Toon posts:

Onthoogelende resultaten ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb zonet RAID0 geconfigureerd op mijn comp en krijg de volgende resultaten met Sisoft Sandra:

IBM 60 GXP (no raid) = 25642
Maxtor (no raid) = 18010

Na deze twee in RAID 0 geplaatst te hebben krijg ik volgende score: 24714

Normaal moet dit toch veel meer zijn? :? :?

Mijn configuratie is als volgt:

Abit VP6 (HPT370)
1x IBM 60 GXP op IDE3
1x Maxtor op IDE4
Windows2000 Adv.Server SP2

Is hier iets mis met deze config? Wat kan ik doen om betere resultaten te krijgen? Of is dit getal vrij te interpreteren?

Thx voor de tips,
Snipper

Verwijderd

Ja, volgens mij is er iets mis met je configuratie...

Welke controller van je mainboard is de RAID-controller? IDE2 en 3, of IDE 0 en 1?
IDE4??? die bestaat helemaal niet!

Als het goed is moet je bij RAID de ene schijf op de eerste en de andere schijf op de tweede controller zetten. Verder moeten beide schijven de zelfde eigenschappen hebben... Meestal is het handig 2 schijven te nemen van het zelfde merk en model. t Liefst ook van dezelfde leeftijd!

Lijkt mij niet dat dit voor die MaxTOR en IBM geldt!

Greetz,
RCy2k

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 04 juli 2001 11:25 schreef RCy2k het volgende:
Ja, volgens mij is er iets mis met je configuratie...

Welke controller van je mainboard is de RAID-controller? IDE2 en 3, of IDE 0 en 1?
IDE4??? die bestaat helemaal niet!

Als het goed is moet je bij RAID de ene schijf op de eerste en de andere schijf op de tweede controller zetten. Verder moeten beide schijven de zelfde eigenschappen hebben... Meestal is het handig 2 schijven te nemen van het zelfde merk en model. t Liefst ook van dezelfde leeftijd!

Lijkt mij niet dat dit voor die MaxTOR en IBM geldt!

Greetz,
RCy2k
Het is wel degelijk IDE3 & IDE4. Daarnaast heb ik ook IDE1 & IDE2. Deze zijn de gewone IDE-controllers. Zal eens ff proberen wat er gebeurt met 2 identieke schijven.

Thanks,
Snipper

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 11:45 schreef snipper het volgende:

[..]

Het is wel degelijk IDE3 & IDE4. Daarnaast heb ik ook IDE1 & IDE2. Deze zijn de gewone IDE-controllers. Zal eens ff proberen wat er gebeurt met 2 identieke schijven.

Thanks,
Snipper
Dan hebben ze bij deze de standaard benaming van de IDE-controllers ineens gewijzigd!!!

Het was altijd startend van 0 naar 1, 2, 3, etc. En dan is de vierde IDE nr 3!!!