Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 21:53
Nu Cyanogenmod in lineageOS is veranderd hebben ze ook alle downloads van de oude cyanogenmod geblokkeerd.

Echter is mijn LG G3 net softwarematig een beetje kapot gegaan. Mijn restore van 8 maart zorgt er na enige tijd voor dat mijn telefoon eindeloos opnieuw opstart. Heel irritant, ik snap niet waardoor het komt. Daarom wil ik weer een frisse Cyanogenmod 13 rom installeren, maar die kan ik niet meer online vinden.

Ik wil vooral een stabiele ROM hebben, het maakt me niet zoveel uit welke. Liever niet stock, maar wanneer iets gemakkelijk te flashen is vanaf een LG G3 die android 6.0 draait is alles welkom. Zolang het maar stabiel is.

Dus ik heb 3 vragen:
  • Heeft iemand tips waarom mijn "restore" niet goed werkt?
  • Heeft iemand misschien tips waar ik Cyanogenmod 13 nog kan downloaden? Heeft iemand hem zelf nog?
  • Of heeft iemand een andere rom voor de LG G3 die goed werkt?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Voor we het halve internet op zijn kop zetten om de juiste rom te vinden. Probeer eens LineageOS te flashen, mocht je dan ook bootloops hebben. Dan verwacht ik eerlijk gezegd dat je een hardware probleem hebt.

Bootloops komen, helaas, vaker voor bij LG toestellen.

Edit: Na een snelle Google zoektocht kom ik nog een aantal bronnen tegen:
https://www.reddit.com/r/..._archives_full_downloads/
https://www.reddit.com/r/..._nightlies_archive_xpost/
https://archive.org/download/cmarchive_snapshots

[ Voor 38% gewijzigd door rens-br op 21-03-2017 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
Heel erg bedankt rens-br!

Ik heb geen hardware probleem. Mijn telefoon werkte prima tot en met vrijdagavond. Maar het recoveren van mijn systeem werkt niet 100% goed, misschien omdat er net wat data corrupt is of omdat TWRP het niet goed terugzet ofzo.

Ik had goede hoop, sinds gisteravond weer de backup teruggezet en daar tot een uur geleden mee gewerkt. Ging goed, maar net startte die toch opnieuw op nadat whatsapp 2x crashte. Dus nu gooi ik er CM12 op, uit het archief dat je stuurde. Helaas zat CM13 er niet bij, dat zou nog het fijnste zijn. Heel erg bedankt voor het archief. Mocht iemand nog een stable release (of snapshot, zoals die ook genoemd wordt) hebben van CM13 voor de LG G3 houdt ik me aanbevolen. Ik vind de "priority" functie van Android 6.0+ heel prettig.

Ik kreeg LineageOS niet geinstalleerd. Moet ik daar een ander filesystem voor hebben ofzo? En hoe stabiel werkt dat nu? Ik ben erg afhankelijk van mijn telefoon, dus hij mag niet crashen!

[ Voor 10% gewijzigd door oooskar op 21-03-2017 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

oooskar schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:31:
Ik kreeg LineageOS niet geïnstalleerd. Moet ik daar een ander filesystem voor hebben ofzo? En hoe stabiel werkt dat nu? Ik ben erg afhankelijk van mijn telefoon, dus hij mag niet crashen!
Persoonlijk gebruik ik LineageOS als sinds dat het uitgekomen is op mijn OPO met veel plezier en het werkt echt perfect. Kijk maar eens: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's.

Voor het flashen van LineageOS moet je wel de meest up-to-date versie van TWRP hebben, welke versie heb je nu?

[ Voor 34% gewijzigd door rens-br op 21-03-2017 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
Oh dat is wel interessant! Wij hebben ook dezelfde processor enzo, dus dat zou dan wel goed moeten zitten.

Perfect klinkt goed genoeg. Ik heb gisteren TWRP 3.1.0.0 geïnstalleerd. Dat is de nieuwste. Toch lukte het me niet. Ik ga het nog een keer proberen! Omdat ik dacht dat de 7.0 builds vast nog niet goed genoeg waren heb ik me hier niet in verdiept.

[edit1]: Ik heb toch Cyanogenmod 13 gevonden! Het heet nu gewoon LineageOS 13. Het is hier te downloaden. Ik hoop dat die net zo goed werkt als mijn oude CM13 deed. Dit is een "unofficiële", maar mijn CM13 was ook een Nightly, dus hopelijk werkt het gewoon goed.

Ik twijfel nu wel of ik Lineage OS 14.1 of 13.0 wil doen.

