Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjee
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-03-2017
Ik heb enige tijd gekeken en gezocht naar een volledige nieuwe setup (versterker, subwoofer, speakers)
Deze setup wil ik vooral gebruiken voor muziek en games (4.1). dit al wil ik aan kunnen sluiten op mijn computer in mijn slaapkamer

Nu heb ik wat gevonden en nu is mijn vraag of dit een goede setup is:

versterker: PIONEER VSX-831
Subwoofer: Klipsch RP-112SW / RP-110SW
Speakers: 4 stuks: Impedantie 3 ohm, passief.

of is deze setup een beetje te?

[ Voor 6% gewijzigd door michaeltjee op 22-03-2017 15:56 . Reden: Aanpassing ruimte ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:40
Nou, hier worden we ook geen steek wijzer van. Goed, gaan we dan met het antwoord:

Nee.
  • Om te beginnen: de receiver doet alleen speakers met een impedantie van 6-16 ohm (zoek het model maar eens op in Pricewatch, en kijk naar de foto van de achterkant).
  • Ten tweede: wat zijn die "speakers"? Zijn dat van die kleine melkpakjes? Wordt een lekkere scheve verhouding tussen je sub en de rest.
  • Ten derde: Leuke receiver. Heb je m ook echt nodig? Moet alles in 4k? Heb je wel tig HDMI poorten nodig?
  • Ten vierde: Een 12-inch sub in een slaapkamer? You go girl. Tipje van de sluier: in mijn slaapkamer (9m2) wil ik mijn 8-inch subje al niet harder dan 15% procent hebben staan, met het geluid vanuit de PC op maximaal 40%. Onderburen kwamen laatst al even vertellen dat ze konden meegenieten.
  • Ten vijfde: Hoe ziet de ruimte eruit? Oppervlakte, locatie etc (12-inch subje boven iemand anders zijn slaapkamer is misschien niet een topplan.
  • Ten zesde: Budget?
  • Ten zevende: Zijn er redenen dat je nu op deze combinatie bent uitgekomen?
Kort samengevat: eerst nog even nadenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies doen we in CEA; ik schuif je topic dus die kant op.

Daarnaast roept je openingspost voornamelijk vragen op zoals je hierboven kunt lezen. Misschien moet je eerst maar eens goed alles op een rijtje zetten.
Dit doen we niet op het forum. Check Het algemeen beleid #groeten nog even.