Oude belasting aangifte cdroms/diskettes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinekez
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik weet niet of die de juiste plek is om mijn vraag te stellen, maar ik ben een beetje ten einde raad.
Ik ben namelijk op zoek naar belastingsoftware uit 1998/1999.
Ja, ik weet het, het is erg lang geleden, maar het is ivm de ziektewet die mij nu na bijna 20 jaar eindelijk toegekend is
Aangezien ik alleen maar inkomsten in 1998 en 1999 heb gehad en van daaruit mijn toekomstige "loon" berekend moet worden, ben ik op zoek naar alle belasting-software (evt boeken / aangiftes ook goed) uit die tijd.
Ik heb namelijk wel nog de aanslagen uit die tijd, maar daar kan het UWV niks mee.
Ik hoop van harte dat iemand mij kan helpen daarmee
Bij de belastingdienst zelf kunnen ze mij ook niet helpen.
Had daar al een schriftelijk verzoek ingediend.
Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Heb je software nodig om een bepaald bestand te kunnen openen oid?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 887189

Fraude plegen van 20.000 euro of meer, kijken of ze dan nog niks van je loon gegevens weten bij de Belastingdienst van zo lang terug.

Maar serieus. Met oude software ga je natuurlijk geen loongegevens krijgen, hooguit dat je een berekening zelf kunt doen. Maar er zal ongetwijfeld op het internet wel ergens staan hoe je de (loon)belasting vanaf 1998 zelf kunt berekenen en heb je geen oude software nodig.

En dat schriftelijk verzoek, was daar het antwoord op gekomen dat ze je niet kunnen helpen of moet je daar nog antwoord op krijgen?

Ik denk dat je vraag simpelweg is: hoe kom ik aan mijn loongegevens van 1998/1999?

Blijkbaar staat er niks in suwinet, anders had UWV zelf wel die berekening kunnen maken en de Belastingdienst zal dan ook moeilijk zijn omdat het verouderd is qua gegevens en systeem (neem als voorbeeld die bonnetjes affaire, er moet veel moeite gedaan worden om een verouderd systeem open te breken simpel gezegd, als ze dat bij iedereen moeten doen komen ze niet aan de reguliere taken toe). Enige wat ik zou kunnen bedenken is bij bedrijf zelf navragen of eventueel het bedrijf dat het heeft overgenomen. Er vanuit gaande dat je zelf geen loonstroken meer hebt uit die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Net even recente aangifte door een teksteditor heen gegooid, alles is prima leesbaar. heb je dit ook geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ik vraag me af wat je aan de software hebt? Die gaat niet magisch je gegevens genereren toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:54
Ik heb setup_ib99.exe :)

IB98 heb ik een zipje van de installatiedirectory van met oa IB1998W.EXE.

Van 2000 heb ik (nog) niets kunnen vinden. de search door de backup loopt nog

--
@Tinekez: heb je zelf nog wel de databestanden dan?

[ Voor 96% gewijzigd door Rukapul op 20-03-2017 17:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

En het dan op een floppydisk zetten en opsturen, grote kans dat de persoon die dat openmaakt geen idee heeft wat het is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik heb 1998 en 1999 voor je. PM even een emailadres, dan krijg je ze.
Gmail (en anderen?) negeren mail met een .exe erin, ook als het in een .zip zit. Dus laat maar weten hoe je het wil hebben.

Het is me niet duidelijk wat je er precies mee wil doen, maar dat is aan jou 8)
Anoniem: 887189 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:42:
Fraude plegen van 20.000 euro of meer, kijken of ze dan nog niks van je loon gegevens weten bij de Belastingdienst van zo lang terug.
Ook voor fraude gaan ze niet zo ver terug.

[ Voor 22% gewijzigd door RemcoDelft op 20-03-2017 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

RemcoDelft schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:17:
Gmail (en anderen?) negeren mail met een .exe erin, ook als het in een .zip zit. Dus laat maar weten hoe je het wil hebben.

[...]

Paswoord opzetten en filenames ook encrypten (Gaat met winrar), dan pakt gmail het wel aan dacht ik

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinekez
oh, helemaal super! Ik ga je zo een pm sturen RemcoDelft.
Ik ben met een paar anderen bezig om te kijken hoe ik mijn brutoloon terug kan "vinden".
Of in ieder geval een bedrag redelijk daarin de buurt.
Omdat alle wetten van toen veranderd zijn, komen wij er niet helemaal uit hoe we eraan moeten komen ivm bepaalde vaste aftrekposten.
Ik ben vandaag gebeld door de belastingdienst met de mededeling dat alle aangiftes en jaaropgaven er niet meer waren.
Ook het terugrekenen naar het brutoloon konden zij niet doen ivm missen gegevens.
Daarom ging ik het hier maar proberen.
Om zo zelf met het programma te gaan bereken hoe ik aan de loonheffing en andere bedragen gekomen ben op de aanslag.
Als ik niet met brutoloon aan kom, gaat het UWV rekenen met mijn belastbaar inkomen. En dat scheelt een paar duizend euro per jaar.
Allemaal hartstikke bedankt voor het reageren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Kun je dan niet beter gewoon je werkgever uit die tijd benaderen? Jaaropgave....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreakNL schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:42:
Kun je dan niet beter gewoon je werkgever uit die tijd benaderen? Jaaropgave....
Werkgever hoeft/moet dit maar tien jaar te bewaren en zal het zeker dan ook niet meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinekez
ja, dat heb ik ook al geprobeerd uiteraard. Maar ook zij hebben inderdaad die gegevens niet meer (uitzendbureau)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Tinekez schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:37:
ja, dat heb ik ook al geprobeerd uiteraard. Maar ook zij hebben inderdaad die gegevens niet meer (uitzendbureau)
bank afschriften ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinekez
nee die heb ikzelf niet meer. De bank helaas ook niet. Mijn rekeningnummer was zelfs alweer opnieuw uitgegeven (was inmiddels van bank gewisseld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Het is op zich niet zo ingewikkeld om je loon uit te rekenen. Althans volgens mijn aangifte van toen. :P