[edit2]
Oké, ik heb nu LOS13 die ik linkte geprobeerd te installeren & Gapps. Wanneer ik Gapps erbij doe (mini, ARM, 6.0) blijft 'ie opnieuw opstarten wanneer ik hem reboot. Nu probeer ik de LOS14.1, en met of zonder Gapps werkt die niet. :/

[edit3]
Oké, ik probeer nu LOS14.1 te installeren en volg al deze stappen. Ik heb de rom er via mijn laptop direct in TWRP op gezet. Dit had ik ook gedaan met een CM12 ROM, die wel gewoon opstartte. Maar omdat mijn voorkeur daar niet naar uitgaat wil ik nu gewoon in 1x naar een ROM waar ik lang op blijf. Dus LOS13 of LOS 14.1.

[edit4]
Zo, ik heb nu LOS13 geïnstalleerd. Het werkte met Gapps nadat ik de dalvik en cache had gewist na dit geïnstalleerd te hebben. Nu is de telefoon opgestart, en is die een paar keer uitgevallen. Daarna start die weer op om opnieuw uit te vallen. Ik kon wel voorbij het beginscherm van LOS13. Is dit normaal?

[edit5]
Niets werkt. Ik probeerde de LOS14.1 weer, maar die kwam niet voorbij het bootscherm. Daarna LOS13 weer geprobeerd, maar deze blijft nu ook alleen in het bootscherm (lg teken). Ik ben er nu vanaf 15:30 mee bezig, en begin de hoop een beetje op te geven :'(. Kan iemand me helpen?

[ Voor 82% gewijzigd door oooskar op 21-03-2017 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

oooskar schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:54:
maar mijn CM13 was ook een Nightly, dus hopelijk werkt het gewoon goed.
Ah was dat een Nightly, dat verklaard waarom ik deze niet kon vinden. Hij staat volgens mij wel in dit lijstje namelijk.

Ik twijfel nu wel of ik Lineage OS 14.1 of 13.0 wil doen.

Hoe heb je de rom proberen te installeren? Heb je eerst alle storage gewiped en daarna pas geinstalleerd? Eigenlijk de stappen die ik hier beschrijf.

En het toestel blijft hangen op het bootscherm? Dus je krijgt niet eens het CyanogenMod / LineageOS scherm te zien?

Als laatste welke LineageOS build pak je? Er zijn namelijk 7 verschillende versies.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 22-03-2017 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
Ik heb alleen system, cache, dalvik cache en data gewiped. Zou ik mijn hele interne geheugen moeten wipen? Zou dat helpen? Zou ik zelfs mijn SD-kaart moeten wipen?

Daarnaast heb ik de LineageOS van 20/03 en 06/03 geprobeerd van deze pagina: https://download.lineageos.org/d855

Deze starten allebei niet op.

De LineageOS 13 met Gapps was wel opgestart. Ik liet hem toen een half uurtje ofzo rusten, maar bij beide keren deet het wifi het niet. Dus ik startte hem opnieuw op, om vervolgens te zien dat het Wifi wel werkte. Maar toen ik hem wilde instellen viel die na een minuut weer uit. Vervolgens bleef die 1x op het bootscherm hangen, en toen ik het een andere keer probeerde startte die wel weer in Lineage op, maar viel die na een paar minuten uit, wat steeds sneller gebeurde.

Ik heb mijn interne geheugen nog helemaal niet gewiped. Noch de SD-kaart, kan dit problemen opleveren? Uit mijn ervaring meestal niet, maar misschien toch wel? Daarnaast heb ik mijn SD-kaart alleen als opslag voor foto's, filmpjes en muziek gebruikt. Nooit als "intern geheugen" dan hoef ik die toch sowieso niet te wipen toch? Ik heb helaas niet genoeg ruimte op mijn laptop om alles te back-uppen, maar zou dat wel kunnen doen als dat helpt.

Overigens heb ik ook CM12 geprobeerd, die wilde ook niet opstarten. Alleen LOS13 lijkt íets te doen. Ik ben nu mijn interne geheugen aan het back-uppen om het dadelijk te wipen en dan LOS14 erop te zetten en die te proberen. En @rens-br, ik zie helaas geen CM13 staan voor mijn telefoon (LG G3, D855).

[ Voor 93% gewijzigd door oooskar op 22-03-2017 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

oooskar schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:08:
Ik heb alleen system, cache, dalvik cache en data gewiped. Zou ik mijn hele interne geheugen moeten wipen? Zou dat helpen? Zou ik zelfs mijn SD-kaart moeten wipen?
Kan mogelijk helpen inderdaad. Ik zou de SD kaart er gewoon tijdelijk uithalen, dan weet je in ieder geval zeker dat die niet het probleem is.
De LineageOS 13 met Gapps was wel opgestart.
Welke LOs 13 heb je gebruikt? Ik kan deze namelijk niet terugvinden op de website.
En @rens-br, ik zie helaas geen CM13 staan voor mijn telefoon (LG G3, D855).
Ah je hebt inderdaad D855,. De D850 staat er wel tussen, maar dat is de AT&T versie zie ik nu.

