Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinsky11
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-07 19:25
Stel je bent in loondienst en je hoeft voor je werk nooit ergens fysiek aanwezig te zijn. Ik kan mij voorstellen dat in het toenemend digitale leven een dergelijke situatie niet ondenkbaar is. Zou het dan niet ideaal zijn om naar een land te verhuizen waar euros veel meer waard zijn? :+

Wat denken jullie? Of zijn hier wellicht zelfs mensen die in zon situatie zitten? Zoja, wat voor functie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Daar is een poosje geleden nog een topic over geweest: Digitale nomaden

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:39
Er is ooit een reportage van Ryanair geweest.
Een engelse brandweerman met shiften van 24h had zijn planning zo voor elkaar dat hij in Praag woonde, en heen en weer vloog. Dat was voor hem interessanter dan een veel te duur huis kopen in Engeland.

In de streek rond Cahors wonen er nogal wat van die IT kerels die voor Engelse bedrijven werken.
En in Lille wonen er nogal wat lagere bedienden uit de financiële sector die met de TGV pendelen naar Londen, ook om de Engelse huizenprijzen te vermijden.

Moet kunnen als er een goedkope vliegverbinding bestaat.
Maar als je echt een héél goedkoop leven wil (denk aan Afrika, Roemenie etc), dan zijn de faciliteiten er ook naar. Een goede internetverbinding is een punt, maar goede scholen voor je kinderen of een degelijk hospitaal lijkt me ook belangrijk.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:30
Ik werk remote voor een bedrijf in het Verenigd Koninkrijk en ik vind het fantastisch. Ik vlieg gemiddeld een keer per maand naar HQ, maar dat vind ik ook wel prima, zie je je collega's ook nog eens.

Mijn baan is Developer Evangelist bij een ontwerper van semi-conductors, dus ik ben sowieso veel onderweg, en dan de stap naar volledig remote is niet zo moeilijk. Het was een van mijn eisen toen ik hier ging werken. Voor zover ik weet werkt er verder vrijwel niemand van afstand bij ons.

Hiervoor werkte ik drie jaar voor een Noors bedrijf (ZZP) in een vergelijkbare functie (open-source ontwikkelaar aan Mozilla producten en daarnaast evangelism) en daar werkte ik al remote voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:05

Basszje

Reisvaap!]

Ik werk vanuit Oekraine voor een Amerikaans bedrijf, Webdev. En ja dat scheelt nogal in je vaste lasten inderdaad :+ . Mijn collega's wonen in Samara ( Rusland ), Costa Rica, Brazilie en Seattle. Leuk met de tijdzones dus.

Op zich zou ik me niet rijk rekenen trouwens dat het overal makkelijk is om snel aan de slag te kunnen. Je moet immers wel gewoon dagelijks achter je bureau zitten, dus icm met bv veel reizen is dat lastig.

Nadelen:
- Bij meeste functies 'concurreer' je met de rest v/d online wereld. Vooral als je niet goedkoop bent als zeg met een Oekrainer of iemand uit India
- Stabiele internetverbinding nodig die ook grote files een beetje vlot overpompt
- Eeuwig gezeik met international betalingsverkeer

( Oekraine is zelf een erg leuk land om in te wonen maar je krijgt ook wel 'waar' voor je geld qua overheid en infrastructuur. Dus geen politie, normale ziekenhuizen, eeuwig in de rij staan voor verblijfsvergunning, altijd onduidelijkheid en elke 3 maanden gegarandeerd nieuwe wetgevingen ( of opgeheven instanties ) )

[ Voor 17% gewijzigd door Basszje op 21-03-2017 09:45 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-07 07:46
Offtopic: wij hadden een collega op ons Russische kantoor die veel thuiswerkte. Op een gegeven moment komt de vraag of we hem niet wat meer willen betalen... omdat het leven in Nieuw-Zeeland niet te doen is op een Russisch salaris. Blijkt-ie al maanden geleden geëmigreerd te zijn, zonder dat iemand ervan af wist! Sindsdien houden we het een beetje beter in de gaten :).
Pagina: 1