Ventilator van voeding even stoppen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-08 20:36
Hoi Tweakers,

Ik ben de laatste tijd bezig met het geluid dat mijn pc maakt. Bij wijze van uitsluiting ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn voeding wel eens de boosdoener zou kunnen zijn. Tot nu toe heb ik telkens gedacht dat je de ventilator van de voeding gewoon niet kunt stoppen, maar toen ik laatst wat meer zat te lezen over stille voedingen las ik (op een Engelstalig forum) dat het helemaal geen probleem is om de bladen van de ventilator even ergens mee tegen te houden.

Nu vraag ik me af wat een geschikt voorwerp is om daarvoor te gebruiken? Bij voorkeur iets waarmee ik de ventilator niet kapotmaak en waarmee ik mezelf niet elektrocuteer (gaat m'n haar zo stom van zitten).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:12
voor het aanzetten een geisoleerde schroevedraaier tussen de fan bladen steken (en uiteraard het metaal niet aanraken). Uiteraard niet te ver naar binnen steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Iets van een sateprikker moet prima werken. Beter wel er in stoppen als de PC uit staat. Als ie aan staat en je stopt iets in een fan die hard raait kan je zomaar een blad af laten breken.
anboni schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:57:
voor het aanzetten een geisoleerde schroevedraaier tussen de fan bladen steken (en uiteraard het metaal niet aanraken). Uiteraard niet te ver naar binnen steken.
Geisoleerd of niet, waarom zou je ook maar iets van metaal er in stoppen ? Als de punt van de schroevendraaier op een soldeerpunt komt en je zet de boel aan heb je een probleem. Je kan er van alles insteken zolang het maar niet geleid. Wat je er verder dan instopt boeit niets. Iets wat wel geleid er in stoppen is enorm stom, helemaal bij een voeding.

[ Voor 65% gewijzigd door PilatuS op 20-03-2017 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:18
sateprikker of (de ACHTERKANT van een) lucifer inderdaad (toch iets vaker in huis te vinden :) ). En inderdaad NIET insteken als de fan al draait.

[ Voor 8% gewijzigd door iceheart op 20-03-2017 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:54
En best ook niet te lang, want je ventilator motor kan er van kapot gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-08 20:36
Veel dank voor de antwoorden allemaal. :)
Pagina: 1