Om zeker te zijn dat er niks mis met je flash geheugen, kun je ook tijdelijk terug naar de originele rom. Als dat wel werkt, kun je een hardware probleem in ieder geval uitsluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 22-03-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
rens-br schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:01:
[...]

Kan mogelijk helpen inderdaad. Ik zou de SD kaart er gewoon tijdelijk uithalen, dan weet je in ieder geval zeker dat die niet het probleem is.

[...]

Welke LOs 13 heb je gebruikt? Ik kan deze namelijk niet terugvinden op de website.

[...]

Ah je hebt inderdaad D855,. De D850 staat er wel tussen, maar dat is de AT&T versie zie ik nu.

Wat je ook nog kan proberen, om zeker te zijn dat er niks mis met je flash geheugen, is tijdelijk de originele rom terug te zetten.
Ik ga het zonder SD proberen dadelijk! Het kopiëren van m'n interne geheugen duurt nog een uurtje ofzo, langzaaaammm.

Ik heb de LOS13 hier gevonden, en dan kon ik hem hier downloaden.

@rens-br Ah! Dat kan ik nog wel proberen ja, goeie tip :). Overigens, kan het ook aan mijn USB-kabel in combinatie met een USB2/3 poort uitmaken? Ik het zowel geprobeerd te kopieëren op USB2/3, en ook extra versies gedownload van dezelfde ROM en die dan geprobeerd. Overigens werkte de AROMA-Gapps installer ook niet, kan dat aan een aanwijzing zijn dat er iets mis is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:17

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Zeg ik nu iets heel vreemds als ik zeg; probeer eens terug te gaan naar stock om te kijken of je telefoon het niet hardwarematig aan het opgeven is? Dat is niet al te lastig te doen, volgens mij biedt LG daar zelfs tools voor (KDZ flash zo uit mijn hoofd) en dan kan je iig terug naar een stabiel, origineel, OS.

Als je zeker weet dat de telefoon en sich nog prima werkt, kan je weer verder knutselen met een OS als Lineage erop te zetten

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

oooskar schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:08:
Ik heb de LOS13 hier gevonden, en dan kon ik hem hier downloaden.
Ah een onofficiële build. Ik kan je toch aanraden om voor een officiële build te gaan. Officiele LineageOS builds hebben namelijk signed keys:
Our official builds will all be signed with a private key for authentication and signature permission control
Waardoor het niet mogelijk is om een officiële build over een onofficiële build heen te installeren, mocht je ooit willen overstappen.
Overigens, kan het ook aan mijn USB-kabel in combinatie met een USB2/3 poort uitmaken? Ik het zowel geprobeerd te kopieëren op USB2/3, en ook extra versies gedownload van dezelfde ROM en die dan geprobeerd.
Kan me dit eigenlijk niet echt voorstellen, maar een andere USB-kabel kan wellicht helpen. Ook de ROM's installeren via fastboot is nog te proberen.
Overigens werkte de AROMA-Gapps installer ook niet, kan dat aan een aanwijzing zijn dat er iets mis is?
Wat is het verschil tussen AROMA en normale Gapps en welke Gapps gebruik je bij LOS? Ik gebruik de GApps van The Open GApps project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
Notna schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:12:
Zeg ik nu iets heel vreemds als ik zeg; probeer eens terug te gaan naar stock om te kijken of je telefoon het niet hardwarematig aan het opgeven is? Dat is niet al te lastig te doen, volgens mij biedt LG daar zelfs tools voor (KDZ flash zo uit mijn hoofd) en dan kan je iig terug naar een stabiel, origineel, OS.

Als je zeker weet dat de telefoon en sich nog prima werkt, kan je weer verder knutselen met een OS als Lineage erop te zetten
Zeker niet! Maar ik kan me niet voorstellen dat er hardwarematig iets mis is. Omdat hij nooit opstartte tot aan vrijdagavond, toen ik die backup terug zette. Maar aan het einde van de troubleshoot-fase van custom ROMs waar ik nu in zit zou ik dat zeker willen proberen.

