Dag tweakers,
Momenteel studeer ik bedrijfskunde MER op saxion te enschede. Helaas is dit geen opleiding voor mij en ga stoppen na mijn propedeuse.
Na de zomervakantie ben ik van plan om HBO ICT te gaan volgen op hetzelfde hogeschool. Ik heb geen idee welke programma's ik ga gebruiken voor deze opleiding.
Het eerste jaar bestaat uit een brede start!
na het eerste jaar kies
je uit een van onderstaande
studierichtingen:
1) Business
•Modelleren
• IT-management
• Adviseren op de werkvloer
2) IT Service Management
• IT-trends
• Storage
• Functioneel beheer
3) Software Engineering
• Android programmeren
• Webtechnologie
• Software development tools
Zelf twijfel ik over de richting IT service Management en Software Engineering
Voor deze studie heb ik een macbook air aangeschaft, de specs zijn:
Macbook air 13 inch
Processor: 1,6 GHz Intel Core i5
Memory: 8GB 1600 MHz DDR3
Graphics: Intel HD Graphics 6000 1536 MB
Mijn vraag is: de laptop die ik momenteel heb, kan ik deze ook gebruiken voor HBO ICT heeft iemand ervaring?
Ik zelf dacht aan om teamviewer aan te zetten op mijn desktop thuis, zodat ik zware taken via mijn desktop laat lopen, maar hier heb je wel risico's bijv: dat je pc uitvalt.
Als het jullie niet verstandig lijkt welke laptop kan ik dan het beste aanschaffen? Budget 1000.- euro.
TL;DR: Kan ik een macbook air gebruiken voor de opleiding HBO-ICT, zo niet welke laptop raad je aan? budget is rond de 1000!
Thanks in advance !!
Momenteel studeer ik bedrijfskunde MER op saxion te enschede. Helaas is dit geen opleiding voor mij en ga stoppen na mijn propedeuse.
Na de zomervakantie ben ik van plan om HBO ICT te gaan volgen op hetzelfde hogeschool. Ik heb geen idee welke programma's ik ga gebruiken voor deze opleiding.
Het eerste jaar bestaat uit een brede start!
na het eerste jaar kies
je uit een van onderstaande
studierichtingen:
1) Business
•Modelleren
• IT-management
• Adviseren op de werkvloer
2) IT Service Management
• IT-trends
• Storage
• Functioneel beheer
3) Software Engineering
• Android programmeren
• Webtechnologie
• Software development tools
Zelf twijfel ik over de richting IT service Management en Software Engineering
Voor deze studie heb ik een macbook air aangeschaft, de specs zijn:
Macbook air 13 inch
Processor: 1,6 GHz Intel Core i5
Memory: 8GB 1600 MHz DDR3
Graphics: Intel HD Graphics 6000 1536 MB
Mijn vraag is: de laptop die ik momenteel heb, kan ik deze ook gebruiken voor HBO ICT heeft iemand ervaring?
Ik zelf dacht aan om teamviewer aan te zetten op mijn desktop thuis, zodat ik zware taken via mijn desktop laat lopen, maar hier heb je wel risico's bijv: dat je pc uitvalt.
Als het jullie niet verstandig lijkt welke laptop kan ik dan het beste aanschaffen? Budget 1000.- euro.
TL;DR: Kan ik een macbook air gebruiken voor de opleiding HBO-ICT, zo niet welke laptop raad je aan? budget is rond de 1000!
Thanks in advance !!
[ Voor 6% gewijzigd door salihh58 op 20-03-2017 14:40 ]