Medion 11.6" Convertible Notebook MD 60250

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:13
Zag onlangs deze medion 11,6 inch laptop/tablet voorbij komen.
Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze convertible?
http://aldi.medion.com/md60250/nl/?refPage=aldi

prijs is redelijk prima. Ben meer benieuwd naar bouwkwaliteit en accu duur.
Aangezien het geen apparaat is die je bij de mediamarkt even vast kan pakken heb ik dit topic gestart.

Doel van deze netbook/tablet. Voornamelijk meenemen. Handig voor in de trein als werk/hobby ding.

Op de aldi website staat multitouch ips scherm maar dat vind ik bij de specs weer niet terug....

[ Voor 9% gewijzigd door koentjuh1987 op 20-03-2017 15:57 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:01

P_Tingen

omdat het KAN

Ziet er goed uit, misschien is de Peaq ook een aardig alternatief?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
P_Tingen schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:19:
Ziet er goed uit, misschien is de Peaq ook een aardig alternatief?
Volgens mij maakt die gebruik van dezelfde behuizing of lijkt dat maar zo?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:01

P_Tingen

omdat het KAN

koentjuh1987 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:28:
[...]
Volgens mij maakt die gebruik van dezelfde behuizing of lijkt dat maar zo?
Was me nog niet eens opgevallen, maar volgens mij heb je gelijk ja

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Peac is een totaal ander notebook van een vorige generatie; behuizing is zeker niet hetzelfde. Bij de Peaq kan het scherm losgemaakt worden, bij de Aldi is het om te klappen.
Ik heb alleen nog een vraag aan Medion gesteld over memory : Op Aldi site staat 2GB, maar doorklikkend naar Medion geeft 4GB. Als het 4GB is, dan is het zeker een interessante aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:53
Volgens mij wel een hele trage CPU, daar ga je je kapot aan ergeren.
De Intel Atom x5 x5-Z8300 kan volgens onderstaande pagina ook maar 2GB adresseren.
Vergelijk met i3-6100U een "redelijk" gangbare CPU in laptops
http://cpuboss.com/cpus/I...vs-Intel-Atom-x5-x5-Z8300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
hvgsel schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:34:
Peac is een totaal ander notebook van een vorige generatie; behuizing is zeker niet hetzelfde. Bij de Peaq kan het scherm losgemaakt worden, bij de Aldi is het om te klappen.
Ik heb alleen nog een vraag aan Medion gesteld over memory : Op Aldi site staat 2GB, maar doorklikkend naar Medion geeft 4GB. Als het 4GB is, dan is het zeker een interessante aanbieding.
als je de medion vergelijkt met deze dan lijken ze mijn inziens toch wel erg veel op elkaar..
http://www.mediamarkt.nl/...b-t2011-i0n1-1476977.html

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426269

ArnoutV schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:45:
Volgens mij wel een hele trage CPU, daar ga je je kapot aan ergeren.
De Intel Atom x5 x5-Z8300 kan volgens onderstaande pagina ook maar 2GB adresseren.
Klopt, daar wil je echt niet mee werken of zelfs alleen mee internetten. Elke browsertab openen duurt gewoon 2-3 seconden. Hetzelfde als met alle Celerons zoals de N3150 en daaronder. Gewoon niet aan beginnen, daar ga je je inderdaad helemaal aan kapot ergeren.

Ook ik zou minimaal in een laptop een Core i3 6100U willen hebben (en 8GB en een SSD). En voor een desktop minimaal een G4560 (en 8GB en een SSD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
dan wordt het al een no go. denk dat ik dan eerder voor een kleine laptop van lenovo ga bijv een uit de x2... serie.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanleen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-06 17:34
Als je even googlet ontdek je dat de Z8300, ondanks de informatie van Intel zelf, wel 4 GB ondersteunt. Zelf heb ik een Medion netboekje met een N2808, die qua benchmarks nog iets onder de Z8300 zit. En bij mij duurt het openen van een tab echt geen 2-3 seconden.
Voor browsen, office en film kijken is dit best een aardig apparaat (full HD scherm). Ik vraag me alleen wel af hoe hij bij HD films performt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Hermanleen schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:59:
Als je even googlet ontdek je dat de Z8300, ondanks de informatie van Intel zelf, wel 4 GB ondersteunt. Zelf heb ik een Medion netboekje met een N2808, die qua benchmarks nog iets onder de Z8300 zit. En bij mij duurt het openen van een tab echt geen 2-3 seconden.
Voor browsen, office en film kijken is dit best een aardig apparaat (full HD scherm). Ik vraag me alleen wel af hoe hij bij HD films performt.
4gb ondersteunen is een maar in de advertentie staat op de ene pagina dat de netbook wordt geleverd met 2gb ram en op de andere met 4gb ram...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanleen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-06 17:34
Heb ik ook gezien, ik ga er van uit dat de Medion site correct is en de Aldi advertentie niet. En voor de zekerheid de doos checken mocht je hem kopen.
En ik weet niet op welke Lenovo X2 je doelt, ik zie een X240 staan van 600 euro ? Dat is toch een heel ander verhaal dan deze.