Ook omdat ik nu gemakkelijk custom ROMs erop kan zetten en flashen, en teruggaan naar stock kan best een gedoetje zijn (ik heb het een half jaar geleden gedaan, en daar was ik ook een hele dag mee bezig. Volgens mij ben ik niet zo goed in ROMs en custom roms enzo, het gaat nooit soepel :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
rens-br schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:14:
[...]
Ah een onofficiële build. Ik kan je toch aanraden om voor een officiële build te gaan. Officiele LineageOS builds hebben namelijk signed keys:
[...]
Waardoor het niet mogelijk is om een officiële build over een onofficiële build heen te installeren, mocht je ooit willen overstappen.
[...]
Kan me dit eigenlijk niet echt voorstellen, maar een andere USB-kabel kan wellicht helpen. Ook de ROM's installeren via fastboot is nog te proberen.
[...]
Wat is het verschil tussen AROMA en normale Gapps en welke Gapps gebruik je bij LOS? Ik gebruik de GApps van The Open GApps project.
Klopt ja, maar ik kon geen officiële LOS13 vinden helaas. Maar dan schrijf ik die gewoon af, en ga ik alleen nog voor officiële. Maar die LOS14.1 die ik probeer zouden ook moeten werken, maar dat werkt dan weer niet.... :/

Mijn originele LG kabel ben ik kwijt. Ik weet wel dat dit beter werkte met kopiëren van dingen soms, echter gebruik ik nu wel een betrouwbare.. Ik zal eens een andere gebruiken voor het kopiëren. Daarnaast wilde ik fasboot (dat is adb toch?) gisteren proberen, maar ik kwam er niet uit hoe dit moest. Heb je misschien een linkje voor een goede guide ergens?

De AROMA is ook The Open GApps project, maar dan een grafische installer waarmee je kan kiezen welke Gapps je wel en niet wilt. Erg fijn, maar dat werkte niet, dus toen heb ik een "gewone" mini gedownload en probeer ik het met die. Ik doe volgens mij de juiste versie bij elke rom. 5.1 voor CM12.1, 6.0 voor LOS13, 7.1 voor LOS14.1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

oooskar schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:19:
[...]

Zeker niet! Maar ik kan me niet voorstellen dat er hardwarematig iets mis is. Omdat hij nooit opstartte tot aan vrijdagavond, toen ik die backup terug zette. Maar aan het einde van de troubleshoot-fase van custom ROMs waar ik nu in zit zou ik dat zeker willen proberen.

Ook omdat ik nu gemakkelijk custom ROMs erop kan zetten en flashen, en teruggaan naar stock kan best een gedoetje zijn (ik heb het een half jaar geleden gedaan, en daar was ik ook een hele dag mee bezig. Volgens mij ben ik niet zo goed in ROMs en custom roms enzo, het gaat nooit soepel :P)
De issue die ik met name zie op dit moment is de hoeveelheid die je aan het flashen bent en de hoeveelheid aan verschillende opties. Hoe meer opties je gaat proberen, des te groter de kans is op een brick en dat wil je vermijden lijkt mij.

Teruggaan naar stock is lang niet zo lastig als je denkt: https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2785089 en je weet dan wel zeker dat je telefoon stabiel is. Test dat een dag of 2 en trek dan je volgende plan.

Maar op deze manier ga je linea recta af op een fout die je gaat maken (al dan niet onbewust) en dan ben je verder van huis.

Begin met een stabiele 0 lijn voor je (verder) gaat knutselen. En dat is een custom OS gewoonweg niet.

Overigens zijn er meer ROMS dan CM/Lineage. Kijk hier gewoon even rond: https://forum.xda-developers.com/lg-g3/development

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 22-03-2017 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

oooskar schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:24:
Daarnaast wilde ik fasboot (dat is adb toch?) gisteren proberen, maar ik kwam er niet uit hoe dit moest. Heb je misschien een linkje voor een goede guide ergens?
Fastboot moet inderdaad via ADB. Hier en hier staat het een en ander uitgelegd.

Ik gebruik zelf eigenlijk nooit ADB, omdat alles via TWRP altijd perfect werkt.
Ik doe volgens mij de juiste versie bij elke rom. 5.1 voor CM12.1, 6.0 voor LOS13, 7.1 voor LOS14.1.
Dat zijn inderdaad de juiste versies en voor de LG G3 moet je de ARM versie pakken, niet de ARM64 of iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
Notna schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:26:
[...]
De issue die ik met name zie op dit moment is de hoeveelheid die je aan het flashen bent en de hoeveelheid aan verschillende opties. Hoe meer opties je gaat proberen, des te groter de kans is op een brick en dat wil je vermijden lijkt mij.

Teruggaan naar stock is lang niet zo lastig als je denkt: https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2785089 en je weet dan wel zeker dat je telefoon stabiel is. Test dat een dag of 2 en trek dan je volgende plan.

Maar op deze manier ga je linea recta af op een fout die je gaat maken (al dan niet onbewust) en dan ben je verder van huis.

