Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024
Allereerst weet ik niet of dit topic hier goed staat.. zo niet graag verplaatsen naar het juiste forum.

Onlangs heb ik een originele IBM PC/XT op de kop weten te tikken in goede en werkende staat.
Helaas had de verkoper er geen toetsenbord bij. Na gekeken te hebben ben ik enorm geschrokken te van de prijzen en de enorme vraag naar deze "clicky" toetsenborden.

Ik wil graag de PC werkend hebben, maar het boeit mij niet zo dat er geen origineel toetsenbord aanhangt.

Op Internet kan ik alleen adapters vinden om een XT toetsenbord aan een USB computer te hangen, maar geen adapters voor wat ik zoek: een PS/2 of USB toetsenbord aan een XT.

Mijn laatste optie is om zelf iets met een Arduino te maken maar daar heb ik op dit moment geen tijd voor :(

Heeft iemand hier een idee of een link naar een webshop?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:30
Zoek je niet gewoon zoiets?
https://www.onlinekabelsh...K-cn66a5dICFcE_GwodpRUFNQ

Check het wel even want ik weet zo niet wat voor aansluiting een IBM PC/XT heeft maar ik heb wel eens oude IBM toetsenborden in mijn handen gehad met een 5 pin din aansluiting. En wel eens een din naar ps2 verloopje gebruikt met oude pentium's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Een Male DIN naar female PS/2 converter gaat gewoon werken. Je hebt dan wel een PS/2 tobo nodig.
Ik heb geen ervaring met DIN naar USB converters, maar die zitten qua tijd veel verder uit elkaar.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:26
Let op: XT en AT gebruiken een ander protocol, en XT toetsenborden zijn niet eenvoudig meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• core_dump
Ik heb de DIN naar PS/2 converter geprobeerd alleen werkt deze voor AT en hoger.. voor een XT is er een vertaalslag nodig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• core_dump
Opgelost!

Bij de lokale kringloop een mega-oud cherry keyboard (helaas niet mechanisch) op de kop weten te tikken met een XT/AT schakelaar..

Lekker bezig met mijn XT, die overigens sneller opstart dan mijn I7 met EVO 840!
Pagina: 1