestand.
3. Vervolgens klik je op iets zoals 'Ga naar bestandslocatie'
4. Kijk waar het staat en probeer ze terug te slepen naar je bureaublad bijvoorbeeld.

En als dat niet werkt misschien dat het licht aan het bestand qua de OS die je nu draait. Misschien is het bestand niet meer mogelijk op Windows 7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Met de zoekfunctie vind ik de bestanden. Als ik vervolgens op één van de bestanden rechtermuisknop klik en ik druk op 'Ga naar bestandslocatie' dan kom ik in de map 'tijdelijk' welke dan vervolgens leeg is. Hierdoor heb ik helaas niet de mogelijkheid om ze naar het bureaublad te slepen.

Zoals ik in mijn vorige reactie al aangaf zijn de bestanden via Linux helaas ook niet zichtbaar.

Het is toch heel erg raar dat bestanden ineens verdwijnen maar wel zichtbaar zijn via de zoekfunctie....

Update: zelfs na het draaien van ccleaner blijven de bestanden vindbaar via de zoekfunctie..... Heel vreemd dit allemaal

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2017 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinnCoding
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-02-2021
Dat is inderdaad raar, dan zou ik het ook niet meer weten. Misschien Microsoft Tech support bellen??
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 19:27:
Bedankt voor je reactie.

Met de zoekfunctie vind ik de bestanden. Als ik vervolgens op één van de bestanden rechtermuisknop klik en ik druk op 'Ga naar bestandslocatie' dan kom ik in de map 'tijdelijk' welke dan vervolgens leeg is. Hierdoor heb ik helaas niet de mogelijkheid om ze naar het bureaublad te slepen.

Zoals ik in mijn vorige reactie al aangaf zijn de bestanden via Linux helaas ook niet zichtbaar.

Het is toch heel erg raar dat bestanden ineens verdwijnen maar wel zichtbaar zijn via de zoekfunctie....

Update: zelfs na het draaien van ccleaner blijven de bestanden vindbaar via de zoekfunctie..... Heel vreemd dit allemaal
Pagina: 1