Begin met een stabiele 0 lijn voor je (verder) gaat knutselen. En dat is een custom OS gewoonweg niet.

Overigens zijn er meer ROMS dan CM/Lineage. Kijk hier gewoon even rond: https://forum.xda-developers.com/lg-g3/development
Dat is waar, goed om wel met een brick rekening te houden inderdaad. Ik ga nu eerst nog proberen of LineageOS 14.1 werkt nadat ik zonder SD-kaart en met gewiped intern geheugen dit geflashed heb. Anders ga ik vanavond terug naar de originele software en inderdaad daarbij kijken hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
rens-br schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:31:
[...]
Fastboot moet inderdaad via ADB. Hier en hier staat het een en ander uitgelegd.

Ik gebruik zelf eigenlijk nooit ADB, omdat alles via TWRP altijd perfect werkt.
[...]
Dat zijn inderdaad de juiste versies en voor de LG G3 moet je de ARM versie pakken, niet de ARM64 of iets anders.
Ja ik wil ook dat TWRP perfect werkt :/, nu twijfel ik daaraan. Ik had inderdaad altijd gewoon ARM, de SD801 heeft nog geen 64 bits.

[edit]
Nu duurt trouwens het installeren van Gapps (mini) echt 3x zo lang in vergelijking met het installeren van de ROM (elke rom die ik heb geïnstalleerd), is dat normaal?

[edit]
Holy moly! Ik heb nu het intern geheugen gewist, en (toch met SD-kaart, ik had anders te weinig tijd) LOS 14.1 met Gapps mini geïnstalleerd. En nu is die voorbij het bootscherm van LG, het is nu dat lijntje van LOS, dat was bij LOS14 voorheen nog niet gebeurd! Goed teken :)

[edit]
Helaas heeft het niet mogen werken. Hij startte op in LOS14. Toen kwam ik bij wifi aan, en probeerde ik op Eduroam in te loggen. Dat wilde niet, dus ik liet hem even rusten en was met andere dingen bezig. Vervolgens bleek dat 'ie opnieuw opgestart is (weer bij het taal-welkom scherm). Daarna verder geklikt, en hij valt prompt uit om opnieuw op te starten.

Ik heb nu de SD kaart eruit gehaald, en probeer het zonder. Net weer alles gewiped, en nu de LOS14 met Gapps erop gezet. Ik wacht nu eventjes met het loskoppelen van de USB-kabel, omdat ik weleens heb gehad dat windows langer moest kopiëren dan dat windows aangaf. Hierna ga loskoppelen, dan de LOS-rom installeren --> dalvik & cache wissen --> Gapps mini flashen --> dalvik & cache wissen --> opnieuw opstarten in system. Is dat juist zo? @rens-br @Notna

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts achter elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 53% gewijzigd door rens-br op 22-03-2017 14:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

oooskar schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:08:
[...]

Ja ik wil ook dat TWRP perfect werkt :/, nu twijfel ik daaraan. Ik had inderdaad altijd gewoon ARM, de SD801 heeft nog geen 64 bits.

[edit]
Nu duurt trouwens het installeren van Gapps (mini) echt 3x zo lang in vergelijking met het installeren van de ROM (elke rom die ik heb geïnstalleerd), is dat normaal?

[edit]
Holy moly! Ik heb nu het intern geheugen gewist, en (toch met SD-kaart, ik had anders te weinig tijd) LOS 14.1 met Gapps mini geïnstalleerd. En nu is die voorbij het bootscherm van LG, het is nu dat lijntje van LOS, dat was bij LOS14 voorheen nog niet gebeurd! Goed teken :)

[edit]
Helaas heeft het niet mogen werken. Hij startte op in LOS14. Toen kwam ik bij wifi aan, en probeerde ik op Eduroam in te loggen. Dat wilde niet, dus ik liet hem even rusten en was met andere dingen bezig. Vervolgens bleek dat 'ie opnieuw opgestart is (weer bij het taal-welkom scherm). Daarna verder geklikt, en hij valt prompt uit om opnieuw op te starten.

Ik heb nu de SD kaart eruit gehaald, en probeer het zonder. Net weer alles gewiped, en nu de LOS14 met Gapps erop gezet. Ik wacht nu eventjes met het loskoppelen van de USB-kabel, omdat ik weleens heb gehad dat windows langer moest kopiëren dan dat windows aangaf. Hierna ga loskoppelen, dan de LOS-rom installeren --> dalvik & cache wissen --> Gapps mini flashen --> dalvik & cache wissen --> opnieuw opstarten in system. Is dat juist zo? @rens-br @Notna
Voor je stappen eerst nog system en data wissen. Ik zet persoonlijk altijd de roms en GAPPS op een SD kaart zodat ik de telefoon compleet kan wissen (system + data). Daarna is het met TWRP de ROM + GAPPS installeren. Als het goed is geeft TWRP daarna meteen de optie om dalvik en cache te wissen en dan te rebooten. Dat is afaik de mest standaard manier van een schone ROM installatie.

