Ik wil op korte termijn een nieuwe pc aanschaffen. Na 10 jaar is mijn huidige samenstelling te verouderd:
Huidige systeem:
Intel Core 2 Duo 8400
4GB RAM
AMD HD 4870 1GB
1TB HD
Erg tevreden mee geweest. Heeft het lang volgehouden, maar de nieuwe spellen zijn nu uiteraard niet te draaien. Ook is het niet hebben van een SSD niet meer van deze tijd.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zo lang mogelijk kunnen gamen zonder te upgraden. Na de kast ga ik op zoek naar een 1440p monitor. Voor nu gebruik ik twee 1080p monitoren. Het is geen probleem om over een aantal jaren op de laagste settings te moeten spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de kast alleen vind ik max 1500 een mooie prijs. Goede prijs/performance verhouding is belangrijker .
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur neem ik mee. Het betreft hier alleen de kast.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eén sterke videokaart die jaren mee kan. Een SSD van 250-500GB en een losse 1TB harde schijf. Enige andere eis is dat ik 3 schermen kan aansluiten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte maakt niet uit. Geluid is ook geen probleem. Laag energiegebruik is meegenomen.
Ga je overklokken?
Nee, ik wil het liefst zijn min mogelijk aan de pc hoeven doen. Zo lang mogelijk gamen zonder te upgraden.
Wat verwacht je van ons?
Een check op mijn samenstelling. En vooral op het moederbord en de voeding. Ik vind het lastig om me hier goed over in te lezen. Daarnaast is mijn keuze voor de MSI 1080 ook niet gebaseerd op veel kennis. Misschien dat jullie een andere 1080 aanraden?
- moederbord: eigenlijk hoe minder, hoe beter, als de grafische kaart er maar in past
- voeding: ik heb gelezen dat een voeding van 500w volstaat voor een 1080, maar volstaat een 450 ook? zo ja, welke kunnen jullie aanraden kwa betrouwbaarheid?
- grafische kaart: 3 monitoren op aan te sluiten, maar ik zal gamen op één 1440 monitor
Mijn nieuwe concept samenstelling:
Alvast bedankt voor de reacties.
Huidige systeem:
Intel Core 2 Duo 8400
4GB RAM
AMD HD 4870 1GB
1TB HD
Erg tevreden mee geweest. Heeft het lang volgehouden, maar de nieuwe spellen zijn nu uiteraard niet te draaien. Ook is het niet hebben van een SSD niet meer van deze tijd.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zo lang mogelijk kunnen gamen zonder te upgraden. Na de kast ga ik op zoek naar een 1440p monitor. Voor nu gebruik ik twee 1080p monitoren. Het is geen probleem om over een aantal jaren op de laagste settings te moeten spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de kast alleen vind ik max 1500 een mooie prijs. Goede prijs/performance verhouding is belangrijker .
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur neem ik mee. Het betreft hier alleen de kast.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eén sterke videokaart die jaren mee kan. Een SSD van 250-500GB en een losse 1TB harde schijf. Enige andere eis is dat ik 3 schermen kan aansluiten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte maakt niet uit. Geluid is ook geen probleem. Laag energiegebruik is meegenomen.
Ga je overklokken?
Nee, ik wil het liefst zijn min mogelijk aan de pc hoeven doen. Zo lang mogelijk gamen zonder te upgraden.
Wat verwacht je van ons?
Een check op mijn samenstelling. En vooral op het moederbord en de voeding. Ik vind het lastig om me hier goed over in te lezen. Daarnaast is mijn keuze voor de MSI 1080 ook niet gebaseerd op veel kennis. Misschien dat jullie een andere 1080 aanraden?
- moederbord: eigenlijk hoe minder, hoe beter, als de grafische kaart er maar in past
- voeding: ik heb gelezen dat een voeding van 500w volstaat voor een 1080, maar volstaat een 450 ook? zo ja, welke kunnen jullie aanraden kwa betrouwbaarheid?
- grafische kaart: 3 monitoren op aan te sluiten, maar ik zal gamen op één 1440 monitor
Mijn nieuwe concept samenstelling:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7500 Boxed | € 207,75 | € 207,75 |
| 1 | Asus Prime B250-Plus | € 88,90 | € 88,90 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G | € 582,95 | € 582,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 51,90 | € 51,90 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 102,50 | € 102,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB | € 118,95 | € 118,95 |
| 1 | Corsair CS550M | € 73,95 | € 73,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 166,95 | € 166,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.393,85 | |
Alvast bedankt voor de reacties.