[ Voor 29% gewijzigd door Hermanleen op 24-03-2017 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Beekman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01 20:27

Dennis Beekman

Dennis Beekman

Iemand ervaring met deze laptop of de voorgangers ervan ?
Kan je de secure boot functie uit zetten om er B.V. Arch Linux op te zetten ? :+

[ Voor 58% gewijzigd door Dennis Beekman op 27-03-2017 08:47 ]

Microsoft Surface Laptop 7 13" | Qualcomm Snapdragon X Elite 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426269

Hermanleen schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:59:
... Zelf heb ik een Medion netboekje met een N2808, die qua benchmarks nog iets onder de Z8300 zit. En bij mij duurt het openen van een tab echt geen 2-3 seconden.
Tsja, en ik had een N3000 met 8GB en 256GB SSD, en die is er weer uitgegaan omdat een browsertab openen met een webpagina toch echt 2-3 seconden duurt. Afspelen van 1080p was geen enkel probleem. HVEC H256 afspelen wel, dat doet die gewoon niet. Eentje met Z8300 heb ik ook nog, inderdaad hier ook met max 2GB geheugen erin. Zelfde verhaal als de N3000, webpagina/tab openen duurt 2-3 seconden. Eigenlijk alles duurt een paar seconden. Totaal niet mee te werken. Dat ding staat op Marktplaats, hopen dat ik er snel vanaf van geraak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:13

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Heb de Medion gekocht. Niet supersonisch, maar voor op de bank erbij. Geen probleem :)
4 gb RAM wordt keurig herkend en gebruikt (3,9 gb totaal). Dus deze Atom kan wel degelijk met meer dan 2 gb overweg.

Standaard 40 gb nog vrij. Maar dat gaat nog iets meer worden na die standaard bloatware meuk er afgeveegd te hebben.

Dingetje heeft een full hd touchscreen. Dat laatste had ik niet verwacht daar het niet op de doos stond en Medion er ook geen melding van maakte. Alleen Aldi.

Al met al, een happy bunny hier :D

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:53
Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 980053

vraag aan SandsOfArrakis: hoe bevalt de md 60250? Ik zou hem o.a. willen gebruiken voor het simpel bewerken van foto's, beetje bijsnijden en licht en donker regelen. Las geloof ik ergens dat dat niet kan. Heb je daar ervaring mee?
Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 980053

SandsOfArrakis schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:23:
Heb de Medion gekocht. Niet supersonisch, maar voor op de bank erbij. Geen probleem :)
4 gb RAM wordt keurig herkend en gebruikt (3,9 gb totaal). Dus deze Atom kan wel degelijk met meer dan 2 gb overweg.

Standaard 40 gb nog vrij. Maar dat gaat nog iets meer worden na die standaard bloatware meuk er afgeveegd te hebben.

Dingetje heeft een full hd touchscreen. Dat laatste had ik niet verwacht daar het niet op de doos stond en Medion er ook geen melding van maakte. Alleen Aldi.

Al met al, een happy bunny hier :D
Hai, Lizzi hier, ik heb een vraag aan je geschreven in een aparte post hierboven. Weet niet zo goed hoe ik dit anders kan doen hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:13

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Anoniem: 980053 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:25:
vraag aan SandsOfArrakis: hoe bevalt de md 60250? Ik zou hem o.a. willen gebruiken voor het simpel bewerken van foto's, beetje bijsnijden en licht en donker regelen. Las geloof ik ergens dat dat niet kan. Heb je daar ervaring mee?
Ben benieuwd. :)
Ik gebruik de Medion voornamelijk voor het luisteren naar muziek. Fotobewerking doe ik op mijn Mac Mini. Die heeft behoorlijk wat meer pk's aan boord :)

Maar ik heb het even voor je getest. Ik heb Paint.net geïnstalleerd staan op de laptop. Ben even met een paar van Internet geplukte wallpapers bezig geweest. Een met 1920x1080 resolutie en eentje van 2500x2000.

Dingen als formaat aanpassen en contrast/helderheid aanpassen is geen probleem. Duurt misschien 1 a 2 seconden langer, maar het werkt. Geen idee hoe het gaat als je fanatiek met lagen aan de slag gaat. Dan zal hij denk ik wel gauw tegen zijn limiet aan gaan lopen.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Pagina: 1