Bij nightlies is het gewoon een dirty flash met dalvik + cache delete.

Als je echter persé zonder SD kaart wilt testen moet je alleen system wipen en niet data. Anders zit je zonder files om mee te installeren :+

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 22-03-2017 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

oooskar schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:08:
Kan het niet meer precies herinneren, maar GApps installeren duurde hier ook wel aan de lange kant.
Hierna ga loskoppelen, dan de LOS-rom installeren --> dalvik & cache wissen --> Gapps mini flashen --> dalvik & cache wissen --> opnieuw opstarten in system. Is dat juist zo? @rens-br @Notna
Nu toch alles eraf is, zou ik inderdaad ook gewoon telkens alle storage wissen, voordat je een nieuw rom installeert. Verder zou ik ook gewoon de USB-Kabel aangesloten laten, ik doe dat ook altijd en kan geen kwaad. Daarmee weet je ook zeker dat je altijd spanning hebt op je telefoon.
Als je echter persé zonder SD kaart wilt testen moet je alleen system wipen en niet data. Anders zit je zonder files om mee te installeren :+
Daarom doe ik ook alles wipen -> ROM, Gapps, SuperSu kopieren -> Installeren. Of ik pak een lege SD kaart en zet daar alles op. (Alleen heeft mijn OPO geen ondersteuning voor SD kaarten)

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 22-03-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
rens-br schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:10:
[...]
Kan het niet meer precies herinneren, maar GApps installeren duurde hier ook wel aan de lange kant.
[...]
Nu toch alles eraf is, zou ik inderdaad ook gewoon telkens alle storage wissen, voordat je een nieuw rom installeert. Verder zou ik ook gewoon de USB-Kabel aangesloten laten, ik doe dat ook altijd en kan geen kwaad. Daarmee weet je ook zeker dat je altijd spanning hebt op je telefoon.
[...]
Daarom doe ik ook alles wipen -> ROM, Gapps, SuperSu kopieren -> Installeren. Of ik pak een lege SD kaart en zet daar alles op. (Alleen heeft mijn OPO geen ondersteuning voor SD kaarten)
Goed om te weten dat Gapps bij jou ook lang duurde. Dat er niet iets mis was met mijn ROM image.

Ik heb nu LOS14 geïnstalleerd, met Gapps. Hij viel wel 2x uit toen de LOS er net op stond (die was 2 uur rustend op een tafel nadat ik hem opgestart had) en ik hem probeerde in te stellen. Echter nu al een half uur niet meer. Misschien dat die gewoon een paar keer opnieuw op moest starten? Er staat me iets bij dat dit normaal is wanneer je ROMs installeert. Is dat waar? Ik neig er nu naar om even te kijken hoe het gaat, totdat die weer opnieuw opstart en het frequenter voorkomt, maar hopelijk is het nu gedaan.

[ Voor 6% gewijzigd door oooskar op 22-03-2017 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
Notna schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:45:
[...]
Voor je stappen eerst nog system en data wissen. Ik zet persoonlijk altijd de roms en GAPPS op een SD kaart zodat ik de telefoon compleet kan wissen (system + data). Daarna is het met TWRP de ROM + GAPPS installeren. Als het goed is geeft TWRP daarna meteen de optie om dalvik en cache te wissen en dan te rebooten. Dat is afaik de mest standaard manier van een schone ROM installatie.

Bij nightlies is het gewoon een dirty flash met dalvik + cache delete.

Ik heb alles gewist! Daarnaast kan ik via TWRP gewoon de zips er weer op zetten door hem in TWRP te mounten, zoals @rens-br hierboven linkte.

Ik heb hem nu zonder SD-kaart en met gewiped geheugen. Behalve de USB-kabel die ik nog niet veranderd heb (ik heb er geen bij de hand) heb ik nu veel variabelen uitgesloten. Het lijkt redelijk goed te gaan zoals je hierboven kan lezen. Hopelijk blijft dat zo.

[edit] 18:44
Ennn hij is uitgevallen en opnieuw opgestart. In deze rom, die ik nu 3 uur erop heb staan is dit dus de 3e keer. Is dit nog normaal na het installeren van een nieuwe rom of niet? Ik heb heel weinig aangepast, alleen op m'n google account ingelogd en één app geüpdate.

