another minecraft problem(server timed out)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiddit
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:54
samen met een paar vrienden proberen we via hamachi op een server te spelen.
bij iedereen gaat het goed behalve bij mij.
ik ben een keer voor een minut of 5 op de server geweest maar toen werdt ik er uit gegooid en als ik weer probeer in te loggen krijg ik timed out.
ik heb al verschillende dingen met me firewall en porten geprobeerd en kan verder ook niet echt nog een bruibare oplossing vinden.
als ik ping via hamachi naar waar de server draait dan krijg ik die wel gewoon terug.

ik hoop dat hier iemand is die me verder kan helpen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:48
Is er een rede dat je verbinding wilt maken via Hamachi? het is veel simpeler om de "tussenlaag" eruit te halen door de minecraft poorten van de server open te zetten en rechtstreeks verbinding te maken.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiddit
Axewi schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:57:
Is er een rede dat je verbinding wilt maken via Hamachi? het is veel simpeler om de "tussenlaag" eruit te halen door de minecraft poorten van de server open te zetten en rechtstreeks verbinding te maken.
omdat hij een via ziggo alleen een ipv6 heeft en geen poorten kan open zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Je zou eens kunnen proberen om de hamachi adapter op plek 1 te zetten:
https://secure.logmein.co...hi_nw_change_adapter.html

Verder is het hele idee van ipv6 dan je geen gebruik meer maakt van NAT dus een poort openzetten moet juist makkelijker worden i.p.v. moeilijker. Anders even contact opnemen met Ziggo en aangeven dat je gebruik maakt van portforwards en dat je dus terug wil op ipv4 zolang dit niet kan met ipv6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiddit
Axewi schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 08:33:
Je zou eens kunnen proberen om de hamachi adapter op plek 1 te zetten:
https://secure.logmein.co...hi_nw_change_adapter.html

Verder is het hele idee van ipv6 dan je geen gebruik meer maakt van NAT dus een poort openzetten moet juist makkelijker worden i.p.v. moeilijker. Anders even contact opnemen met Ziggo en aangeven dat je gebruik maakt van portforwards en dat je dus terug wil op ipv4 zolang dit niet kan met ipv6.
als ik bij die link kijk en dat volg dan klopt er al iets niet bij mij.
als ik bij geavanceerde instellingen kijk daar staat hamachi niet tussen alleen: Microsoft Windows-netwerk, Microsoft netwerkproviders... en Web Cleint Network

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
hiddit schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 08:54:
[...]

als ik bij die link kijk en dat volg dan klopt er al iets niet bij mij.
als ik bij geavanceerde instellingen kijk daar staat hamachi niet tussen alleen: Microsoft Windows-netwerk, Microsoft netwerkproviders... en Web Cleint Network
Maak je toevallig gebruik van Windows10 dan kan het kloppen Windows 10 maakt gebruik van metrics.

Let op: Maak van te voren een screenshot van je huidige instellingen voordat je de metrics gaat veranderen zodat je altijd terug kan naar de juiste situatie!

https://www.ghacks.net/20...priorities-in-windows-10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiddit
Axewi schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:35:
[...]

Maak je toevallig gebruik van Windows10 dan kan het kloppen Windows 10 maakt gebruik van metrics.

Let op: Maak van te voren een screenshot van je huidige instellingen voordat je de metrics gaat veranderen zodat je altijd terug kan naar de juiste situatie!

https://www.ghacks.net/20...priorities-in-windows-10/
dat heb ik gedaan, ik heb hamachi naar tien gezet de laagste daar boven staat op 25.
maar het heeft nog geen zin krijg nog steeds timed out

hier het laatste stukje van de laatste inlog poging

[20:27:10] [Client thread/INFO]: Connecting to 25.108.141.120, 25565
[20:27:15] [Netty Client IO #3/INFO]: Server protocol version 2
[20:27:15] [Netty Client IO #3/INFO]: Attempting connection with missing mods [] at SERVER
[20:27:36] [Netty Client IO #3/ERROR]: NetworkDispatcher exception
io.netty.handler.timeout.ReadTimeoutException
[20:27:36] [Netty Client IO #3/INFO]: Started loading custom ArmorMaterial Values from Config.
[20:27:36] [Netty Client IO #3/INFO]: Loading of the custom ArmorMaterial Values has succesfully been performed!
[20:27:36] [Netty Client IO #3/INFO]: Reset configs to client values for com.enderio.core.common.config.ConfigHandler
[20:27:36] [Netty Client IO #3/INFO]: [4.0.0-beta-6] Failed to restore setting, probably due to unsuccessful connection to a server.
[20:27:36] [Netty Client IO #3/INFO]: Disconnect from server: Unregistering RFTools dimensions
[20:27:36] [Netty Client IO #3/INFO]: Loading configuration files

[ Voor 47% gewijzigd door hiddit op 21-03-2017 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:31
hiddit schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:21:
[...]

dat heb ik gedaan, ik heb hamachi naar tien gezet de laagste daar boven staat op 25.
maar het heeft nog geen zin krijg nog steeds timed out

hier het laatste stukje van de laatste inlog poging

[20:27:10] [Client thread/INFO]: Connecting to 25.108.141.120, 25565
[20:27:15] [Netty Client IO #3/INFO]: Server protocol version 2
[20:27:15] [Netty Client IO #3/INFO]: Attempting connection with missing mods [] at SERVER
[20:27:36] [Netty Client IO #3/ERROR]: NetworkDispatcher exception
io.netty.handler.timeout.ReadTimeoutException
[20:27:36] [Netty Client IO #3/INFO]: Started loading custom ArmorMaterial Values from Config.
[20:27:36] [Netty Client IO #3/INFO]: Loading of the custom ArmorMaterial Values has succesfully been performed!
[20:27:36] [Netty Client IO #3/INFO]: Reset configs to client values for com.enderio.core.common.config.ConfigHandler
[20:27:36] [Netty Client IO #3/INFO]: [4.0.0-beta-6] Failed to restore setting, probably due to unsuccessful connection to a server.
[20:27:36] [Netty Client IO #3/INFO]: Disconnect from server: Unregistering RFTools dimensions
[20:27:36] [Netty Client IO #3/INFO]: Loading configuration files
Weet je zeker dat dit IP adres klopt (25.108.141.120)????
Kan mij niet herinneren dat Hamachi dit type IP adres uit geeft namelijk
Na wat extra zoekwerk gezien dat Hamachi dit wel degelijk uitdeelt. Excuus hiervoor!

Maar controlleer voor de zekerheid het IP adres even. Mogelijk dat dit toch het issue is.

[ Voor 35% gewijzigd door Wylana op 22-03-2017 12:04 . Reden: typo's ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1