Vastgesteld belastbaar inkomen (op de aanslag 1999) + beroepskosten (Æ’ 3174 was dat bij mij, fulltime) + evt.reiskosten (reiskostenforfait (max Æ’ 2050 bij fulltime denk ik) min de ontvangen reiskosten) = totaal loon van de aangifte (en die klopt met mijn jaaropgave).

Maar ik was alleenstaand, geen kinderen, geen huis etc. Zal vast anders worden als jij daar wel iets van had/hebt.

Maar geen software meer hier.

[ Voor 3% gewijzigd door Bastien op 20-03-2017 22:57 ]

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinekez
ja, wij hebben het al op allerlei manieren proberen uit te rekenen , maar er bleven gaten... ik had ook erg veel ziektedagen , ik was zwanger en bevallen in 99. zat met jeugdloon(weet niet of dat iets uitmaakte). maar we komen in ieder geval niet uit met het rekenen. En denk dat het misschien ook scheelt als je via uitzendbureau werkte?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinekez
Ik wil jullie even laten weten dat we dankzij de aangifte-programma's die ik hier verkregen heb, de gehele aangifte kloppend hebben gekregen met de aanslag!
Nu moet ook alles helemaal goed gaan komen bij het UWV.
Thanks allemaal!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Tinekez schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 00:43:
Ik wil jullie even laten weten dat we dankzij de aangifte-programma's die ik hier verkregen heb, de gehele aangifte kloppend hebben gekregen met de aanslag!
Nu moet ook alles helemaal goed gaan komen bij het UWV.
Thanks allemaal!!!
Fijn dat je terugkoppeling doet en het hier laat weten.
Hier kunnen andere mensen misschien ook iets aan hebben.
Toppie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-train
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-04 17:04

F-train

to Coney Island

Ik heb een dergelijk probleem:

ik heb m'n gegevens nodig van 1998. Ik heb braaf het hele programma opgeslagen indertijd, maar het wil niet meer openen (Windows 10).

IB1998W.exe geeft:"deze app kan niet worden uitgevoerd op uw pc."
Ook na de probleemoplosser compatibiliteit hetzelfde.

Weet iemand hoe ik bij de opgeslagen gegevens kan komen?

Edit:
Nog een keer terug gelezen, maar begrijp ik goed dat ik met setup_ib98.exe (of 99) het programmaatje opnieuw zou kunnen installeren en openen?
Zo ja, heeft iemand dit voor mij?

[ Voor 21% gewijzigd door F-train op 28-11-2018 17:05 ]

I love the smell of Jetfuel in the morning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Proberen op Windows 7 of Windows XP? (desnoods virtueel?)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-train

F-train

to Coney Island

Ik heb een virtualbox met XP die compleet te downloaden was geprobeerd, nog niet gelukt.
(En heb geen installatiedisken meer van XP)

[ Voor 20% gewijzigd door F-train op 28-11-2018 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Klein beetje offtopic, maar ik ben toch wel benieuw waarom je de gegevens van 1998 nodig hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F-train

F-train

to Coney Island

Scheiding met verrekeningsbeding.
Had jaarlijks gemoeten, doet niemand, dus nu achteraf.

Heb dus ook alleen maar de getallen nodig, niet de hele aangifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 854237

RemcoDelft schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:17:

[...]

RemcoDelft, heeft u dat aangifte programma van 1999 nog steeds in bezit? Ik heb mijn aangifte nog wel maar dat moet ingelezen worden in het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Anoniem: 854237 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 23:40:
[...]

RemcoDelft, heeft u dat aangifte programma van 1999 nog steeds in bezit? Ik heb mijn aangifte nog wel maar dat moet ingelezen worden in het programma.
Ik heb TJ1999S.EXE (en TJ2000UW.EXE), maar: hoe is die 20 jaar later nog relevant?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 854237

Ik zou daarmee aan kunnen tonen dat ik geen lijfrente premie heb afgetrokken van de belasting. Heb namelijk nog wel de aangifte zelf, maar niet meer het programma en zonder dat kun je het niet lezen! Mijn man heeft nog apparatuur waarmee hij de diskette wel kon activeren. Dis ik zou enorm geholpen zijn met het programma. Als u dat dus heeft? TJ ,was dat niet speciaal voor jongeren?? Moet het niet IB zijn dan??

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 854237 op 28-08-2019 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:11
F-train schreef op donderdag 29 november 2018 @ 07:56:
Scheiding met verrekeningsbeding.
Had jaarlijks gemoeten, doet niemand, dus nu achteraf.

Heb dus ook alleen maar de getallen nodig, niet de hele aangifte.
Belastingdienst bestanden zijn meestal gewoon leesbaar in notepad/kladblok. Heb je geen werkende software voor nodig
Pagina: 1