[edit2] 18:46
En nu zit hij in een bootloop :'(

[edit3] 18:48
Nu is het lijntje van LineageOS weer zichtbaar. Hij is dus voorbij de bootloop.

[edit4] 18:52
Hij was opgestart, ik zag even mijn lockscreen. Meteen daarna viel die weer uit en zit die weer in de bootloop. Ik heb hem aan mijn laptop gehangen om eventueel een kapotte batterij uit te sluiten, maar dat helpt niets.

Ik kan gewoon niet geloven dat er iets kapot is gegaan omdat ik een backup terug zette. Ik móet iets fout doen, of ergens niet aan denken ofzo. Mijn telefoon kan niet eerst 5 maanden goed werken op één rom, zonder problemen of random restarts en dan ineens kapot gaan omdat ik een backup terugzet..

[edit5] 19:23
Ik heb nu die onofficiële rom van LOS 13 geprobeerd. Die start nu wel gewoon op, ook samen met Gapps. Maar hij startte binnen 5 minuten weer opnieuw op.. Dit leek een softe reboot, omdat de app die aan het updaten was wel weer doorging.

Kan het misschien iets te maken hebben met welke firmware of iets ik draai? In deze thread zie ik iets dergelijks over de OPO staan.

[edit6]
Sinds ik het intern geheugen heb gewiped en de sd-kaart eruit heb gegooit lijken de roms veeeeel beter te werken! Toch valt 'ie soms nog uit. Ik vermoed dat er iets mis is met het interne geheugen, dat daar een corrupt stukje ofzo inzit. @rens-br @Notna weten jullie misschien een guide hoe ik dat snel kan repareren/in kaart kan brengen?

[ Voor 46% gewijzigd door oooskar op 22-03-2017 21:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

oooskar schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:28:
Sinds ik het intern geheugen heb gewiped en de sd-kaart eruit heb gegooit lijken de roms veeeeel beter te werken! Toch valt 'ie soms nog uit. Ik vermoed dat er iets mis is met het interne geheugen, dat daar een corrupt stukje ofzo inzit. @rens-br @Notna weten jullie misschien een guide hoe ik dat snel kan repareren/in kaart kan brengen?
Dat vermoeden had ik al. Ik ben ook bang dat er niet echt een guide is. Wanneer het namelijk defect is, is het simpelweg niet te repareren.

Om alle custom ROM's uit te sluiten, zou ik gewoon nog even teruggaan naar stock. Als je daar dezelfde problemen ervaart ben ik inderdaad bang dat het toestel defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
rens-br schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:11:
[...]
Dat vermoeden had ik al. Ik ben ook bang dat er niet echt een guide is. Wanneer het namelijk defect is, is het simpelweg niet te repareren.

Om alle custom ROM's uit te sluiten, zou ik gewoon nog even teruggaan naar stock. Als je daar dezelfde problemen ervaart ben ik inderdaad bang dat het toestel defect is.
Omdat ik wel alleen nog LOS14 had geprobeerd toen ik mijn interne geheugen had bewist en de SD kaart eruit liet, probeer ik het nu eerst nog met LOS13. Ik heb hem vanochtend geflashed, en het lijkt goed te gaan. Wanneer deze weer kapot gaat zal ik de originele software erop zetten.

Ik heb zo'n weerstand om die originele software erop te zetten doordat ik daar de vorige keer heel erg veel moeite mee had. Dat kwam omdat er soms een stap niet bij stond, of het nét even anders moest dan in de guide stond. Dat was frustrerend. En hoewel ik er ervaring mee heb, kijk ik er nog niet bepaald naar uit.. Jullie hebben wel helemaal gelijk dat dit de logische vervolgstap zal zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

oooskar schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:54:
[...]

Omdat ik wel alleen nog LOS14 had geprobeerd toen ik mijn interne geheugen had bewist en de SD kaart eruit liet, probeer ik het nu eerst nog met LOS13. Ik heb hem vanochtend geflashed, en het lijkt goed te gaan. Wanneer deze weer kapot gaat zal ik de originele software erop zetten.

Ik heb zo'n weerstand om die originele software erop te zetten doordat ik daar de vorige keer heel erg veel moeite mee had. Dat kwam omdat er soms een stap niet bij stond, of het nét even anders moest dan in de guide stond. Dat was frustrerend. En hoewel ik er ervaring mee heb, kijk ik er nog niet bepaald naar uit.. Jullie hebben wel helemaal gelijk dat dit de logische vervolgstap zal zijn.
1. Download LG Up
2. Download de laatste KDZ: https://lg-firmwares.com/download-file/?fileId=391
3. Selecteer de 'Refurbish' Optie in LG UP
4. Wachten tot alles klaar is.

