Toon posts:

Ik wil Athlon, welk moederbord is het beste

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil overstappen van pentium III 450 naar een athlon, kan pc_prive doen, maar ik heb geen idee welk moederbord ik zal gaan kopen. Ik wil stabiliteit en de mogelijkheid tot overclocken. Iemand suggesties???????

• TheGrimReaper
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

Ik heb een Abit KT7 en die bevalt prima. Je kunt ook aan een Asus A7V denken. Deze kunnen bijde de multiplier van een ge-unlocked duron/thunderbird wijzigen.

Er zijn zat revieuws over te vinden.

= TheGrimReaper op tweakers

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
KT7 kan toch ook multipliers veranderen?

Je kan beter de Abit nemen, omdat het qua stabilliteit niet zoveel uitmaakt, en je bij de Abit 6 pci gaten hebt. De Asus heeft er 5 waarvan er 0 een eigen irq hebben, ze zijn allemaal wel ergens mee geshared, en dat is soms lastig.

Verwijderd

Asus en Abit komen beide goed uit de reviews.

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
Het zijn allebei goede moederborden, maar als je bijvoorbeeld makkelijk wil overklokken kan de KT7 een aanrader zijn.

Beide borden kunnen de multiplier aanpassen, maar het voordeel van de KT7 t.o.v. de Asus A7V voor overklokken is dat je met de KT7 alle instellingen (multiplier, fsb, voltage etc) in het BIOS kunt doen, terwijl je bij de A7V iig voor de multiplier dipswitches moet verzetten. Als je van plan bent de multiplier geregeld aan te passen, is het een beetje onhandig als je iedere keer je kast open moet maken en die dipswitches moet omzetten.

Verder kan een ander voordeel van de KT7 zijn dat deze ook een ISA slot heeft. Dat kan handig zijn als je nog een oude ISDN of scannerkaart o.i.d. hebt liggen. De Asus A7V heeft geen ISA, maar AMR. En daar heb je eigenlijk vrij weinig aan.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

Indien het met de nieuwe leveringen erg moeilijk wordt het multiplier lock te doorbreken zie ik het nut van zo'n dure asus of abit niet echt meer in. Of er moet op korte termijn een truukje komen (of is er al?) zodat je ze nog steeds kan unlocken.

Anders is de veel goedkoper om bv een msi te nemen.
Pagina: 1