Toon posts:

Windows 7 via usb op ssd installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bij het installeren van windows 7 via een usb krijg ik de foutmelding dat "een vereist stuurprogramma voor een cd/dvd-station ontbreekt. als u een disketten, cd, dvd, usb-flashstation met het stuurprogramma hebt dient u dit nu te plaatsen." Ik heb zelf al heel wat af gegoogled maar kom er niet uit. In de pc zit een WD 500gb ssd en een z270 extreme x mobo. Weet iemand hier een oplossing voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenmand
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14:40
Melding is bij mij niet onbekend. Het beste wat je kunt doen is een andere USB pakken en daar met bijv. Rufus Windows 7 opzetten. Zover ik weet, is de installatie die op de USB staat, corrupt.

[ Voor 13% gewijzigd door Prullenmand op 20-03-2017 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:59

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Rufus pakken idd en dan zorgen dat je stick bootable is voor UEFI. Kwam deze melding ook tegen op mijn H170 bordje toen de boot op legacy stond.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij blijft hij de foutmelding geven.
(heb rufus gebruikt om windows erop te zetten en is bootable in uefi en boot heb ik van legacy gezet maar lost niks verder op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:59

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

D'oh! Je hebt een Z270-bordje, die chipset wordt niet ondersteund door Win7, ik vermoed net als de 7xxx serie van Intel CPUs

Edit: ter verduidelijking, die D'oh! was omdat ik me nu pas besefte wat voor bord je hebt :)

[ Voor 27% gewijzigd door FooLsKi op 20-03-2017 18:06 ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus gewoon ff windows 8 of 10 pakken bedoel je dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:08

QinX

Shai-Hulud

Dat of je moet zelf de drivers streamen, heb je geen USB 2.0 die je kunt gebruiken?

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen usb 2.0 van meer dan 2 gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:23:
Bij het installeren van windows 7 via een usb krijg ik de foutmelding dat "een vereist stuurprogramma voor een cd/dvd-station ontbreekt. als u een disketten, cd, dvd, usb-flashstation met het stuurprogramma hebt dient u dit nu te plaatsen." Ik heb zelf al heel wat af gegoogled maar kom er niet uit. In de pc zit een WD 500gb ssd en een z270 extreme x mobo. Weet iemand hier een oplossing voor
Windows 7 via USB 3 installeren is sowieso niet mogelijk zonder het toevoegen van extra drivers. Windows 7 heeft geen ingebouwde USB 3 ondersteuning. Een mogelijke workaround is om de stick in een USB 2 poort te steken als je die hebt.

Je zegt een Z270 moederbord te hebben, indien je daar een Kaby Lake CPU op hebt zitten kan ik je nu al vertellen dat het niet zal werken. Windows 7 is niet ondersteund op Kaby Lake. Windows Update zal dan niet meer werken.

Waarom eigen Windows 7? Met Windows 10 heb je eigenlijk geen gedoe met nieuwe hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:58

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

nieuws: Microsoft lijkt W7/W8.1-updates te blokkeren voor Kaby Lake- en Ryzen...

Ik zou echt voor W10 kiezen. Dan heb je nog updates en goede drivers. Bij W7 en W8 gaat dat niet meer lukken met nieuwe hardware.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
windows 10 geeft de oplossing bedankt allemaal
Pagina: 1