Andere opties staan hier:

https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2785089

Het enige wat je kwijt bent, is root. Maar dan weet je wel zeker of je telefoon hardwarematig goed is of niet en hoe je nu verder moet. Root verkrijgen, TWRP installeren en met ROMS spelen is echt niet het moeilijkste. Goed lezen wat er staat en je moet er niet langer mee bezig zijn dan een halve dag voor stock en weer terug naar AOSP

Je bent meer tijd kwijt geweest met klooien met LOS14 dan dat je nodig zou hebben gehad met terug gaan naar stock en weer naar LOS14 te gaan :+

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 23-03-2017 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
Thanks! Ik ga die guide met lg up volgen mocht dat nog nodig zijn :). Klinkt een stuk simpeler dan flashtool 2014, die was rottig.

Ik zit nu sinds vanochtend 9 uur op LOS13, met gapps. Vanmiddag viel die 1x uit, nadat ik een stresstest voor ram en CPU heel kort had uitgevoerd en toen even in de instellingen van de app wilde kijken. Dat was vandaag de enige keer gelukkig. Vervolgens had ik de stresstest nog 5 minuten laten runnen, de CPU en het ram leken prima. Ook werd de batterij iets van 42 graden en onder constant de hoogtste spanning. Concluderend lijkt me dat de CPU, het ram en de batterij hiermee uitgesloten kunnen worden als mogelijk probleem.

Het lijkt me dat het geheugen misschien een beetje verneukt was/is. Ik had ook een hele oude versie van TWRP gebruikt om die initiële backup te maken die ik afgelopen vrijdag had teruggezet. Misschien dat dit ermee te maken heeft. Daarnaast lijkt mijn telefoon LOS14 niet goed te draaien. Nu dat ik op LOS13 zit lijkt het goed te gaan. Ik durf alleen nog geen whatsapp te installeren, daar vertrouw ik hem nog niet genoeg voor. Ik heb vandaag wel 1 uur en 20 minuten SOT gehad, dus dat is best wel een test voor de huidige ROM.

Overigens heb ik de manier waarop die uitvalt nog niet omschreven: het gebeurd altijd wanneer ik iets probeer aan te klikken. Dan bevriest het scherm, ik denk dat ik het niet goed heb aangeklikt dus druk opnieuw, maar na een halve seconde valt 'ie uit. Vervolgens krijg ik meteen het lg start scherm. Meestal lijkt 'ie dan helemaal opnieuw op te starten, maar 1x was het ook duidelijk dat die een "softe" reboot had (dit was nog op LOS14). Vervolgens startte hij steeds frequenter opnieuw op. Toen ik een restore had gehad ging dit zelfs zo ver dat hij alleen maar opnieuw opstartte de hele tijd. Zo ver heb ik het met een custom ROM niet laten komen want dan flashte ik nieuwe, maar het leek wel frequenter te worden als ik ook wat langer wachtte.

[edit] 23:00
Ennnn hij viel weer uit, rond 21:00 en nu net. Ik ben atm via LGUP de kdz aan het terugzetten. Terug naar stock! ;). Hopelijk helpt dit, ik laat het weten.

[edit2] 23:17
Holy moly, wat is LGUP een verademing over mijn ervaring met Flashtool! Het kostte me letterlijk een half uurtje, thanks voor het linken hiernaar! _/-\o_ Ik had anderhalf jaar geleden, nét voor LGUP uitkwam, dus zo'n slechte ervaring met Flashtool haha.

[edit3] 12:26
Hij viel weer uit net. Volgens mij was het een softe reset deze keer. Daarna kreeg ik de bijgevoegde foutmelding.

Hierbij de afbeelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uMP5wjfiMNUxEvrHzlD9foUw/thumb.png

[ Voor 41% gewijzigd door oooskar op 24-03-2017 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcfreak1997
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:30
dat is gewoon een standaard melding als je hem telkens opnieuw opstart als je niet de officele rom erop heb geflashed ik had een lg g flex 2 en had via lg up de rom 6.0 erop gelfashed telkens als je hem opnieuw opstart krijg je die melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
Oh wat goed om te weten! Ik was al in de war, omdat ik geen ROM kon vinden die die foutmelding niet had. Behalve een Android 5.0 ROM, maar dat is toch wat minder optimaal.

Overigens heb ik het een tijdje met 5.0 en 6.0 geprobeerd, maar mijn telefoon bleef uitvallen. Vandaar dat ik nu op zoek ben naar een LG G3 met een kapot scherm om het moederboard en alles te vervangen, dan zou die het weer moeten doen :). Gelukkig heb ik het moederboard al eerder een keer vervangen, en dat lukt me wel. Nu nog een LG G3 met een kapot scherm vinden!
Pagina: 1